Tipy, Zaujímavosti,

TOP 5 – prehľad úspešných preplňovaných benzínových motorov

1.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TDTVGarage). Svoju úlohu zohrávajú emisné normy a optimalizácia výrobných nákladov. To sa prejavuje v rastúcom počte nie príliš úspešných benzínových motorov. Rozhodli sme sa hľadať...

1.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TDTVGarage).

Svoju úlohu zohrávajú emisné normy a optimalizácia výrobných nákladov. To sa prejavuje v rastúcom počte nie príliš úspešných benzínových motorov. Rozhodli sme sa hľadať tie, ktoré napriek pokročilej konštrukcii možno stále odporučiť.

TOP 5 – prehľad úspešných preplňovaných benzínových motorov
Foto: youtube.com/@TDTVGarage

Úspešné benzínové motory z posledných rokov existujú. Iste, skôr budete počuť o tých problémových, našťastie sú k dispozícii aj tie úspešné. V tomto článku vám predstavíme niekoľko vybraných agregátov, na ktoré sa môžete spoľahnúť. Nejde o motory, ktoré by boli úplne bez porúch, ale ich intenzita u nich nie je vysoká.

Honda: 1.5 VTEC Turbo

Motor 1.5 VTEC Turbo je jedným z najúspešnejších turbodúchadiel s priamym vstrekovaním paliva v posledných rokoch. Ide o štvorvalcový motor s hlavou DOHC a typickým systémom VTEC (ovládanie sacích a výfukových ventilov) spoločnosti Honda.

Tento motor mal európsku premiéru v 10. generácii modelu Civic v roku 2017. Stojí za zmienku, že je oveľa úspešnejší ako trojvalcová jednotka 1.0 VTEC používaná v rovnakom modeli. Motor 1.5 v modeli Civic má výkon 182 k a umožňuje modelu zrýchliť na 100 km/h za 8,2 – 8,6 sekundy. Okrem toho je jeho prevádzka pomerne úsporná.

Motor 1.5 VTEC Turbo.
Foto: youtube.com/@TDTVGarage

Motor 1.5 VTEC Turbo nájdete aj v CR-V 5. generácie (173 k; verzie FWD a 4×4; posledná s prevodovkou CVT) a v HR-V II (tu vo výkonnej verzii 182 k, FWD, manuálna prevodovka a CVT).

Pri používaní motora 1.5 je dôležité nezabudnúť na pravidelnú kontrolu motorového oleja. Vo svete sú známe prípady prenikania paliva do oleja a zvyšovania jeho stavu. Tomu sa dá zabrániť tankovaním benzínu 98 a používaním oleja odporúčaného výrobcom (0W-20). Tento motor mal tiež problém so snímačom oleja (opravený v roku 2019).

Opel: 1.4 T

Tento motor sa najľahšie rozpozná podľa zdvihového objemu – pretože opísaný motor 1.4T (3. generácia rodiny 0) má zdvihový objem 1364 cm3. Píšeme o ňom preto, lebo od roku 2015 je k dispozícii nová generácia motorov Opel (objem 1399 ccm). Starší motor, ktorý odporúčame, má ešte nepriame vstrekovanie, vďaka čomu nie je mimoriadne úsporný, ale je odolný. Vďaka nepriamemu vstrekovaniu je vhodný aj na prevádzku na LPG. Inštalácie boli ponúkané v predajniach Opel aj Chevrolet – keďže tento agregát nájdete vo vozidlách oboch značiek.

Opísaný motor je, samozrejme, preplňovaný turbodúchadlom, má hliníkovú hlavu a liatinový trup. GM použil v pohone rozvodov reťaz, s ktorou nie sú žiadne problémy. Fázy časovania sú variabilné.

Tento motor mal premiéru v modeli Astra J, ale bol k dispozícii aj pre Opel: Zafira Tourer. Jednotka sa používala aj v Chevrolete: Trax a Aveo: Aveo, Cruze, Orlando a Trax. Jej veľká popularita je ďalšou výhodou, pretože prístup k dielom za dobré ceny aj k mechanikom je jednoduchý. Okrem toho je pomerne jednoduché namontovať plynový systém do motora 1,4T.

Medzi bežné problémy s touto pohonnou jednotkou patria: netesnosť chladiča oleja, poškodenie membrány krytu ventilov a poškodenie spätného ventilu sacieho potrubia (známeho ako „zátka“).

Renault-Nissan: 0,9 TCe

Existuje len veľmi málo trojvalcových motorov s malým objemom, ktoré sú hodné odporúčania. Jednotka 1.0 TSI koncernu Volkswagen medzi ne určite patrí, ale ukazuje sa, že nie je jediná svojho druhu. Rovnako dobrú povesť má aj motor 0,9 TCe.

Renault-Nissan: 0,9 TCe.
Foto: youtube.com/@KondorCars

Tento trojvalcový motor sa na trhu objavil v roku 2012 v modeli Clio 4. generácie. Bol však použitý v mnohých malých modeloch značiek Renault, Dacia aj Nissan. Vyskytoval sa aj vo vozidlách Smart.

Z hľadiska konštrukcie ide o pomerne jednoduchú jednotku: stále má nepriame vstrekovanie, turbodúchadlo s pevnou geometriou a variabilné fázy len na strane sania. Okrem toho má 0,9 TCe malé rozmery a váži menej ako 100 kg. Bohužiaľ, v prevádzke sa tento motor ukazuje ako nie taký úsporný, ako by sa dalo predpokladať. Práve z tohto dôvodu sa tu často objavuje LPG, ale pozor – nastavenie ventilov je drahé.

Je zaujímavé, že ani jednotky, ktoré už najazdili 200 000 km, nevykazujú nadmerné opotrebenie. V prípade modelu 0,9 TCe je dôležité pravidelne meniť olej (každých 15 000 km) a dbať na to, aby hladina oleja nebola príliš nízka (motor môže medzi jednotlivými výmenami spáliť trochu viac oleja). Typické poruchy? Skôr drobnosti, ako napríklad únik chladiacej kvapaliny z termostatu. Z vážnejších problémov – pozor na predčasné opotrebovanie napínača rozvodovej reťaze.

Toyota: 1.2T

Ako Toyota, len s hybridným pohonom? Je pravda, že hybridné pohonné jednotky Toyoty sú veľmi úspešné, ale aj v ich tieni sa dá nájsť niečo zaujímavé. Máme tu na mysli preplňovaný motor 1,2T, ktorý je označený ako D-4T.

Tento motor debutoval v roku 2015 v modeli Auris II, ale našiel si cestu aj do modelov C-HR I a Toyota Corolla. Populácia týchto modelov s agregátom 1,2T na trhu s náhradnými dielmi však nie je veľmi veľká.

Motor D-4T sa niekedy označuje aj ako 8NR-FTS. Motor má priame vstrekovanie, turbo a je z veľkej časti vyrobený z hliníka. Ako sa na jednotku Toyota patrí, má variabilné ovládanie ventilov. Na každom ventile tu nájdete variátory. Zaujímavým prvkom je systém, ktorý mu umožňuje pracovať pri nižšom zaťažení v Atkinsonovom režime. Motor Toyota v priemere toleruje systémy LPG.

Zoznam typických porúch je krátky. Okrem iného zahŕňa chybné zapaľovacie cievky a niekedy aj karbónové usadeniny na sacích ventiloch.

Volkswagen Group: 1.5 TSI Evo

Agregát 1.5 TSI EA211 Evo koncernu Volkswagen prišiel na trh v roku 2016. Motor debutoval v siedmej generácii Golfu, ale samozrejme sa objavil aj v mnohých ďalších modeloch koncernu. Nájdete ho v Audi A3, Q3, Seate Ateka, Leone, Tarraco a je v mnohých Škodách. V menších modeloch funguje dobre, ale v tých väčších je to otáznejšie, pretože klesá výkon a stúpa spotreba paliva.

Agregát 1.5 TSI EA211 Evo koncernu Volkswagen.
Foto: youtube.com/@TDTVGarage

Konštrukčne je 1.5 TSI Evo veľmi vyspelý. Hliníková konštrukcia, priame vstrekovanie, turbodúchadlo s variabilnou alebo pevnou geometriou, sacie potrubie integrované do hlavy. Filtre pevných častíc sa tu vyskytujú (zatiaľ sme nepočuli o problémoch), rovnako ako mäkké hybridy (v novších ročníkoch). Mali by sme dodať, že rad EA211 nemá nič spoločné s neúspešnými motormi TSI zo začiatku výroby. Okrem toho je tu už časovanie poháňané remeňom, a nie reťazou.

Veľkou výhodou motora 1,5 TSI Evo je prijateľná spotreba paliva a – najmä vo verzii s výkonom 150 k – dobrý výkon (v kompaktných vozidlách). Medzi typické poruchy patria úniky oleja z okolia fázových variátorov, trhanie pri štartovaní (150-koňová verzia s DSG) a usadzovanie karbónu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

JAECOO J7 začína útok na predajcov v Španielsku. Aké ceny a výbavu dostalo toto zaujímavé čínske luxusné SUV?

Prečo je motorový olej 5W-30 ideálny pre väčšinu moderných vozidiel


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov