Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Renault Fuego: Hybridné kupé v modernom formáte

12.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@amazingvideos2020). Renault oživuje legendárne modely z minulosti a premieňa ich na moderné elektromobily, čo dokonale vymyslel a zorganizoval Luca de Meo, generálny riaditeľ skupiny Renault....

12.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@amazingvideos2020).

Renault oživuje legendárne modely z minulosti a premieňa ich na moderné elektromobily, čo dokonale vymyslel a zorganizoval Luca de Meo, generálny riaditeľ skupiny Renault. O modeli R5 už vieme a R4 sa čoskoro predstaví na parížskom autosalóne.

Renault Fuego: Hybridné kupé v modernom formáte.
Foto: youtube.com/@amazingvideos2020

Navyše francúzska značka práve ukázala restomod R17, kupé, ktoré predávala v 70. rokoch minulého storočia. My však dávame prednosť inému kupé tohto výrobcu, legendárnemu modelu Fuego z 80. rokov (na trh sa dostalo v rokoch 1980 až 1987). Čo by ste povedali na jeho návrat na trh?

Samozrejme, že by nás to potešilo. O to viac, ak by auto vyzeralo ako digitálna rekonštrukcia, ktorá sa neodkláňa od pôvodného vozidla.

Kupé s environmentálnou značkou

V tomto prípade nepôjde o stopercentne elektrický model, ale o hybrid, podobný tomu na klasickom modeli Fuego s nápisom „Turbo“ v jeho najexkluzívnejšej verzii.

Aké hybridné pohonné jednotky má Renault v súčasnosti k dispozícii? Máme ten v modeloch Clio a Captur s kombinovaným výkonom 145 k, ktorého základom je 1,6-litrový motor s prirodzeným nasávaním. To nie je zlá možnosť, ale my dávame prednosť variantu s výkonom 200 k v modeloch Austral a Rafale s 1,2-litrovým trojvalcovým turbomotorom.

Navyše, ak by mal Fuego používať plug-in hybridný systém, skvelo by sa doň hodil Rafale s výkonom 300 k, ktorý tiež využíva pohon všetkých kolies. Tento variant by však vážil podstatne viac a pravdepodobne by mal veľmi malý kufor, pretože by musel integrovať batériu s väčšou kapacitou.

Dúfame, že automobilka bude pokračovať v oživovaní klasických modelov lebo Renault Fuego medzi nich určite patrí.
Foto: youtube.com/@amazingvideos2020

Chceme moderné Fuego!

Vybrali by sme si preto full hybrid Fuego E-Tech s výkonom 200 k, aj keď viacrežimová automatická prevodovka pri športovej jazde práve nevyniká. Vozidlo by bolo založené na modulárnej platforme CMF a mohlo by byť vybavené najmodernejšou panoramatickou strechou spoločnosti, ktorú možno stlačením tlačidla v moduloch zatmaviť.

Týmto článkom sme splnili svoju úlohu a presvedčili Renault, aby zvážil nové Fuego. Teraz je na vás, aby ste svojimi pozitívnymi pripomienkami niečo zmenili, a niektorí z vás možno dokonca založia nejakú petíciu.

Žarty bokom, dúfame, že automobilka bude pokračovať v oživovaní klasických modelov, pretože si myslíme, že je to správne rozhodnutie. A ak sa k niečomu podobnému odhodlajú aj iné značky, tieto projekty tiež uvítame.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Renault 17 sa možno čoskoro vráti

Renault 5 v špeciálnej edícii. Tenisoví fanúšikovia budú v siedmom nebi


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov