Tipy, Zaujímavosti,

Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@newcarspecs). Bola reinterpretácia dizajnovej ikony Scaglione úspešná? Reinterpretácie ikonických vozidiel sú veľmi diskutabilné. Niektorým sa táto snaha darí, iným skôr menej. Alfa Romeo sa odvážila...

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@newcarspecs).

Bola reinterpretácia dizajnovej ikony Scaglione úspešná?

Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní.
Foto: youtube.com/@newcarspecs

Reinterpretácie ikonických vozidiel sú veľmi diskutabilné. Niektorým sa táto snaha darí, iným skôr menej. Alfa Romeo sa odvážila vytvoriť svoju vlastnú reinterpretáciu, keďže zákazníkom sa ich nakoniec dodá len 33.

Alfa Romeo 33 Stradale 2024 vychádza z modelu 33 Stradale, ktorý bol predstavený na autosalóne v Turíne v roku 1967 a ktorý má svoj pôvod v pretekárskom vozidle Tipo 33. Ten je považovaný za jeden z najkrajších automobilov na svete a je ešte vzácnejší: celkovo bolo k dispozícii 18 podvozkov, iba dvanásť dostalo karosériu od dizajnéra Franca Scaglioneho, osem je známych dodnes. Teraz sme mali možnosť pozrieť si zblízka starý a nový model. Dokáže nový superautomobil držať krok s toľkou krásou?

Exteriér

Potrebné ikonické proporcie tu určite sú: úzka mriežka chladiča, zakrivená bočná línia, takmer panoramatické presklené motýlie dvere, vstupy vzduchu na bokoch, okrem toho minimalistické okrúhle zadné svetlá a štyri koncovky výfuku. Zatiaľ čo nový superautomobil má masívne disky s číselníkmi, 67 33 Stradale sa uspokojí s nenápadnými rozmermi a menšími kruhmi.

Alfa Romeo 33 Stradale 2024 vychádza z modelu 33 Stradale, ktorý bol predstavený na autosalóne v Turíne v roku 1967.
Foto: youtube.com/@RonsRides

Najvýraznejším rozdielom sú svetlomety. Starý model s okrúhlymi svetlami za presklenou kupolou pôsobí priateľsky. Nový má oválnejšiu siluetu s trochu agresívnejším svetelným podpisom. Zrkadlá si medzitým museli nájsť nové miesto. Z blatníkov sa presunuli do zadnej časti dverí.

Osobne by som ich rád videl vpredu, ale keďže som nemal tú malú možnosť predobjednať si ho, aby som mohol ovplyvniť vývoj (ako všetci zákazníci predobjednávok), zrkadlá skončili tam, kde bola ochrana chodcov pravdepodobne väčším argumentom pre umiestnenie.

Na skôr priemerný koeficient odporu vzduchu 0,375 by to pravdepodobne nemalo vplyv. Celkovo je staré auto štíhlejšie, ale aj oveľa elegantnejšie.

Interiér

Pôvodný model 33 Stradale sa dá rýchlo zhrnúť: riadi, radí a brzdí. Interiér je puristický. Model, ktorý si môžete pozrieť na mieste, je vybavený aj na pretekárske použitie. Preto sú na palube vedro sedadlá a bezpečnostné pásy.

Jednu vec majú ešte spoločnú. Keď sú dvere zatvorené, je tu tesno. V oboch to však vďaka veľkorysému preskleniu tak nepôsobí. Alfa Romeo si zachovala aj minimalistický vzhľad potomka. Aj spínače a páčky pripomínajú konštrukciu lietadla. Znovu sa stretávame s aplikáciami vyrobenými z kože alebo masívneho hliníka. Obligátny infotainment bol diskrétne ukrytý a siaha až nadol – šik!

Alfa Romeo 33 Stradale.

Motor a jazdné vlastnosti

Reinterpretácia Alfy Romeo je minimálne dvakrát ťažšia ako jej otec. Model na fosílne palivo váži 1 500 kg, zatiaľ čo elektrická verzia pridáva takmer ďalších 33 Stradale – 2 100 kg.

Model 2024 33 Stradale rozbehne 3,0-litrový bi-turbo V6. Ten teraz potrebuje 620 k (750 k v elektrickej verzii). Na konci akceleračného šialenstva dosiahne rýchlosť 207 km/h. Hmotnosť tu jednoznačne zohráva svoju úlohu. Hoci model 33 Stradale z roku 1967 potreboval na dosiahnutie rýchlosti 62 km/h o tri sekundy viac, jeho šprint sa stále končil pri pôsobivej rýchlosti 162 km/h. Pohotovostná hmotnosť 700 kg je tu citeľná.

Hodný dedič?

„Nechajme minulosť minulosťou“ je obľúbené príslovie na kalendároch. Často s ním súhlasím v kontexte stavby automobilov. Podstatné však je, že oživenie modelu 33 Stradale sa Alfe Romeo vydarilo, aj keď pravdepodobne žiadne nové vozidlo na svete sa kvôli predpisom, bezpečnosti a technickým výdobytkom nemôže rovnať jedinečnej kráse minulých dizajnérskych dní.

Alfa Romeo 33 Stradale je reinterpretáciou, ktorú by sme radi videli na cestách častejšie. V každom prípade viac ako iné. Vzhľadom na 33 už predaných exemplárov je však toto želanie veľmi nepravdepodobné.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Alfa Romeo sa musela vzdať časti svojej tradície. Všetko kvôli novým predpisom!

Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Mapy Google s novou užitočnou aktualizáciou. Táto funkcia sa bude páčiť všetkým vodičom

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Muhammad Alimaki). Mapy Google sú stále sa zlepšujúca navigačná aplikácia, ale už teraz sa dajú používať aj na mnohé iné…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov