28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@cgtn).
Z európskeho pohľadu vyzerajú prvé zábery tohto videa ako fotomontáž. Takto však vyzerá 112 koľají, ktoré vedú priamo na stanicu Wuhan. Táto stanica je skutočne pôsobivá.
Pri pohľade na základné údaje nie je stanica v čínskom meste Wuhan nijako pôsobivá. Má 11 nástupíšť a 20 koľají.
Stanica vo Wuhane stála 2 miliardy dolárov. Pred ňou je 112 koľají
Západná železničná stanica v novej podobe bude mať rozlohu 17 000 m2. Pritom len nástupištia vo Wuhane zaberajú viac ako 13 000 m2. Celá stanica sa rozprestiera na ploche takmer 371 000 m2 a samotná budova má takmer 115 000 m2. Je to teda skutočný kolos! Treba dodať, že veľmi drahý kolos. Výstavba stanice Wuhan stála 2 miliardy dolárov. Za túto sumu by sa dali postaviť takmer štyri národné štadióny.
Na tomto mieste treba len dodať, že stanica Wuhan nie je v žiadnom prípade rekordnou stanicou, čo sa týka počtu koľají. Prvým miestom v Číne je stanica v Xi’ane. Má až 34 koľají.
Železničná stanica Wuhan je v najvyššom bode vysoká 58 metrov. Ak by to bola obytná budova, mala by takmer 20 poschodí. Oblúková strecha budovy je pôsobivá a púta na seba pozornosť. Najvyšší stĺp zakopaný do zeme má výšku už 116 metrov. Na tejto budove je však niečo, čo sa ukazuje ako ešte pôsobivejšie. Do stredu budovy totiž „vstupuje“ 20 koľají. Predtým, ako sa vlak dostane na úvodné koľajnice, však musí prejsť cez predchádzajúcu železničnú stanicu. Tam sa stretáva 112 koľají a viac ako 650 výhybiek. Práve toto nemusí priemerný Európan pochopiť svojím rozumom.
138 vysokorýchlostných vlakov denne. 50 miliónov cestujúcich ročne
112 koľají a viac ako 650 výhybiek. Toto číslo je ohromujúce. Treba si však uvedomiť, že železnica vo Wuhane nie je len prostriedkom na miestne spojenie. Je to jedna z najdôležitejších staníc na železničnej mape Číny. Zohráva úlohu v osobnej aj nákladnej doprave. Keďže je súčasťou takej rozsiahlej siete a komunikuje s kľúčovým výrobným centrom, musí preto ponúkať nespočetné množstvo kombinácií ciest. Ponúka tiež pôsobivú kapacitu. Stanica Wuhan denne odbaví 138 vysokorýchlostných vlakov. Len vysokorýchlostným vlakom môže do mesta ročne pricestovať až 50 miliónov cestujúcich. Tým sa zaujímavé štatistiky nekončia. Veď len za prvý týždeň po zrušení výluky prešlo stanicou 660 000 ľudí.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Čínsky Maglev stanovil nový rýchlostný rekord. Má byť rýchlejší ako lietadlá
Superrýchle vlaky po celom svete. V ktorých krajinách premávajú a akou rýchlosťou?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.