1.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KymIllman).
Pravidelný vysokorýchlostný test bezpečnostného vozidla formuly 1 sa vo štvrtok na Veľkej cene Talianska prekvapujúco predčasne skončil po silnom náraze do bariér.
Vozidlo skončilo nehybne v bariérach
V rámci pravidelnej prípravy pred víkendom F1 absolvuje jazdec bezpečnostného vozidla Bernd Maylander viacero kontrol systémov a rýchlych kôl, aby sa uistil, že je všetko pripravené na víkend.
Počas jedného z rýchlych kôl sa však zdalo, že v zákrute Parabolica stratil kontrolu nad bezpečnostným vozidlom Aston Martin, ktoré sa tento víkend používa.
Vantage F1 Edition prešiel cez asfaltovú zjazdovú plochu a potom preskočil cez šotolinovú pascu a narazil do bariér z pneumatík na vonkajšej strane trate.
Hoci incident bol veľkolepý – vozidlo skončilo nehybne v bariérach na boku – Maylander a jeho spolujazdec neboli zranení a z vozidla vyliezli bez pomoci.
Nie je jasné, či bol incident spôsobený mechanickým problémom alebo chybou jazdca.
Zdravotnícke vozidlo F1, ktoré jazdí aj vo štvrtok popoludní, zastavilo neďaleko, aby vyzdvihlo Maylandera a jeho spolujazdca a vrátilo ich do boxov.
Zdravotnícke vozidlo mohlo krátko nato pokračovať v testovaní, zatiaľ čo traťoví úradníci pracovali na vyzdvihnutí bezpečnostného vozidla.
FIA uznala tento incident
FIA vo svojom vyhlásení uznala tento incident, ale trvala na tom, že nebude mať žiadny vplyv na zvyšok víkendu.
„Dnes došlo na trati v Monze k incidentu s bezpečnostným vozidlom FIA,“ uviedla. „Aston Martin vyšetruje príčinu, ale môže potvrdiť, že jazdec aj spolujazdec sú v poriadku. Na okruhu je ďalšie bezpečnostné vozidlo a nebude mať vplyv na víkendové podujatie.“
Aston Martin tento rok predstavil modernizovanú verziu svojho modelu Vantage v snahe zmierniť obavy niektorých jazdcov, že nie je dostatočne rýchly.
Popri prepracovanej karosérii a novej mriežke chladiča sa výkon zvýšil o 155 k na 665 k vďaka väčším turbodúchadlám, lepšiemu chladeniu a novým vačkovým hriadeľom pre 4,0-litrový V8 s dvojitým turbodúchadlom dodávaný AMG.
Incidenty s bezpečnostným a lekárskym vozidlom sú v F1 zriedkavé, ale nie neznáme.
Jedna z najznámejších nehôd sa stala na Veľkej cene Monaka v roku 2000, keď jazdec Alex Ribeiro havaroval s lekárskym vozidlom Mercedes počas sobotňajšej rannej testovacej jazdy – narazil do bariér v Tabaku.
Ribeiro mal šťastie aj počas Veľkej ceny Brazílie 2002, keď po zaparkovaní lekárskeho vozidla v blízkosti stojaceho Enriqueho Bernoldiho do neho takmer narazil Nick Heidfeld zo Sauberu. Ten narazil do Brazílčanových otvorených dverí tesne predtým, ako vystúpil.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Šmyk na vode. Ako by mal vodič reagovať?
Osud nafty v Európe je ohrozený. Pôjdu milióny áut do šrotu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.