Novinky, Zaujímavosti,

Facelift Volva XC90 – Švédi ho budú predávať spolu s elektrickým modelom EX90

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoGuide). Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90 sa bude predávať spolu s novým plne elektrickým modelom...

8.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoGuide).

Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90 sa bude predávať spolu s novým plne elektrickým modelom EX90.

Súčasná generácia modelu XC90 dostala estetickú a technologickú posilu v podobe výrazného faceliftu. Modernizované XC90
Foto: youtube.com/@AutoGuide

Volvo prehodnotilo svoje plány elektrifikácie a rozhodlo sa, že upustí od svojho pôvodného cieľa stať sa do roku 2035 čisto elektrickou značkou. Vzhľadom na stále vysokú túžbu po vozidlách vybavených spaľovacími motormi sa rozhodlo aktualizovať SUV XC90, aby lepšie zapadlo do súčasného sortimentu. Ako také sa bude v nasledujúcich rokoch predávať spolu s modelom EX90.

Druhá generácia, uvedená na trh v roku 2014, sa dočkala prvého faceliftu v roku 2019. Desať rokov po svojom debute tak nová XC90 dostala prepracovanú prednú časť, ktorá zahŕňa väčšiu mriežku chladiča, prepracované svetlomety a aktualizovaný dizajn nárazníka. Zmenou prešla aj maska chladiča.

Z bočného pohľadu nie sú zmeny také zjavné, ale XC90 teraz ponúka nové dizajny kolies. Zadná časť dostala jemné zmeny, viditeľné v zadných svetlách, ktoré majú mierne odlišný svetelný podpis.

Interiér je tiež jemne vylepšený, pribudli nové materiály a dotykový displej na výšku má teraz 11,2 palca namiesto 9,0 palca. Na displeji beží aj nový operačný systém.
Foto: shutterstock.com/faak

Facelift Volva XC90 dostane nové technológie v interiéri a ponuku hybridných pohonných jednotiek

Interiér je tiež jemne vylepšený, pribudli nové materiály a dotykový displej na výšku má teraz 11,2 palca namiesto 9,0 palca. Na displeji beží aj nový operačný systém, ktorý bol navrhnutý tak, aby sa ľahšie používal.

Volvo tiež vypočulo spätnú väzbu zákazníkov a prepracovalo stredovú konzolu. Sú tu nové držiaky na nápoje a premiestnila sa podložka na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Ponuka pohonných jednotiek pozostáva z PHEV a mild-hybridných jednotiek, keďže Volvo úplne upustilo od dieselových motorov. Vrcholný motor, plug-in hybrid T8, dokáže čisto na elektrický pohon prejsť až 70 kilometrov. Čo-to, to je dosť skromný údaj, najmä keď sa pozrieme na konkurentov modelu XC90.

Volvo tiež uvádza, že mild-hybridné pohonné jednotky B5 a B6 s výkonom 250 k, resp. 300 k sú teraz efektívnejšie. Okrem toho Švédi rekalibrovali odpruženie a zlepšili zvukovú izoláciu, aby bolo SUV ešte pohodlnejšie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toto SUV je ako hollywoodsky román – čím staršie, tým lepšie. Prečo je Volvo XC90 stále optimálnou voľbou na dlhé cesty po Európe?

Volvo mení smer. Budú naftoví nástupcovia modelov XC60 a XC90?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Objavte slobodu bez káblov: Displej pre motorku, ktorý vám spríjemní každú jazdu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MotoCheez). Displej EVKEY prináša technológie Android Auto a Apple CarPlay na vašu motorku jednoduchým a praktickým spôsobom. Je tiež vodotesný…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov