31.8.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotausa).
Nezáujem Toyoty o elektromobily je v tomto odvetví dobre známy. Teraz sa ešte viac prehlbuje. Agentúra Reuters informuje o novej stratégii japonského konglomerátu. Ukazuje sa, že Japonci pripravujú ďalšiu revolúciu v ponuke pohonných jednotiek. Pre niektorých zákazníkov to môže byť šok.
Je Toyota len hybrid? Vôbec nie! Na mnohých trhoch po celom svete Japonci stále úspešne predávajú naftové a benzínové verzie. Spoločnosť sa nevzdáva ani vodíkových a plne elektrických pohonov. Ten však vyvíja tak pomaly, že je ľahké nadobudnúť dojem, že Japonci by sa najradšej vzdali len elektrických vozidiel. Japonské vedenie sa netají svojimi pochybnosťami o rozvoji elektromobility.
Podľa agentúry Reuters sa Toyota stáva najpomalšou spoločnosťou na trhu, ktorá zavádza elektrický pohon. Analytici navyše predpovedajú, že Toyota by sa mohla stať prvou spoločnosťou na svete, ktorá sa vzdá automobilov poháňaných len benzínom. Čo bude robiť namiesto toho? Nie je ťažké to predpovedať. Hybridy, hybridy a ešte viac hybridov. Inými slovami, kombinácia benzínového motora a elektrického pohonu. Na veľkých trhoch, ako je Európa a USA, budú všetky vozidlá Lexus a Toyota v ponuke len hybridné alebo plug-in hybridné (táto technológia sa dostane dokonca aj do kompaktnej Corolly). Alebo takmer všetky, ak bude spoločnosť nútená ponechať v ponuke elektrické vozidlá (BEV majú v roku 2030 tvoriť maximálne 30 % všetkých predajov).
Toyota alebo hybridné a plug-in hybridné vozidlá
David Christ z americkej divízie Toyoty sa netají ďalšími plánmi koncernu. Ukazuje sa, že v blízkej budúcnosti sa začne analýza všetkých ponúkaných modelov z hľadiska pohonu. To všetko s cieľom posúdiť, ktoré vozidlá majú najväčší potenciál pre rozšírenie hybridov. V praxi to znamená, že na severoamerickom trhu sa upustí od verzií poháňaných len benzínom. Je príznačné, že v prípade niektorých populárnych modelov sa tak už stalo. Obnovené Camry prichádza na trh len v hybridnej podobe (verzia V6 bola po facelifte stiahnutá). To isté platí v USA pre model Land Cruiser alebo veľkú dodávku Sienna. Japonci očakávajú, že podiel hybridných pohonov prekročí 50 % celkového predaja na americkom trhu už v budúcom roku.
Samozrejme, hybrid nie je to isté ako hybrid. Preto sa plánuje investovať okrem iného aj do vývoja plug-in verzií. Nové modely Toyoty by mali byť efektívnejšie z hľadiska pohonu, ako aj nákladov. Preto sa pracuje na zvýšení dojazdu plug-in hybridov (nové modely prejdú väčšiu vzdialenosť na elektrinu) a na znížení nákladov na použité batérie. Cieľom Toyoty je, aby bol cenový rozdiel medzi bežným hybridom a plug-in variantom oveľa menší ako v súčasnosti. Podľa agentúry Reuters to všetko preto, aby spoločnosť získala viac času na vývoj plne elektrických modelov. Na tie bude ešte čas.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér
Celosvetový predaj automobilov. Neslýchané, čo robí Toyota
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.