29.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@zechariahtan1235).
S výnimkou Tesly a Geely budú všetci výrobcovia prekračovať emisný limit stanovený Európou: potrebujeme viac elektromobilov.
Málo elektromobilov a veľa benzínových SUV by mohlo výrobcov vyjsť draho. Toto varovanie je čierne na bielom v najnovšej správe analytickej spoločnosti Dataforce, ktorú cituje Automotive News Europe a ktorá potvrdzuje, že pre výrobcov je takmer nemožné dosiahnuť ciele zníženia emisií CO2 z nových automobilov v roku 2025.
Podľa štúdie, založenej na výsledkoch dosiahnutých výrobcami v prvom polroku tohto roka, totiž podiel oxidu uhličitého vypusteného novými automobilmi v jednotlivých skupinách v budúcom roku prekročí hranicu 93,6 gramu na kilometer (g/km), ktorú stanovila Európska únia na boj proti klimatickým zmenám, pod hrozbou pokuty 95 eur za každý prekročený gram (€/g).
Dvaja sú zachránení
Pod limitom je už len Tesla – ktorá ponúka výlučne modely poháňané batériami – a skupina Geely, ktorej pomáha veľmi elektrická ponuka značky Volvo, pričom Toyota nie je ďaleko od cieľa, 105 g/km, vďaka množstvu hybridov na trhu. Všetky ostatné skupiny sú však vystavené veľkému riziku pokút, najmä Ford.
Emisie podľa výrobcu (január-január 2024)
- Ford: 125 g/km
- Volkswagen: 123 g/km
- Renault-Nissan-Mitsubishi: 114 g/km
- Stellantis: 113 g/km
- Daimler: 108 g/km
- Hyundai: 108 g/km
- BMW: 106 g/km
- Toyota: 105 g/km
- Geely: 56 g/km
- Tesla: 0 g/km
Čo teraz robiť
Riešenie pokút? Na papieri by to bolo veľmi jednoduché. Zvýšiť predaj elektromobilov. Škoda však, že trh sa zmenšuje, pričom jeho podiel – opäť podľa Dataforce – v prvom polroku 2024 predstavoval 13,3 % v porovnaní s 13,8 % v rovnakom období minulého roka.
Alternatívou by bolo vytvorenie emisných združení s efektívnejšími skupinami, čo je presne to, o čom Volkswagen uvažuje. Ten istý nemecký výrobca potom apeluje na Európu, aby prispôsobila predpisy trhu, ako to požadujú BMW a Renault.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Ako clá spomalili predaj elektromobilov
Ťažké chvíle automobilky v Európe. Ani najbližšia budúcnosť nevyzerá ružovo
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.