Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Yanfeng ukazuje interiér elektrického vozidla (EVI) pre autonómnu jazdu

28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global). Ako bude vyzerať kokpit samojazdiaceho elektromobilu? Čínsky dodávateľ Yanfeng teraz ukazuje jednu z možností so svojím interiérom elektrického vozidla (EVI). Systém bol predstavený na...

28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global).

Ako bude vyzerať kokpit samojazdiaceho elektromobilu? Čínsky dodávateľ Yanfeng teraz ukazuje jednu z možností so svojím interiérom elektrického vozidla (EVI).

Yanfeng ukazuje interiér elektrického vozidla (EVI) pre autonómnu jazdu.
Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global

Systém bol predstavený na veľtrhu CES začiatkom roka. Teraz má svoju európsku premiéru, ako píše spoločnosť. Základná myšlienka: ak sa má volant v autonómnom režime sklopiť, je potrebný systém riadenia po drôte. A potom sa dá volant zavesiť aj na bočné rameno. Okrem iného by to malo zabezpečiť väčšiu voľnosť pohybu.

Hlavným komponentom dizajnovej štúdie je modul „Smart Cabin Seat“, ktorý pozostáva z dvoch predných sedadiel a konzoly medzi nimi s ramenom pre riadenie steer-by-wire. Počas autonómnej jazdy slúži displej integrovaný do volantu ako ovládací pult pre dianie na veľkom monitore vpredu, na ktorom možno sledovať filmy alebo surfovať po internete:

Yanfeng ukazuje budúcnosť EV Interiors.

Potiahnite volant smerom k sebe

Ak chcete šoférovať sami, jednoducho potiahnite volant smerom k sebe, ako je znázornené na videu. Na volante sa nachádzajú rôzne tlačidlá, takže dotyková interakcia s veľkou hlavnou obrazovkou už nie je potrebná. To znamená, že ho možno posunúť ďaleko dopredu.

V koncepcii EVI už nie je tradičný prístrojový panel s dotykovým displejom. Napriek tomu je veľká obrazovka vpredu dôležitá, pretože údaje o jazde sa zobrazujú na nej, a nie na displeji na volante.

Prvé výsledky spotrebiteľských štúdií s prototypom EVI ukazujú, že tento koncept je dobre prijatý, píše Yanfeng. Pochvaly sa dostalo najmä veľkorysému pocitu priestoru a inovatívnemu usporiadaniu – hoci veľkosť a tvar tradičného SUV sa nezmenili.

V nasledujúcom videu z veľtrhu CES Jeff Stout, výkonný riaditeľ pre globálne inovácie spoločnosti Yanfeng, vysvetľuje fungovanie:

Bližší pohľad na EVI s naším výkonným riaditeľom globálnych inovácií Jeffom Stoutom.

Pre výrobcu automobilov by sa mala montáž sedadiel zjednodušiť. Modulárny prístup zjednodušuje aj demontáž na konci životného cyklu vozidla, čím podporuje obehové hospodárstvo. Okrem toho by sa elimináciou prístrojovej dosky mala znížiť hmotnosť vozidla približne o 11 kg, čo by malo za následok nižšiu spotrebu energie, a teda väčší dojazd.

K tomu sa pridáva použitie udržateľných materiálov: Compression Hybrid Moulding (CHyM) umožňuje použitie prírodných vlákien. V tomto procese hybridného lisovania sú prírodné vlákna vložené do plastového rámca.

Ako vyplýva z úplného názvu spoločnosti Yanfeng Automotive Interiors (Wikipedia), spoločnosť Yanfeng sa špecializuje na interiéry automobilov. Patrí sem vývoj a výroba elektroniky, bezpečnostných systémov, sedadiel a vnútorného vybavenia. Spoločnosť so sídlom v Šanghaji má viac ako 50 000 zamestnancov a v roku 2021 patrila medzi 20 najväčších dodávateľov na svete.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania pracujú na aute, ktoré dokáže zaparkovať do strany jediným pohybom

V jednej európskej krajine tvoria elektromobily 92 % trhu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov…

Kia EV9 GT oficiálne predstavená s výkonom viac ako 500 koní a až 7 miestami na sedenie

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kia). Vrchol ponuky elektrických modelov značky Kia dostal novú verziu. EV9 GT je najvýkonnejší variant veľkého SUV. Kia EV9 GT…

SUV, ktoré zmení vaše očakávania: Spoznajte hybridnú RAV4, ktorá nepotrebuje zásuvku!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). V dobe, keď elektrifikácia automobilov získava v Európe takmer povinný charakter, hybridné modely od Toyoty sa stali mimoriadne populárnymi.…

Zima vás už neprekvapí: Naučte sa správne nasadiť snehové reťaze ešte dnes!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lesschwab). Nasadzovanie snehových reťazí môže byť pre mnohých vodičov spočiatku náročnou úlohou. Táto zručnosť sa však dá naučiť a postupom…

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Od modernizovaného modelu Ami až po nový C5 Aircross - tu je prehľad toho, čo Citroën chystá na budúci…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov