Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Yanfeng ukazuje interiér elektrického vozidla (EVI) pre autonómnu jazdu

28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global). Ako bude vyzerať kokpit samojazdiaceho elektromobilu? Čínsky dodávateľ Yanfeng teraz ukazuje jednu z možností so svojím interiérom elektrického vozidla (EVI). Systém bol predstavený na...

28.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global).

Ako bude vyzerať kokpit samojazdiaceho elektromobilu? Čínsky dodávateľ Yanfeng teraz ukazuje jednu z možností so svojím interiérom elektrického vozidla (EVI).

Yanfeng ukazuje interiér elektrického vozidla (EVI) pre autonómnu jazdu.
Foto: youtube.com/@Yanfeng-Global

Systém bol predstavený na veľtrhu CES začiatkom roka. Teraz má svoju európsku premiéru, ako píše spoločnosť. Základná myšlienka: ak sa má volant v autonómnom režime sklopiť, je potrebný systém riadenia po drôte. A potom sa dá volant zavesiť aj na bočné rameno. Okrem iného by to malo zabezpečiť väčšiu voľnosť pohybu.

Hlavným komponentom dizajnovej štúdie je modul „Smart Cabin Seat“, ktorý pozostáva z dvoch predných sedadiel a konzoly medzi nimi s ramenom pre riadenie steer-by-wire. Počas autonómnej jazdy slúži displej integrovaný do volantu ako ovládací pult pre dianie na veľkom monitore vpredu, na ktorom možno sledovať filmy alebo surfovať po internete:

Yanfeng ukazuje budúcnosť EV Interiors.

Potiahnite volant smerom k sebe

Ak chcete šoférovať sami, jednoducho potiahnite volant smerom k sebe, ako je znázornené na videu. Na volante sa nachádzajú rôzne tlačidlá, takže dotyková interakcia s veľkou hlavnou obrazovkou už nie je potrebná. To znamená, že ho možno posunúť ďaleko dopredu.

V koncepcii EVI už nie je tradičný prístrojový panel s dotykovým displejom. Napriek tomu je veľká obrazovka vpredu dôležitá, pretože údaje o jazde sa zobrazujú na nej, a nie na displeji na volante.

Prvé výsledky spotrebiteľských štúdií s prototypom EVI ukazujú, že tento koncept je dobre prijatý, píše Yanfeng. Pochvaly sa dostalo najmä veľkorysému pocitu priestoru a inovatívnemu usporiadaniu – hoci veľkosť a tvar tradičného SUV sa nezmenili.

V nasledujúcom videu z veľtrhu CES Jeff Stout, výkonný riaditeľ pre globálne inovácie spoločnosti Yanfeng, vysvetľuje fungovanie:

Bližší pohľad na EVI s naším výkonným riaditeľom globálnych inovácií Jeffom Stoutom.

Pre výrobcu automobilov by sa mala montáž sedadiel zjednodušiť. Modulárny prístup zjednodušuje aj demontáž na konci životného cyklu vozidla, čím podporuje obehové hospodárstvo. Okrem toho by sa elimináciou prístrojovej dosky mala znížiť hmotnosť vozidla približne o 11 kg, čo by malo za následok nižšiu spotrebu energie, a teda väčší dojazd.

K tomu sa pridáva použitie udržateľných materiálov: Compression Hybrid Moulding (CHyM) umožňuje použitie prírodných vlákien. V tomto procese hybridného lisovania sú prírodné vlákna vložené do plastového rámca.

Ako vyplýva z úplného názvu spoločnosti Yanfeng Automotive Interiors (Wikipedia), spoločnosť Yanfeng sa špecializuje na interiéry automobilov. Patrí sem vývoj a výroba elektroniky, bezpečnostných systémov, sedadiel a vnútorného vybavenia. Spoločnosť so sídlom v Šanghaji má viac ako 50 000 zamestnancov a v roku 2021 patrila medzi 20 najväčších dodávateľov na svete.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Číňania pracujú na aute, ktoré dokáže zaparkovať do strany jediným pohybom

V jednej európskej krajine tvoria elektromobily 92 % trhu


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Alfa Romeo Giulia 2.0 vyladená pre Torino: Vzduchové odpruženie a špeciálne zliatinové disky

19.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Techtalkyt1). Roky plynú, ale Alfa Romeo Giulia naďalej fascinuje nadšencov Alfy, tunerov a dokonca aj predajne príslušenstva, ktoré pri príležitosti…

Fernando Alonso dostal svoj Aston Martin Valkyrie

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Je to skvelý darček od spoločnosti Aston Martin. Mercedes SLR, 458 Italia, Honda NSX a McLaren Elva sú len…

Môžete na parkovisku jazdiť bez vodičského preukazu?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@rachelcavera8360) Mnohí dnešní vodiči sa prvýkrát učili šoférovať na parkovisku za panelákom alebo pred zatvoreným obchodným domom.Na takomto parkovisku nie…

Vzbura proti politike EÚ. Už budúci rok môžu milióny ľudí prísť o prácu

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Nové emisné normy CO2, ktoré Európska únia ukladá výrobcom automobilov, nadobudnú účinnosť v januári 2025. Zdá sa, že boli…

Ak vykladáte tovar, môžete svoje vozidlo zastaviť v zóne so zákazom zastavenia alebo státia?

18.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/c/KooperativanaPojistovna). Ak je vaše auto plné batožiny alebo máte tovar, ktorý chcete naložiť alebo vyložiť, je legálne parkovať v zóne…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov