Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Elektrický Range Rover sľubuje najvyšší luxus a terénnu silu

31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Očakáva sa, že Range Rover EV príde v roku 2025 na základe upravenej verzie existujúcej platformy MLA. Range Rover usilovne pracuje na svojom vôbec...

31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).

Očakáva sa, že Range Rover EV príde v roku 2025 na základe upravenej verzie existujúcej platformy MLA. Range Rover usilovne pracuje na svojom vôbec prvom elektrickom vozidle, ktoré bude vyzerať prakticky identicky ako modely, ktoré v súčasnosti predáva, ale v spodnej časti bude úplne iné.

Elektrický Range Rover sľubuje najvyšší luxus a terénnu silu.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Aj napriek prechodu od spaľovacieho k elektrickému pohonu však výrobca trvá na tom, že pripravovaný elektromobil si zachová všetky vlastnosti, ktorými sú vozidlá značky známe, a bude spájať luxus a komfort so schopnosťou ísť kamkoľvek.

Elektrický Range Rover, ktorý je založený na rovnakej platforme MLA ako Range Rover s palivovým motorom, prejde úpravami, aby sa do jeho podlahy zmestil veľký akumulátor. To prinútilo automobilku prehodnotiť nastavenie zadného zavesenia, ktoré zaberalo príliš veľa miesta, takže inžinieri prišli s nastavením multilink, ktoré stále umožňuje podobnú úroveň kĺbového pohybu kolies, ale je podstatne kompaktnejšie ako v spaľovacej verzii.

Vývoj nebol jednoduchý

Konfiguráciu pohonného ústrojenstva nepoznáme, ale bude mať prinajmenšom dvojmotorovú konfiguráciu s jednou pohonnou jednotkou pre každú nápravu, aby mal pohon všetkých kolies. Range Rover by mohol urobiť niečo podobné ako Mercedes-Benz, ktorého elektrická verzia G-Wagen má štvormotorový systém, ktorý mu umožňuje robiť zákruty s tankom.

Napriek tomu, že elektrický Range Rover bude len elektrickou verziou existujúceho modelu, jeho vývoj nebol jednoduchý. MotorTrend sa rozprával s prevádzkovým riaditeľom Jaguar-Land Rover Lennardom Hoonikom, ktorý vysvetlil, že „elektrický Range Rover musí byť v prvom rade Range Rover“, a dodal, že „aj keď máte zatvorené oči, nemalo by záležať na tom, či je to V-8, EV alebo I-6. Musí to byť skutočný Range Rover.“

Elektromobily môžu byť úplne tiché, takže tým, že Rage Rover bude elektrický, značka vytvorí svoje najkultivovanejšie vozidlo vôbec. Pocit maximálneho luxusu je pre väčšinu kupujúcich Range Roveru dôležitejší ako jazda v teréne, takže pokojný zážitok z jazdy na elektrickom vozidle, keď sa ukrývate v jednom z prepychových interiérov značky, je určite lákavý.

Testovanie Range Rover EV v chladnom počasí.

Range Rover stále vynikajúci v teréne

Aj po zmenách v odpružení a elektrickom pohone bude elektrický Range Rover stále vynikajúci v teréne. Podľa výkonnej riaditeľky Range Roveru Geraldine Inghamovej „schopnosti sú našou základnou DNA a zákazníkom na schopnostiach naozaj záleží.“ Len málo zákazníkov však tieto vozidlá v skutočnosti využíva v celej šírke ich schopností a väčšina si ich kupuje najmä pre pocit luxusu.

Zážitok bude podobný tomu, ktorý ponúka Rolls Royce Spectre, prvý sériový elektromobil značky, ktorý konečne dosahuje to, o čo sa Rolls snažil od svojho vzniku: ponúka úplne tiché a bezproblémové pohony. Je to najpokojnejší Rolls vôbec a elektrický Range bude veľmi podobný, len vyššie nad zemou.

Začiatkom tohto roka Range Rover ukázal prototyp elektrického vozidla pri testovaní za polárnym kruhom. Zdieľal fotografie jazdy a nabíjania vozidla v mrazivých podmienkach, ako aj jazdy bokom v zákrutách. Jedným z mála zdieľaných detailov bolo, že vozidlo bude mať 800-voltovú architektúru, ktorá mu umožní nabiť sa z 10 na 80 % za 30 minút. Ďalšou zverejnenou informáciou bola hĺbka brodenia elektromobilu vyše 33,4 palca, čo je o niečo menej ako pri benzínovom modeli.

2026 Land Rover Range Rover EV zachytený kamerou – elektrické SUV. Možný nástupca Velar EV.

Akú veľkú batériu má elektromobil?

Výrobca neuviedol, akú veľkú batériu má elektromobil, ale dá sa predpokladať, že jej kapacita bude 100 kilowatthodín alebo viac. Pre porovnanie, jeho priamy konkurent, Mercedes EQG 580, má batériu s kapacitou 124 kWh, čo mu zabezpečuje dojazd až 290 kilometrov na jedno nabitie.

Vieme tiež, že na rozdiel od prvého elektromobilu značky Jaguar-Land Rover, modelu Jaguar i-Pace, ktorého výroba bola zadaná do Rakúska, elektrický Range Rover sa bude vyrábať v závode firmy v Solihulle vo Veľkej Británii, kde sa vyrábajú modely Range Rover, Range Rover Sport a Velar, ako aj Jaguar F-Pace.

Viac informácií o elektrickom Range Roveri by malo byť zverejnených s blížiacim sa rokom 2025. Hoci ho ešte nikto nevidel a jeho špecifikácie zostávajú nezverejnené, údajne už získal 42 000 rezervácií. Range Rover pracuje aj na elektrickej obdobe svojho modelu Velar, ktorý bude nižším a športovejším SUV s väčším zameraním na jazdu po ceste.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Úplne nové „SUV“ s priestranným batožinovým priestorom. Toto je dobrá voľba

Land Rover vynovuje SUV Discovery. Mohlo by mať dokonca elektrickú verziu


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov