7.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).
Reklamy nás sprevádzajú každý deň. Na uliciach, v televízii, v rádiu alebo v aplikáciách, ktoré používame. Spoločnosť Ford chce, aby sme zažili radosť zo sledovania reklám aj počas jazdy. Čo znamená nový patent výrobcu pre majiteľov vozidiel tejto značky?
Spoločnosť Ford ako prvá vyvinula systém na zobrazovanie reklamy počas jazdy
Všadeprítomná reklama je súčasťou života každého z nás. Či chceme alebo nie, vidíme ju pri cestovaní v autobuse, počúvaní rádia alebo sledovaní televízie. Kedysi bolo auto miestom, kde sme si mohli zapnúť prehrávač CD alebo použiť repliku telefónu a jednoducho v pokoji počúvať hudbu počas jazdy. Spoločnosť Ford zatiaľ chce, aby sa reklama stala súčasťou nášho života aj vtedy, keď sedíme za volantom.
Nie je žiadnym tajomstvom, že reklama podporuje predaj. Tie personalizované môžu využívať také formulky, ktoré nás dokážu presvedčiť, aby sme si kúpili niečo, o čom sme nemali ani tušenia, že existuje. Na tieto druhy foriem propagácie služieb a výrobkov sa na celom svete vynakladajú miliardy.
Nový patent spoločnosti Ford umožní zobrazovanie reklám počas jazdy. Výrobca už oň požiadal americkú patentovú agentúru. Viac znepokojujúci ako zobrazovanie reklám je však úplne iný detail systému vyvinutého výrobcom – zachytávanie súkromných údajov.
Spozná nás náš Ford lepšie, ako by sme chceli?
Skutočnosť, že v budúcnosti to nebudeme len my, vodič auta a cesta, je nepochybne nevyhnutná. Patent, ktorý nám umožňuje posielať úplne personalizované reklamy, zatiaľ vytvoril Ford, ale nie je vylúčené, že to isté budú chcieť aj iní výrobcovia. Čo tento systém zahŕňa?
Americká agentúra pre patenty a ochranné známky dostala od spoločnosti Ford žiadosť, ktorá odhaľuje nielen zobrazovanie reklám počas jazdy, ale čo je ešte horšie, aj získavanie množstva informácií o nás samých. Napríklad o našich rozhovoroch, aby nám mohli posielať úplne personalizované reklamy.
Naše auto by zhromažďovalo údaje o našom cieli, našich jazdných návykoch a vyhľadávaní. To všetko s cieľom zobrazovať nám reklamy úplne prispôsobené našim potrebám a záujmom. Pre tisíce značiek na celom svete je to dokonalý systém a o ľudí, ktorí budú chcieť byť na vizitkách Fordu, nebude núdza.
Systém spoločnosti Ford je dostatočne sofistikovaný na to, aby dokázal zhromažďovať hlasové informácie z našich rozhovorov a od našich cestujúcich. Reklamné hlásenia v multimediálnom systéme sa budú zobrazovať nielen v akustickej, ale aj v grafickej podobe, ale len v presne určených momentoch. V dôsledku toho nebudú rozptyľovať pozornosť vodiča a ohrozovať tak premávku.
Reklama v spoločnosti Ford je záležitosťou blízkej budúcnosti?
Skutočnosť je taká, že Ford je len vo fáze získavania patentu na zavedenie tohto systému. To ani neznamená, že sa určite objaví v nadchádzajúcich automobiloch. Ford však robí niečo, o čo sa ešte žiadna značka nepokúsila, a chce získať náskok pred svojimi rivalmi tým, že získa duševné vlastníctvo tejto myšlienky. Vzhľadom na to, že žijeme vo svete, kde je reklama neodmysliteľnou súčasťou našich životov, či už chceme alebo nie, je však ťažké pochybovať o tom, že sa takýto systém jedného dňa nestane realitou.
Digitalizácia v automobiloch pokročila ďaleko dopredu. V autách nakupujeme, aktualizujeme ich softvér na diaľku, tak prečo by sme nemali mať možnosť vidieť na displeji reklamy napríklad na naše obľúbené reštaurácie?
Ford v USA využije možnosti, ktoré ponúka tamojší zákon. Európska únia zvažuje obmedzenie tohto typu prezentácie. Okrem toho sa organizácia Euro NCAP snaží prinútiť výrobcov, aby obmedzili formáty dotykových obrazoviek a veľkých displejov. V dôsledku toho sa zatiaľ nemusíme pri kúpe nového Fordu obávať, že nás bude nabádať reklamou. Budeme však sledovať, či sa to výrobcovi v USA podarí. Nepochybne, systém schopný integrovať nové interakcie do vozidla je dôležitou inováciou, aj keď sa nemusí každému páčiť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Skvelá možnosť pre mesto, ktorá si získava mnoho priaznivcov
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.