Tipy, Zaujímavosti,

Nový nápad na speňaženie vodičov. Budú nám vnucovať reklamy

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406). V súčasnosti na nás všadeprítomná reklama útočí takmer na každom kroku. Od televíznych obrazoviek cez displeje smartfónov až po nekonečné množstvo billboardov pri cestách....

11.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406).

V súčasnosti na nás všadeprítomná reklama útočí takmer na každom kroku. Od televíznych obrazoviek cez displeje smartfónov až po nekonečné množstvo billboardov pri cestách. Výrobcovia automobilov tiež hľadajú možnosti, ako zarobiť ďalšie peniaze na zobrazovaní reklám, a najnovší patent spoločnosti Ford je toho dôkazom.

Nový nápad na speňaženie vodičov. Budú nám vnucovať reklamy.
Foto: youtube.com/@gimeshhettiarachchi406

Americký výrobca podal patentovú prihlášku na nový reklamný systém vo vozidle, ktorý by sa mohol používať v budúcich modeloch značky Ford. Riešenie s názvom „Billboard Interfaces for Vehicle Displays“ by využívalo kamery vozidla na čítanie billboardov pri ceste a zobrazovanie cielenej reklamy na obrazovke informačno-zábavného systému. Používatelia by potom mohli kliknúť na odkaz a získať viac informácií o reklame. To však nie je všetko.

Personalizovaná reklama na displejoch vo vozidlách

Nový systém spoločnosti Ford bude zhromažďovať aj informácie, ako je rýchlosť vozidla, poloha GPS a cieľ cesty. Na základe týchto údajov by sa potom riešenie samostatne rozhodlo, ktorú reklamu zobrazí vodičovi a cestujúcim. Frekvencia samotných reklám by závisela od polohy vozidla (napr. pri prejazde školskou zónou by vozidlo zobrazovalo menej správ) a napríklad od toho, či cestujúci práve diskutujú. A čo viac – reklama by sa mohla vytvárať automaticky a mohla by byť prispôsobená konkrétne majiteľovi vozidla a jeho reakcii na predchádzajúce správy. Musíte uznať, že z hľadiska zhromažďovania informácií to znie trochu znepokojivo.

Americký výrobca podal patentovú prihlášku na nový reklamný systém vo vozidle, ktorý by sa mohol používať v budúcich modeloch značky Ford.
Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork

Ford zdôrazňuje, že ide len o patent. Nie sú to oficiálne plány

Okrem iného aj z týchto dôvodov je ťažké uveriť, že sa takýto prepracovaný systém čoskoro dostane do sériovo vyrábaných vozidiel. Zdôraznil to aj americký výrobca, ktorý v oficiálnom oznámení jasne uviedol, že toto riešenie je len ďalším nápadom a že otázky uvedené v patentovej prihláške by nikto nemal považovať za oficiálne oznámenie. Automobiloví odborníci však nepochybujú o tom, že skôr či neskôr sa reklamy objavia na obrazovkách našich áut.

Ford nie je prvý. Podobný nápad mala aj Škoda

Ukázala to napríklad Škoda, ktorá už v roku 2020 prišla s nápadom využívať obrazovky vo vozidlách na zobrazovanie personalizovanej reklamy. Špeciálne správy sa mali zobrazovať napríklad vtedy, keď vozidlu dôjde palivo alebo keď sa vodič priblíži k určitému obchodu. Vozidlo by potom vodiča vyzvalo, aby zastavil na najbližšej čerpacej stanici alebo v supermarkete a využil napríklad akciu. Výrobca dokonca spustil pilotný program tejto služby, ktorá bola istý čas dostupná v niekoľkých vybraných krajinách. Ako sa však dalo očakávať – riešenie nebolo zákazníkmi prijaté pozitívne.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nie Tesla a nie čínske elektrické vozidlá. Je tu nový líder predaja

Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Veľký problém BMW. 1,5 milióna áut na opravu, pokles zisku

17.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWGroup). Spoločnosť BMW musela v dôsledku závažnej recidívy súvisiacej s poruchou bŕzd prehodnotiť svoju prognózu zisku na fiškálny rok 2024.…

Ford Focus ST nemá dostatočný výkon? Zákazníci sa sťažujú a spoločnosť reaguje

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Má najvýkonnejší Focus menej koní, ako výrobca sľubuje? Spoločnosť priznala, že dostala takéto signály od svojich zákazníkov a rozhodla…

Kia EV2 (2025): Malé kórejské elektrické vozidlo v predpremiére

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Beyondmedia10). Naše stvárnenie predpovedá línie malého kórejského elektromobilu Kia EV2, ktorý sa očakáva v roku 2025. Kia EV2 (2025): Malé…

Čína odporúča výrobcom automobilov, aby neinvestovali v Európe

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evdrivex1091). Na stretnutí s priemyselným odvetvím Peking odporučil, aby sa automobilky nestavali v zahraničí. Zároveň sa usiluje o dosiahnutie dohody…

Nové bezpečnostné vozidlo MotoGP

16.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SoNowYouKnowMan). Nová generácia BMW M5 sa bude používať ako bezpečnostné vozidlo v MotoGP. Hybridný sedan s výkonom 727 koní bol…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov