Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Nemecko presadzuje syntetické palivo. Viac odolné voči budúcnosti ako elektromobily?

31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@seenthroughglass). Spoločnosť Porsche neustále presadzuje syntetické palivo, aby udržala autá so spaľovacími motormi pri živote aj po roku 2035. Nemci upozorňujú, že vozový park existujúcich...

31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@seenthroughglass).

Spoločnosť Porsche neustále presadzuje syntetické palivo, aby udržala autá so spaľovacími motormi pri živote aj po roku 2035. Nemci upozorňujú, že vozový park existujúcich vozidiel na benzín alebo naftu sa neustále rozrastá. Na druhej strane by syntetické palivo mohlo pomôcť znížiť emisie. Je to lepší nápad pre budúcnosť ako elektromobily?

Nemecko presadzuje syntetické palivo. Viac odolné voči budúcnosti ako elektromobily?
Foto: youtube.com/@seenthroughglass

Syntetické palivo – budúcnosť motorizmu?

Spoločnosť Porsche sa domnieva, že syntetické palivo by sa mohlo rozšíriť. Nemci dodávajú, že bude zohrávať dôležitú úlohu pri ochrane životného prostredia. Má sa totiž používať nielen na pohon nových automobilov so spaľovacími motormi, ale aj tých, ktoré už jazdia po cestách.

Nemecká automobilka prevádzkuje prvý závod tohto druhu na svete. Syntetické palivo Porsche sa vyrába vo výrobnom závode v Čile, ktorý je poháňaný obnoviteľnou energiou. Palivo sa okrem iného používa v pretekárskom seriáli Porsche Supercup a môže sa z neho vyrábať aj e-palivo pre staršie typy automobilov. Práve možnosť udržať staršie autá na cestách bola v skutočnosti prvým hlavným dôvodom na začatie tohto typu výskumu a výroby.

Elektromobily s rastúcimi problémami

Zaujímavé je, že namiesto toho, aby elektromobily neustále rástli a oslovovali čoraz viac zákazníkov, začínajú mierne spomaľovať. Dopyt po elektromobiloch klesá a čoraz viac výrobcov od elektromobility odstupuje alebo mení svoje plány. Okrem toho si to všímajú aj politici a tí, ktorí sú pri moci. Uvedomujú si, že elektromobily nemožno podporovať výlučne.

Syntetické palivo by mohlo pomôcť znížiť emisie a udržať staršie autá na cestách.
Foto: youtube.com/@seenthroughglass

Vedúci výskumu a vývoja spoločnosti Porsche Michael Steiner: „Od začiatku tohto projektu si čoraz viac ľudí uvedomuje, že e-mobilitu nemožno presadzovať samostatne. Je to hlavná cesta vpred, ale musíme myslieť na obrovský existujúci vozový park spaľovacích vozidiel, ktorý sa stále rozrastá. Každý musí postupne nahrádzať nové autá elektromobilmi. Musíme si však dať pozor na to, ako by sme mohli nahradiť všetku tú fosílnu energiu, ktorú dávame do áut, lodí, lietadiel atď.“

Ako bude vyzerať doprava budúcnosti?

Nemci neočakávajú, že celý priemysel náhle prejde na syntetické palivá. Sú presvedčení, že galón po galóne je potrebné nahradiť fosílne palivá e-palivami. Kľúčom musí byť, koľko ton paliva nahradíme, nie ako. Porsche verí, že začať sa dá primiešavaním, rovnako ako to bolo pri biopalivách.

Angažovanosť spoločnosti Porsche v oblasti e-palív je jedným z hlavných dôvodov, prečo Európska komisia zmiernila svoj postoj k automobilom so spaľovacími motormi. Pôvodne mal byť po roku 2035 v celej EÚ zakázaný predaj nových automobilov s benzínovým a naftovým motorom, ale bola vypracovaná výnimka, ktorá umožnila pokračovať v predaji vozidiel s e-pohonom aj po tomto dátume.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Takmer žiaden výrobca nesplní ciele v oblasti emisií CO2

Osud nafty v Európe je ohrozený. Pôjdu milióny áut do šrotu?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov