Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen Golf 2024: áno, stále je to symbol segmentu C. Testovacia jazda

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@dreamcarsofficial). Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný. Golf 8FL stále...

5.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@dreamcarsofficial).

Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný. Golf 8FL stále ponúka vysokú úroveň komfortu, veľmi dobré spracovanie interiéru a široká ponuka pohonných jednotiek bola rozšírená o dva Plug-In hybridy, ktoré ponúkajú dojazd v elektrickom režime 150 km. Pozývam vás na prečítanie správy z prvých testovacích jázd.

Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný.
youtube.com/@dreamcarsofficial

Zmeny exteriéru ôsmej generácie Volkswagenu Golf sú skôr symbolické a spočívajú v mierne upravenom dizajne svetlometov alebo nárazníka. Stále ide o klasický dizajn hatchbacku segmentu C. Výraznejším rozdielom je svetelný pás medzi svetlometmi, ktorý je doplnený aj o podsvietené logo značky.

Čo je nové v modeli Golf 2024/2025?

V interiéri Volkswagenu Golf 2024/2025 sa objaví viacero noviniek, z ktorých najdôležitejšia je 13-palcový centrálny displej s novým informačno-zábavným systémom (MIB 4) – rovnakým, aký nájdete napríklad v Passate alebo Tiguane – ktorý funguje oveľa plynulejšie, pohodlnejšie sa ovláda a dotykové polia na ovládanie klimatizácie sú konečne podsvietené (hoci je škoda, že tu nie je samostatný panel fyzických tlačidiel a voličov). Práve multimédiá boli v Golfe pred faceliftom najčastejšie kritizované, a hoci systém časom (následnými aktualizáciami) fungoval citeľne lepšie, stále sa k nemu dali vzniesť pripomienky.

Takmer vo všetkých verziách Golfu 8 (okrem verzie R) sa na volant vrátili fyzické spínače namiesto touchpadu. To je skvelá správa! To isté platí aj pre Passat a Tiguan.

Plug-In hybrid v modeli Golf

Volkswagen Golf dostal najnovšiu verziu Plug-In Hybrid s batériou s kapacitou ~20 kWh (čistá kapacita), rovnakou ako majú ostatné vozidlá koncernu (okrem iných Škoda Octavia, Superb, Volkswagen Passat, Tiguan). Ponúka sa v dvoch výkonových verziách: 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Dojazd v elektrickom režime sa udáva až 142 km, ale ak som s väčším a ťažším Superbom zvládol 145 km, Golf musí byť zákonite úspornejší = dosiahne dlhší dojazd.

Volkswagen Golf GTE bude označenie pre výkonnejší hybridný variant – vzhľadom na úroveň výkonu a výkonnosti je to vhodný názov.

Diesel TDI a benzín TSI stále v ponuke

Ak nás Plug-In Hybrid nezaujal, Volkswagen Golf je stále k dispozícii s klasickejšími motormi, napríklad s naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 85 kW (116 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 110 kW (150 k) s automatickou prevodovkou.

Medzi benzínovými agregátmi je oveľa väčší výber, keďže tu máme 1,5 TSI až v štyroch variantoch: V tomto prípade je spaľovací motor podporený mild-hybridom – označenie eTSI alebo mHEV. Určitú predstavu o spotrebe paliva jednotlivých agregátov si môžete urobiť z môjho testu Passatu v oboch verziách pohonu:

Pre náročnejších budú k dispozícii varianty s motorom 2.0 TSI a tu je veľa možností:

  • Golf 2.0 TSI 150 kW (204 k) DSG 4Motion
  • Golf GTI 2.0 TSI 195 kW (265 k) DSG
  • Golf GTI 2.0 TSI 221 kW (300 k) DSG
  • Golf R 2.0 TSI 245 kW (333 k) DSG 4Motion

Samozrejme, Volkswagen Golf R má rovnaký balík komponentov ako nedávno osviežené Audi S3, z ktorých najdôležitejší je nepochybne inteligentný zadný diferenciál, ktorý dokáže preniesť až 100 % výkonu smerujúceho na zadnú nápravu len na jedno z jej kolies. To bolo, samozrejme, pred faceliftom – facelift Golfu R zvýšil predovšetkým výkon.

Ako jazdí nový Golf?

Na testovaciu jazdu som dostal Volkswagen Golf vo verzii R-Line s motorom 1,5 eTSI s výkonom 150 koní. Ide pravdepodobne o najobľúbenejšiu pohonnú jednotku v tomto vozidle pred faceliftom aj po ňom. Auto bolo celkom zaujímavo nakonfigurované, pretože vyzerá dosť divoko a v interiéri nechýbajú športové prvky – je to predsa R-Line.

Volkswagen Golf na úvod nesklame, pokiaľ ide o ovládateľnosť a celkovú úroveň jazdného komfortu. Napriek rozmerným diskom namontovaným na testovanom vozidle (18-palcové) bolo tlmenie nerovností na naozaj dobrej úrovni, a to vďaka adaptívnemu odpruženiu DCC s 15 stupňami tvrdosti tlmičov. Dôležité je, že na rozdiel od Passatu s DCC Pro je činnosť pruženia tichá. Na druhej strane sa Golf správa veľmi stabilne, presne a predvídateľne a dosiahnuť hranicu priľnavosti je trochu problém. Zásahy elektroniky sú doslova na mieste – nie príliš neskoro/pomaly. Naozaj skvelá rovnováha medzi každodenným komfortom a dynamickou agilitou.

Motor 1.5 eTSI 110 kW sa dobre osvedčil ako pohonná jednotka pre Golf. Výkonu je dostatok a reakcie prevodovky sú primerané a pomerne rýchle – všetko sa pritom zostrí prepnutím DSG do športového režimu (S).

Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie interiéru – kabína je tichá aj pri diaľničných rýchlostiach, čo je úroveň vysoko nad priemerom segmentu.

To sa našťastie nezmenilo. Volkswagen Golf stále ponúka skutočne kvalitné spracovanie interiéru. Na dverách vodiča je pod lakťom veľa pružnej peny a kožené čalúnenie, naľavo od lakťa je mikrovlákno, na opierke je mäkké a vrecká sú čalúnené, za čo je veľké plus.
Foto: youtube.com/@dreamcarsofficial

Kvalita a funkčnosť vnútornej úpravy

To sa našťastie nezmenilo. Volkswagen Golf stále ponúka skutočne kvalitné spracovanie interiéru. Na dverách vodiča je pod lakťom veľa pružnej peny a kožené čalúnenie, naľavo od lakťa je mikrovlákno, na opierke je mäkké a vrecká sú čalúnené, za čo je veľké plus. Zadná časť je podobná, až na to, že na nárte je už pevná, avšak namiesto mikrovlákna je tu koža.

Aj v kokpite sú použité skôr mäkké materiály, tvrdšie plasty sa objavujú len po stranách stredového tunela.

Volant sa ľahko drží v rukách a ovládanie funkcií vozidla pomocou fyzických tlačidiel je veľmi pohodlné. Koža na venci je v poriadku, hoci pred liftingom bola na dotyk asi trochu príjemnejšia.

Volkswagen Golf nie je rekordne priestranný automobil v segmente (napríklad Octavia tu vyzerá lepšie), ale tiež sa ťažko sťažovať. Som vysoký 1,84 metra a na sedadle vodiča som mal nad hlavou 11-12 cm. Sediac „za sebou“ som mal pred kolenami ešte 6-8 cm a k stropu takmer 10 cm. Ak niekto hľadá priestrannejšie auto, mohol by zvážiť Golf Variant alebo kombi, ktorý má nielen oveľa priestrannejší kufor, ale aj o 33 mm dlhší rázvor, čo sa prejavuje väčším priestorom pre kolená v druhom rade.

O vysokej úrovni výbavy Golfu svedčí aj prítomnosť 3-zónovej klimatizácie a veľmi pohodlných sedadiel. A to nehovorím len o vynikajúcich a za príplatok hodných sedadlách ergoActive s veľmi širokou nastaviteľnosťou, ale aj o tých z balíka R-Line, ktoré síce nemajú možnosť napríklad zvýšenia prednej časti sedadla, ale aj tak mi poskytli úplne dostatočnú oporu pod stehnami, za čo si zaslúžia potlesk.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový Golf R a Golf R Variant sú na štartovacej čiare. Najrýchlejšie sériové modely Volkswagen na svete

Volkswagen spúšťa predobjednávky na nový Golf GTI


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Zima vás už neprekvapí: Naučte sa správne nasadiť snehové reťaze ešte dnes!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@lesschwab). Nasadzovanie snehových reťazí môže byť pre mnohých vodičov spočiatku náročnou úlohou. Táto zručnosť sa však dá naučiť a postupom…

Citroën 2025: Všetky pripravované modely

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Od modernizovaného modelu Ami až po nový C5 Aircross - tu je prehľad toho, čo Citroën chystá na budúci…

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov