Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Audi A6 e-tron Sportback (2024): Rozmery a batožinový priestor elektrického sedanu

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Prvý plne elektrický sedan A6 je o 10 cm vyšší ako A6 so spaľovacím motorom. Audi A6 bude elektrické. Výsledok bol pokrstený A6 e-tron....

4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).

Prvý plne elektrický sedan A6 je o 10 cm vyšší ako A6 so spaľovacím motorom.

Audi A6 e-tron Sportback (2024): Rozmery a batožinový priestor elektrického sedanu.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork
  • Dĺžka: 4 930 mm
  • Šírka: 1 920 mm
  • Výška: 1 560 mm
  • Rozchod kolies: 2 940 mm
  • Batožinový priestor: 502/1 422 litrov

Audi A6 bude elektrické. Výsledok bol pokrstený A6 e-tron. Sedan aj kombi (teraz dostupné ako e-tron Sportback a e-tron Avant) sa úplne zbavili spaľovacích motorov a stali sa elektrickými. V budúcnosti už nebudú existovať benzínové a naftové motory, ale z týchto A6 sa stane A7.

Radikálna zmena pre model, ktorý bol vždy jedným z najpredávanejších vo svojej triede a priamo konkuruje BMW radu 5 a Mercedesu triedy E. Bližšie sa s ním zoznámime a pozrieme sa na jeho rozmery a objem batožinového priestoru.

Elektrické Audi je o 10 cm vyššie (1,56 m), čo je spôsobené aj podlahovou doskou, na ktorej je umiestnený akumulátor.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Audi A6 e-tron: rozmery

Rozmery sú v zásade porovnateľné s rozmermi sedanu A6 so spaľovacími motormi. Dĺžka A6 e-tron Sportback je 4,93 m (-1 cm v porovnaní so spaľovacou A6), zatiaľ čo šírka je 1,92 m (+3 cm).

Výška je hodnota, ktorá sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom A6 zmenila najviac. Elektrické Audi je o 10 cm vyššie (1,56 m), čo je spôsobené aj podlahovou doskou, na ktorej je umiestnený akumulátor. Veľmi podobný je aj rázvor náprav, ktorý meria 2,94 m (+2 cm).

Audi A6 e-tron Sportback: interiér a batožinový priestor

Ako naznačujú vonkajšie rozmery, A6 e-tron Sportback je pohodlný pre cestujúcich vpredu aj vzadu. Zadní cestujúci majú vďaka veľkorysému rázvoru dostatok miesta na nohy.

Hoci ide o sedan so štíhlym, takmer kupéovitým tvarom, A6 e-tron Sportback má dobrý objem batožinového priestoru. Minimálny objem je 502 litrov a sklopením zadného radu v pomere 40:20:40 sa dá zväčšiť na 1 422 litrov. Na želanie je k dispozícii aj kombi Avant.

Minimálny objem je 502 litrov a sklopením zadného radu v pomere 40:20:40 sa dá zväčšiť na 1 422 litrov.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Možnosť sklopiť stredné sedadlo je praktická, ak chcete naložiť dlhé predmety, ako sú palice alebo lyže. V batožinovom priestore sa nachádza aj priehradka s objemom 27 litrov, ktorá je primárne určená na nabíjacie káble. Táto priehradka sa dá otvoriť posuvným gestom.

Audi A6 e-tron Sportback: konkurencia

Flotila konkurentov modelu A6 e-tron Sportback je pomerne malá. V súčasnosti je na trhu len niekoľko elektrických sedanov vyššej strednej triedy.

Najpriamejšími konkurentmi sú určite BMW i5 a Mercedes EQE, pričom bavorák je spomedzi uvažovaných modelov najväčším vozidlom. Tesla Model S má najväčší kufor zo všetkých.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Hyundai oficiálne predstavil nové Santa Fe. Aké verzie a výkony dostal konkurent modelu Highlander?

Nové Audi Q5 bude predstavené 2. septembra


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov