5.9.2024 Redakcia Auto trendy (youtube.com/@dreamcarsofficial).
Volkswagen Golf 8. generácie sa dočkal aktualizácie. Najdôležitejšou zmenou je nový informačno-zábavný systém, ktorý je oveľa efektívnejší a pohodlnejší ako doteraz ponúkaný. Golf 8FL stále ponúka vysokú úroveň komfortu, veľmi dobré spracovanie interiéru a široká ponuka pohonných jednotiek bola rozšírená o dva Plug-In hybridy, ktoré ponúkajú dojazd v elektrickom režime 150 km. Pozývam vás na prečítanie správy z prvých testovacích jázd.
Zmeny exteriéru ôsmej generácie Volkswagenu Golf sú skôr symbolické a spočívajú v mierne upravenom dizajne svetlometov alebo nárazníka. Stále ide o klasický dizajn hatchbacku segmentu C. Výraznejším rozdielom je svetelný pás medzi svetlometmi, ktorý je doplnený aj o podsvietené logo značky.
Čo je nové v modeli Golf 2024/2025?
V interiéri Volkswagenu Golf 2024/2025 sa objaví viacero noviniek, z ktorých najdôležitejšia je 13-palcový centrálny displej s novým informačno-zábavným systémom (MIB 4) – rovnakým, aký nájdete napríklad v Passate alebo Tiguane – ktorý funguje oveľa plynulejšie, pohodlnejšie sa ovláda a dotykové polia na ovládanie klimatizácie sú konečne podsvietené (hoci je škoda, že tu nie je samostatný panel fyzických tlačidiel a voličov). Práve multimédiá boli v Golfe pred faceliftom najčastejšie kritizované, a hoci systém časom (následnými aktualizáciami) fungoval citeľne lepšie, stále sa k nemu dali vzniesť pripomienky.
Takmer vo všetkých verziách Golfu 8 (okrem verzie R) sa na volant vrátili fyzické spínače namiesto touchpadu. To je skvelá správa! To isté platí aj pre Passat a Tiguan.
Plug-In hybrid v modeli Golf
Volkswagen Golf dostal najnovšiu verziu Plug-In Hybrid s batériou s kapacitou ~20 kWh (čistá kapacita), rovnakou ako majú ostatné vozidlá koncernu (okrem iných Škoda Octavia, Superb, Volkswagen Passat, Tiguan). Ponúka sa v dvoch výkonových verziách: 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Dojazd v elektrickom režime sa udáva až 142 km, ale ak som s väčším a ťažším Superbom zvládol 145 km, Golf musí byť zákonite úspornejší = dosiahne dlhší dojazd.
Volkswagen Golf GTE bude označenie pre výkonnejší hybridný variant – vzhľadom na úroveň výkonu a výkonnosti je to vhodný názov.
Diesel TDI a benzín TSI stále v ponuke
Ak nás Plug-In Hybrid nezaujal, Volkswagen Golf je stále k dispozícii s klasickejšími motormi, napríklad s naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 85 kW (116 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 110 kW (150 k) s automatickou prevodovkou.
Medzi benzínovými agregátmi je oveľa väčší výber, keďže tu máme 1,5 TSI až v štyroch variantoch: V tomto prípade je spaľovací motor podporený mild-hybridom – označenie eTSI alebo mHEV. Určitú predstavu o spotrebe paliva jednotlivých agregátov si môžete urobiť z môjho testu Passatu v oboch verziách pohonu:
Pre náročnejších budú k dispozícii varianty s motorom 2.0 TSI a tu je veľa možností:
- Golf 2.0 TSI 150 kW (204 k) DSG 4Motion
- Golf GTI 2.0 TSI 195 kW (265 k) DSG
- Golf GTI 2.0 TSI 221 kW (300 k) DSG
- Golf R 2.0 TSI 245 kW (333 k) DSG 4Motion
Samozrejme, Volkswagen Golf R má rovnaký balík komponentov ako nedávno osviežené Audi S3, z ktorých najdôležitejší je nepochybne inteligentný zadný diferenciál, ktorý dokáže preniesť až 100 % výkonu smerujúceho na zadnú nápravu len na jedno z jej kolies. To bolo, samozrejme, pred faceliftom – facelift Golfu R zvýšil predovšetkým výkon.
Ako jazdí nový Golf?
Na testovaciu jazdu som dostal Volkswagen Golf vo verzii R-Line s motorom 1,5 eTSI s výkonom 150 koní. Ide pravdepodobne o najobľúbenejšiu pohonnú jednotku v tomto vozidle pred faceliftom aj po ňom. Auto bolo celkom zaujímavo nakonfigurované, pretože vyzerá dosť divoko a v interiéri nechýbajú športové prvky – je to predsa R-Line.
Volkswagen Golf na úvod nesklame, pokiaľ ide o ovládateľnosť a celkovú úroveň jazdného komfortu. Napriek rozmerným diskom namontovaným na testovanom vozidle (18-palcové) bolo tlmenie nerovností na naozaj dobrej úrovni, a to vďaka adaptívnemu odpruženiu DCC s 15 stupňami tvrdosti tlmičov. Dôležité je, že na rozdiel od Passatu s DCC Pro je činnosť pruženia tichá. Na druhej strane sa Golf správa veľmi stabilne, presne a predvídateľne a dosiahnuť hranicu priľnavosti je trochu problém. Zásahy elektroniky sú doslova na mieste – nie príliš neskoro/pomaly. Naozaj skvelá rovnováha medzi každodenným komfortom a dynamickou agilitou.
Motor 1.5 eTSI 110 kW sa dobre osvedčil ako pohonná jednotka pre Golf. Výkonu je dostatok a reakcie prevodovky sú primerané a pomerne rýchle – všetko sa pritom zostrí prepnutím DSG do športového režimu (S).
Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie interiéru – kabína je tichá aj pri diaľničných rýchlostiach, čo je úroveň vysoko nad priemerom segmentu.
Kvalita a funkčnosť vnútornej úpravy
To sa našťastie nezmenilo. Volkswagen Golf stále ponúka skutočne kvalitné spracovanie interiéru. Na dverách vodiča je pod lakťom veľa pružnej peny a kožené čalúnenie, naľavo od lakťa je mikrovlákno, na opierke je mäkké a vrecká sú čalúnené, za čo je veľké plus. Zadná časť je podobná, až na to, že na nárte je už pevná, avšak namiesto mikrovlákna je tu koža.
Aj v kokpite sú použité skôr mäkké materiály, tvrdšie plasty sa objavujú len po stranách stredového tunela.
Volant sa ľahko drží v rukách a ovládanie funkcií vozidla pomocou fyzických tlačidiel je veľmi pohodlné. Koža na venci je v poriadku, hoci pred liftingom bola na dotyk asi trochu príjemnejšia.
Volkswagen Golf nie je rekordne priestranný automobil v segmente (napríklad Octavia tu vyzerá lepšie), ale tiež sa ťažko sťažovať. Som vysoký 1,84 metra a na sedadle vodiča som mal nad hlavou 11-12 cm. Sediac „za sebou“ som mal pred kolenami ešte 6-8 cm a k stropu takmer 10 cm. Ak niekto hľadá priestrannejšie auto, mohol by zvážiť Golf Variant alebo kombi, ktorý má nielen oveľa priestrannejší kufor, ale aj o 33 mm dlhší rázvor, čo sa prejavuje väčším priestorom pre kolená v druhom rade.
O vysokej úrovni výbavy Golfu svedčí aj prítomnosť 3-zónovej klimatizácie a veľmi pohodlných sedadiel. A to nehovorím len o vynikajúcich a za príplatok hodných sedadlách ergoActive s veľmi širokou nastaviteľnosťou, ale aj o tých z balíka R-Line, ktoré síce nemajú možnosť napríklad zvýšenia prednej časti sedadla, ale aj tak mi poskytli úplne dostatočnú oporu pod stehnami, za čo si zaslúžia potlesk.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen spúšťa predobjednávky na nový Golf GTI
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.