Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Nové Audi e-tron GT sa už zapísalo do histórie. Výkonnejšie auto tu ešte nebolo

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Audi e-tron GT prešlo rozsiahlou modernizáciou. Vylepšil sa vzhľad a zvýšil sa výkon pohonnej jednotky. Modelový rad sa rozšíril na tri verzie. S jednou...

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Audi e-tron GT prešlo rozsiahlou modernizáciou. Vylepšil sa vzhľad a zvýšil sa výkon pohonnej jednotky. Modelový rad sa rozšíril na tri verzie. S jednou z nich sa už vozidlo zapísalo do histórie značky.

Nové Audi e-tron GT sa už zapísalo do histórie. Výkonnejšie auto tu ešte nebolo.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Audi e-tron GT facelift. Čo sa zmenilo na vzhľade?

Audi e-tron GT prešlo výraznou modernizáciou. Pri pohľade na základný model si však kolosálne zmeny v dizajne nevšimnete. Vozidlo bolo prispôsobené aktuálnej firemnej identite – objavilo sa nové dvojrozmerné logo. Okrem toho, ako je pri faceliftoch zvykom, boli prepracované nárazníky a predstavený nový dizajn kolies. Zmeny boli vykonané aj v interiéri vozidla. Audi prepracovalo sedadlá, volant a kryty prahov dverí. Okrem toho boli zavedené nové funkcie multimediálneho systému. Ten teraz poskytuje nové informácie o teplote batérie a v reálnom čase zobrazuje maximálny možný výkon nabíjania. Na želanie je k dispozícii aj panoramatická sklenená strecha. Na vytvorenie inteligentného skla bola použitá takzvaná technológia tekutých kryštálov rozptýlených v polyméroch. Priepustnosť svetla možno ovládať prostredníctvom multimediálneho systému.

Nové verzie Audi e-tron GT. Najvýkonnejšie vozidlo v histórii značky

Modelový rad e-tron sa rozšíril na tri verzie: S e-tron GT, ktorý má byť najcivilnejším variantom, a výkonné varianty RS e-tron GT a RS e-tron GT, ktoré sú zamerané na lepší zážitok z jazdy. Zvonku sa odlišujú agresívnejším dizajnom a karbónovými prvkami – RS e-tron GT performance má takzvanú karbónovú kamufláž.

Inžinieri Audi zvýšili aj výkon modelu e-tron GT. Vo verzii S tak môžu zákazníci počítať s výkonom 679 koní (nárast o 150 koní v porovnaní so základnou verziou pred faceliftom). Vďaka nim vozidlo zrýchli na prvú stovku za 3,4 sekundy a dosiahne rýchlosť 245 km/h. Variant RS e-tron GT ponúka 856 koní a zrýchľuje na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximálna rýchlosť tohto variantu je 250 km/h. To isté ponúka aj Audi RS e-tron GT performance. Na zrýchlenie na prvú stovku potrebuje 2,5 sekundy. Táto verzia generuje výkon 925 koní. To z nej robí najvýkonnejší sériový automobil v histórii značky Audi.

Audi RS e-tron GT.

Model e-tron GT je vo variantoch RS vybavený aj funkciou boost. Stlačením červeného tlačidla na volante vozidlo získa na 10 sekúnd dodatočný výkon 95 koní. Na tomto mieste stojí za zmienku, že v prevedení RS e-tron GT si používatelia môžu vybrať merač výkonu a rýchlosti s bielymi prvkami – odkaz na Audi RS2 Avant z roku 1994.

Audi e-tron GT facelift. Väčší dojazd a nabíjací výkon

Napriek výraznému nárastu výkonu sa inžinierom Audi podarilo znížiť hmotnosť elektromotora na zadnej náprave približne o 10 kg. Je to výsledok prepracovania komponentov, ako je rotor, ako aj optimalizácie chladiaceho systému. To však nie sú jediné zmeny, ktoré sme vykonali na pohonnom ústrojenstve. Posilnili sme hnacie ústrojenstvo a upravili sme elektroniku zodpovednú za prenos krútiaceho momentu na všetky kolesá, čím sme optimalizovali jej činnosť vo všetkých jazdných režimoch.

Inžinierom nemeckej značky sa tiež podarilo znížiť hmotnosť trakčného akumulátora a zároveň zvýšiť jeho energetickú hustotu. Výsledkom je zníženie hmotnosti o 9 kg na 625 kg. Batéria má hrubú kapacitu 105 kWh (čistá 97 kWh). Audi tiež optimalizovalo systém chladenia článkov batérie. To však nie je všetko, rekuperačný výkon sa zvýšil z 290 na 400 kW. Opatrenia, ktoré prijali inžinieri Audi, viedli aj k zvýšeniu maximálneho nabíjacieho výkonu z 270 kW na 320 kW. Za ideálnych podmienok batéria dosiahne úroveň nabitia z 10 na 80 % za 18 minút. Za ďalších 10 minút získava dostatok energie na ďalších 280 km jazdy. Najväčší dojazd ponúka variant S. Podľa noriem WLTP je to 611 km. Vo verziách RS a RS performance je to 601, resp. 594 km.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Problémy Audi zaťažujú rozpočet spoločnosti Volkswagen. Gigant vynaloží ďalších 2,6 mld.

Nie Tesla a nie čínske elektrické vozidlá. Je tu nový líder predaja


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov