Správy, Zaujímavosti,

Takmer žiaden výrobca nesplní ciele v oblasti emisií CO2

29.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zechariahtan1235). S výnimkou Tesly a Geely budú všetci výrobcovia prekračovať emisný limit stanovený Európou: potrebujeme viac elektromobilov. Málo elektromobilov a veľa benzínových SUV by mohlo...

29.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zechariahtan1235).

S výnimkou Tesly a Geely budú všetci výrobcovia prekračovať emisný limit stanovený Európou: potrebujeme viac elektromobilov.

Takmer žiaden výrobca nesplní ciele v oblasti emisií CO2.
Foto: youtube.com/@zechariahtan1235

Málo elektromobilov a veľa benzínových SUV by mohlo výrobcov vyjsť draho. Toto varovanie je čierne na bielom v najnovšej správe analytickej spoločnosti Dataforce, ktorú cituje Automotive News Europe a ktorá potvrdzuje, že pre výrobcov je takmer nemožné dosiahnuť ciele zníženia emisií CO2 z nových automobilov v roku 2025.

Podľa štúdie, založenej na výsledkoch dosiahnutých výrobcami v prvom polroku tohto roka, totiž podiel oxidu uhličitého vypusteného novými automobilmi v jednotlivých skupinách v budúcom roku prekročí hranicu 93,6 gramu na kilometer (g/km), ktorú stanovila Európska únia na boj proti klimatickým zmenám, pod hrozbou pokuty 95 eur za každý prekročený gram (€/g).

Dvaja sú zachránení

Pod limitom je už len Tesla – ktorá ponúka výlučne modely poháňané batériami – a skupina Geely, ktorej pomáha veľmi elektrická ponuka značky Volvo, pričom Toyota nie je ďaleko od cieľa, 105 g/km, vďaka množstvu hybridov na trhu. Všetky ostatné skupiny sú však vystavené veľkému riziku pokút, najmä Ford.

Emisie podľa výrobcu (január-január 2024)

  • Ford: 125 g/km
  • Volkswagen: 123 g/km
  • Renault-Nissan-Mitsubishi: 114 g/km
  • Stellantis: 113 g/km
  • Daimler: 108 g/km
  • Hyundai: 108 g/km
  • BMW: 106 g/km
  • Toyota: 105 g/km
  • Geely: 56 g/km
  • Tesla: 0 g/km
Pod limitom je už len Tesla – ktorá ponúka výlučne modely poháňané batériami – a skupina Geely.
Foto: youtube.com/@zechariahtan1235

Čo teraz robiť

Riešenie pokút? Na papieri by to bolo veľmi jednoduché. Zvýšiť predaj elektromobilov. Škoda však, že trh sa zmenšuje, pričom jeho podiel – opäť podľa Dataforce – v prvom polroku 2024 predstavoval 13,3 % v porovnaní s 13,8 % v rovnakom období minulého roka.

Alternatívou by bolo vytvorenie emisných združení s efektívnejšími skupinami, čo je presne to, o čom Volkswagen uvažuje. Ten istý nemecký výrobca potom apeluje na Európu, aby prispôsobila predpisy trhu, ako to požadujú BMW a Renault.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Ako clá spomalili predaj elektromobilov

Ťažké chvíle automobilky v Európe. Ani najbližšia budúcnosť nevyzerá ružovo


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov