Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen zvažuje zatvorenie závodov v Nemecku. Prečo?

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM). Volkswagen by mohol zatvoriť továrne v Nemecku, aby znížil náklady. Nemecká automobilka čelí rastúcemu tlaku zo strany ázijských výrobcov. Volkswagen po prvýkrát zvažuje zatvorenie...

6.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM).

Volkswagen by mohol zatvoriť továrne v Nemecku, aby znížil náklady. Nemecká automobilka čelí rastúcemu tlaku zo strany ázijských výrobcov.

Volkswagen by mohol zatvoriť továrne v Nemecku, aby znížil náklady. Nemecká automobilka čelí rastúcemu tlaku zo strany ázijských výrobcov.
Foto: youtube.com/@CarsBOOM

Volkswagen po prvýkrát zvažuje zatvorenie tovární v Nemecku, čo svedčí o rastúcom tlaku ázijských konkurentov na znižovanie cien, informuje agentúra Reuters.

Oznámenie z pondelka 2. septembra 2024 predstavuje prvý vážny stret medzi šéfom spoločnosti Oliverom Blumem, ktorého analytici označujú za človeka, ktorý viac buduje konsenzus ako jeho často bojovný predchodca Herbert Diess, a odbormi, ktoré majú vo Volkswagene značný vplyv.

Spoločnosť považuje veľký závod na výrobu vozidiel a komponentov v Nemecku za zastaraný, uviedla jej zamestnanecká rada a prisľúbila „tvrdý odpor“ voči plánom výkonnej rady. Finančný riaditeľ Arno Antlitz bude spolu so šéfom značky Volkswagen Thomasom Schaeferom hovoriť k zamestnancom na zasadnutí zamestnaneckej rady v stredu ráno.

Šéfka zamestnaneckej rady Volkswagenu Daniela Cavallo, členka odborového zväzu IG Metall, uviedla, že očakáva, že generálny riaditeľ Blume sa zapojí do rokovaní.
Foto: shutterstock.com/josefkubes

Čínski výrobcovia vyvíjajú tlak na Volkswagen

Šéfka zamestnaneckej rady Volkswagenu Daniela Cavallo, členka odborového zväzu IG Metall, uviedla, že očakáva, že generálny riaditeľ Blume sa zapojí do rokovaní, a dodala. Stredajšie stretnutie bude pre vedenie koncernu „veľmi nepríjemné“. IG Metall zmaril predchádzajúce pokusy o pevnejšie zakotvené zmeny, naposledy v roku 2022, keď Diess odstúpil z funkcie generálneho riaditeľa.

Analytici v minulosti označili závody Volkswagenu v dolnosaskom Osnabrucku a saských Drážďanoch za potenciálne ciele zatvorenia. Spolková krajina Dolné Sasko je druhým najväčším akcionárom Volkswagenu a v pondelok revíziu podporila.

Spoločnosť Volkswagen, ktorá zamestnáva približne 680 000 ľudí, uviedla, že sa cíti byť nútená ukončiť svoj program bezpečnosti pracovných miest. Ten sa uplatňuje od roku 1994 a zabraňuje znižovaniu počtu pracovných miest až do roku 2029, a dodala, že akékoľvek opatrenia budú prerokované s jej zamestnaneckou radou. IG Metall tvrdí, že istota pracovných miest sa vzťahuje na závody Volkswagenu vo Wolfsburgu, Hannoveri, Braunschweigu, Salzgitteri, Kasseli a Emdene.

Volkswagen, ktorý vyrába väčšinu predaja vozidiel skupiny, je prvou z jej značiek, ktorá sa podrobuje znižovaniu nákladov. Pričom do roku 2026 plánuje ušetriť 10 miliárd EUR v snahe zefektívniť výdavky, aby prežil prechod na elektrické vozidlá.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen oficiálne ukázal nový Passat vo verzii sedan. Ikonický model za 22 870 eur teraz žiari ešte jasnejšie

Volkswagen Golf súčasnej generácie by sa mohol predávať až do roku 2035


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov