3.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MAR-CARS).
EQS sa pripojí k triede S koncom desaťročia, ale najprv sa v rokoch 2025 až 2026 zmení dizajn oboch modelov.
Mercedes triedy S a EQS sú odlišné modely. Tvar, interiér a pohonné ústrojenstvo sa zásadne líšia, pričom prvý z nich je k dispozícii v hybridnej a dieselovej verzii, zatiaľ čo druhý je výlučne elektrický.
Podľa vyjadrení generálneho riaditeľa Mercedesu Ola Kalleniusa pre Autocar však v blízkej budúcnosti vznikne jeden modelový rad triedy S, ktorý bude obsahovať spaľovacie aj batériové varianty.
Jednotný rad triedy S
„Zjednotenie“ sa uskutoční do roku 2030, pričom oba modely budú mať rovnaký dizajn a štýl kabíny. Platforma však bude odlišná, pričom elektrická Trieda S bude založená na veľkej architektúre MB.EA, zatiaľ čo jej spaľovací „súrodenec“ bude využívať ďalej vyvinutú verziu súčasnej architektúry MRA.
V skutočnosti je táto stratégia podobná stratégii novej triedy G, ktorá je teraz k dispozícii s oboma motormi bez výrazného rozdielu v štýle.
Je pravdepodobné, že rozhodnutie o zjednotení modelov je dôsledkom neuspokojivých predajov triedy S aj EQS, pričom v prvom štvrťroku 2024 klesli dodávky spaľovacieho modelu o 37 %. To viedlo k zníženiu výroby triedy S na jednu zmenu v závode 56 v nemeckom Sindelfingene, kde sa vyrába aj model EQS.
Mercedes pôvodne predpokladal, že elektrické modely budú v roku 2023 tvoriť viac ako 20 % jeho celosvetového predaja. Dosiahol však len 11 % podiel, a to napriek 73 % nárastu predaja elektrických vozidiel do roku 2022.
Tento pokles okrem iného podkopáva Källeniusov predchádzajúci cieľ, aby čisto elektrické a plug-in hybridné modely tvorili 50 % ročného predaja značky do konca roka 2025. V aktualizácii stratégie zo začiatku tohto roka Mercedes túto prognózu upravil na 50 % do roku 2030.
Medzitým je tu restyling
Pred príchodom novej generácie triedy S Mercedes aktualizuje súčasné modely. Podľa aktuálnych plánov sa model EQS dočká zásadnej technickej aktualizácie v druhej polovici roka 2025, zatiaľ čo sedan so spaľovacím motorom prejde faceliftom v roku 2026.
Nedávno sa model EQS dočkal menších štylistických zmien, ale skutočný restyling bude mať výrazne upravenú verziu platformy EVA2. Prepracovaná platforma dostane 800V elektrickú architektúru namiesto súčasného 400V systému, čo umožní rýchlejšie nabíjanie.
Podľa zasvätených osôb sa čas nabíjania z 10 na 80 percent skráti v porovnaní so súčasným EQS až o 10 minút, pričom s ultrarýchlou nabíjacou stanicou dosiahne 21 minút. Batéria s kapacitou 118 kWh bude tiež vylepšená novým chemickým zložením, ktoré zvýši dojazd na 534 km v najefektívnejšej verzii.
Ďalšie zmeny by mali zahŕňať použitie elektromotorov eATS2.0 vyrobených spoločnosťou Mercedes namiesto elektromotorov Siemens Valeo zo súčasného modelu.
Jednostupňová prevodovka bude nahradená novou dvojstupňovou jednotkou, ktorá modernizovanému modelu EQS poskytne dodatočný výkon a možno aj vyššiu maximálnu rýchlosť.
Necelý rok po príchode modernizovaného modelu EQS predstaví Mercedes modernizovanú triedu S, ktorá bude mať osvieženú prednú časť. V interiéri dostane luxusná limuzína voliteľnú super obrazovku MBUX a nový operačný systém MB.OS, zatiaľ čo súčasný 4-litrový osemvalec V8 s dvoma turbodúchadlami bude modernizovaný na najnovšiu špecifikáciu M177 so 48V mild-hybridnou technológiou.
Okrem toho Mercedes vylepší schopnosť autonómnej jazdy triedy S na tretej úrovni Drive Pilot novým softvérovým balíkom šiestej generácie.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Hyundai oficiálne predstavil nové Santa Fe. Aké verzie a výkony dostal konkurent modelu Highlander?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.