Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nový konkurent. Čo ponúkajú modely značky?

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carshowtv614). Na európsky trh vstúpila ďalšia značka. Jej ponuka spočiatku zahŕňa dva modely – kompaktný crossover a minivan. Oba majú motor vyvinutý spoločnosťou Mitsubishi. Zoznámte...

2.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carshowtv614).

Na európsky trh vstúpila ďalšia značka. Jej ponuka spočiatku zahŕňa dva modely – kompaktný crossover a minivan. Oba majú motor vyvinutý spoločnosťou Mitsubishi. Zoznámte sa s modelom Forthing.

Nový konkurent. Čo ponúkajú modely značky?
Foto: youtube.com/@Carshowtv614

Forthing je značka, ktorú vlastní čínska spoločnosť Dongfeng. Bola založená v roku 2001 a pôvodne sa volala Fengxing. Časom však dostala druhý názov, anglický Forthing.

Spoločnosť Dongfeng patrí do veľkej štvorky čínskych štátnych automobilových spoločností spolu so spoločnosťami SAIC Motor, Changan Automobile a FAW Group. Konglomerát bol založený v roku 1969, sídli vo Wuhane a vyrába aj nákladné vozidlá a autobusy.

Spoločnosť Dongfeng intenzívne spolupracuje s globálnymi spoločnosťami, s ktorými vytvára početné spoločné podniky. Medzi ne patria Dongfeng Honda, Dongfeng Nissan a Dongfeng Peugeot-Citroen. V minulom roku dosiahol predaj všetkých automobilov s názvom Dongfeng v pozadí viac ako 2,1 milióna kusov.

Teraz Číňania začínajú boj o zákazníkov. Ich ponuka spočiatku zahŕňa dva modely, Forthing T5 Evo a U-Tour. Neskôr k nim pribudne 5,2-metrový U-Tour V9.

Forthing T5 Evo: kompaktné SUV

Forthing T5 Evo je kompaktné SUV, ktoré by malo na trhu konkurovať okrem iného modelom MG HS a Hyundai Tucson. Vozidlo meria 456,5 cm na dĺžku, 186,0 cm na šírku a 169,0 cm na výšku s rázvorom 271,5 cm. Svetlá výška je 16,5 cm (s povoleným nákladom).
Pohon modelu T5 Evo zabezpečuje 1,5-litrový motor s priamym vstrekovaním paliva, špecifikovaný ako Mitsubishi 4A95TD. Vyvíja 177 k a 260 Nm v širokom rozsahu 1500 – 4000 otáčok za minútu. Výkon? Z 0 na 100 km/h za 9,0-9,5 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h.

Pohonná jednotka Forthina T5 Evo je štandardne spojená so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, z ktorej sa krútiaci moment prenáša na kolesá prednej nápravy. Priemernú spotrebu paliva udáva výrobca na úrovni 6,6 l/100 km.

Nový Forthina T5 Evo.

Odpruženie je typické pre kompaktné terénne modely a zahŕňa vzpery McPherson vpredu a viacprvkový systém vzadu. Batožinový priestor s objemom 480 až 1480 litrov nijako neohromí. Pre porovnanie, Hyundai Tucson v čisto benzínovom variante (bez soft hybridného systému) poskytuje 620-1799 litrov.

Forthing T5 Evo to však vynahrádza štandardnou výbavou. Za 30 300 eur dostanete okrem iného dve 10,25-palcové obrazovky v kokpite, sadu kamier, automatickú klimatizáciu alebo elektricky ovládané sedadlá (vodič: 8 smerov) s vyhrievaním a čalúnením z ekokože.

Okrem toho tento čínsky automobil štandardne ponúka predné a zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, panoramatickú strechu a 19-palcové disky z ľahkých zliatin.

Na výber sú jednofarebné a dvojfarebné varianty. Iba za čiernu farbu sa nevyžaduje príplatok. Ostatné farby predstavujú príplatok 700 eur a pri dvojfarebnom lakovaní ďalších 600 eur.

Forthing U-Tour: veľký minivan

Forthing U-Tour je minivan s dĺžkou 4,85 m, do ktorého sa zmestí sedem osôb. Vozidlo stojí 36 000 eur a je tiež poháňané 1,5-litrovým motorom navrhnutým spoločnosťou Mitsubishi s rovnakými parametrami ako T5 Evo.

2024 FORTHING U-Tour.

Aj v tomto prípade sa krútiaci moment prenáša na predné kolesá prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Výkon je podobný ako v modeli T5 Evo. U-Tour zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a zrýchľuje na 180 km/h. Priemerná spotreba paliva sa pohybuje okolo 6,6 l/100 km.

„O miesto na nohy nie je núdza ani v treťom rade! 10 konfigurácií nastavenia sedadiel, stolíky v operadlách sedadiel, nespočetné množstvo zásuviek USB a spomínaný priestor pre všetkých cestujúcich sú hlavnými prednosťami rodinného MPV,“ – uvádza čínsky výrobca.

Batožinový priestor poskytuje objem 234 až 1 086 litrov. Na rozdiel od modelu T5 Evo sa v zadnej časti modelu U-Tour nepoužíva viacprvkové zavesenie, ale kompaktnejší torzný nosník.

Forthing U-Tour poskytuje sedadlá v usporiadaní 2-2-3. Sedadlá prvých dvoch radov sú elektricky nastaviteľné a štandardne vybavené vyhrievaním a vetraním. Trojmiestna lavica s nastaviteľným uhlom operadla sa zasúva do roviny podlahy batožinového priestoru.

V kokpite tohto vozidla sa nachádzajú aj dve 10,25-palcové obrazovky a výbava je bohatá. Okrem iného zahŕňa automatickú klimatizáciu s výduchmi vzduchu pre 2. a 3. rad sedadiel, čalúnenie z ekokože a panoramatickú strechu.

Automobily Forthing majú byť podporené predovšetkým lepšou výbavou ako zavedená konkurencia, napríklad štandardným koženým čalúnením, balíkom všestranných kamier a panoramatickou strechou.

Okrem toho sa vozidlá značky z Číny majú vyznačovať priestrannými a solídne spracovanými kabínami. Motorická záruka na oba modely Forthing je päť rokov s limitom 150 000 km.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Prielom spoločnosti Hyundai. Úplne nové pohonné ústrojenstvo s dojazdom 900 km

JAECOO J7 začína útok na predajcov v Španielsku. Aké ceny a výbavu dostalo toto zaujímavé čínske luxusné SUV?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov