12.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@amazingvideos2020).
Renault oživuje legendárne modely z minulosti a premieňa ich na moderné elektromobily, čo dokonale vymyslel a zorganizoval Luca de Meo, generálny riaditeľ skupiny Renault. O modeli R5 už vieme a R4 sa čoskoro predstaví na parížskom autosalóne.
Navyše francúzska značka práve ukázala restomod R17, kupé, ktoré predávala v 70. rokoch minulého storočia. My však dávame prednosť inému kupé tohto výrobcu, legendárnemu modelu Fuego z 80. rokov (na trh sa dostalo v rokoch 1980 až 1987). Čo by ste povedali na jeho návrat na trh?
Samozrejme, že by nás to potešilo. O to viac, ak by auto vyzeralo ako digitálna rekonštrukcia, ktorá sa neodkláňa od pôvodného vozidla.
Kupé s environmentálnou značkou
V tomto prípade nepôjde o stopercentne elektrický model, ale o hybrid, podobný tomu na klasickom modeli Fuego s nápisom „Turbo“ v jeho najexkluzívnejšej verzii.
Aké hybridné pohonné jednotky má Renault v súčasnosti k dispozícii? Máme ten v modeloch Clio a Captur s kombinovaným výkonom 145 k, ktorého základom je 1,6-litrový motor s prirodzeným nasávaním. To nie je zlá možnosť, ale my dávame prednosť variantu s výkonom 200 k v modeloch Austral a Rafale s 1,2-litrovým trojvalcovým turbomotorom.
Navyše, ak by mal Fuego používať plug-in hybridný systém, skvelo by sa doň hodil Rafale s výkonom 300 k, ktorý tiež využíva pohon všetkých kolies. Tento variant by však vážil podstatne viac a pravdepodobne by mal veľmi malý kufor, pretože by musel integrovať batériu s väčšou kapacitou.
Chceme moderné Fuego!
Vybrali by sme si preto full hybrid Fuego E-Tech s výkonom 200 k, aj keď viacrežimová automatická prevodovka pri športovej jazde práve nevyniká. Vozidlo by bolo založené na modulárnej platforme CMF a mohlo by byť vybavené najmodernejšou panoramatickou strechou spoločnosti, ktorú možno stlačením tlačidla v moduloch zatmaviť.
Týmto článkom sme splnili svoju úlohu a presvedčili Renault, aby zvážil nové Fuego. Teraz je na vás, aby ste svojimi pozitívnymi pripomienkami niečo zmenili, a niektorí z vás možno dokonca založia nejakú petíciu.
Žarty bokom, dúfame, že automobilka bude pokračovať v oživovaní klasických modelov, pretože si myslíme, že je to správne rozhodnutie. A ak sa k niečomu podobnému odhodlajú aj iné značky, tieto projekty tiež uvítame.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Renault 17 sa možno čoskoro vráti
Renault 5 v špeciálnej edícii. Tenisoví fanúšikovia budú v siedmom nebi
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.