4.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MercedesBenz).
Je výrazne drahší ako naftový model G 450d. Držte si peňaženky – Mercedes-Benz práve zverejnil v Spojenom kráľovstve cenu svojej plne elektrickej triedy G 580.
So štartovacou cenou 180 680 libier je takmer o 45 000 libier drahšia ako G 450d s naftovým motorom, čím sa dráždivo približuje k AMG G 63, ktoré vyčerpáva peňaženky. Ale hej, kto by počítal drobné, keď zachraňujete planétu vo veľkom štýle, že?
V štyroch farbách exteriéru
Trieda G sa pri svojom veľkolepom vstupe do elektrického sveta nehrá na hanblivú. Mercedes na úvod rozprestrie červený koberec s jediným, vysoko špecifikovaným modelom Edition One. Táto exkluzívna verzia je k dispozícii len v štyroch farbách exteriéru – pretože kto potrebuje dúhu, keď má triedu? Je vybavená čiernymi 20-palcovými kolesami, pútavými modrými brzdovými strmeňmi a interiérom, ktorý kričí „luxus“ s karbónovými ozdobami, modrými akcentmi a sedadlami z kože Nappa prešívanými – ako inak – modrou farbou.
Ale ešte sa príliš neunúvajte prispôsobiť si svoje nové ekologické G. Ak ste dúfali, že sa s personalizáciou vybláznite, budete musieť vydržať. Mercedes zatiaľ necháva škatuľku s možnosťami zatvorenú, ale nebojte sa – elektrické Géčko má stále nejaké triky v rukáve. Napríklad držiak kábla na zadných dverách. Je to šikovná pripomienka tradičného rezervného kolesa, ale s elektrickým nábojom.
G 580 má dravé srdce
Poďme sa porozprávať o sile. Pod známym robustným zovňajškom ukrýva G 580 dravé srdce. Vďaka štyrom motorom, ktoré pracujú v harmónii, dosahuje výkon 587 k a krútiaci moment 1 165 Nm. To stačí na to, aby tento elektrický titán zrýchlil z 0 na 100 km/h len za 4,6 sekundy, čím o štyri desatiny sekundy skrátil čas benzínovej verzie AMG. Iste, jeho rýchlosť je elektronicky obmedzená na 180 km/h, ale kto by naozaj chcel v triede G lámať rýchlostné rekordy?
Rýchlosť však nie je dôvodom, prečo si kupujete triedu G. Táto beštia je predovšetkým o terénnych schopnostiach a elektrická verzia nie je žiadna hanblivka. S maximálnou hĺbkou brodenia 85 cm – o 15 cm viac ako jeho benzínoví súrodenci – je G 580 prakticky obojživelný. Dokáže zdolať bočné svahy so sklonom až 35 stupňov, môže sa pochváliť svetlou výškou takmer 25 cm a zvládne nerovný terén s nájazdovým uhlom 32 stupňov. A ak vás čaká kopec, ktorý musíte zdolať, táto trieda G zvládne aj 100-percentný sklon, čo je pre neinžinierov medzi nami strmých 45 stupňov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Prvé elektrické SUV značky Suzuki bude uvedené na európsky trh v roku 2025
Nový konkurent. Čo ponúkajú modely značky?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.