Novinky, Zaujímavosti,

Táto obytná dodávka VW má najdivokejšiu vyskakovaciu strechu vo svete malých karavanov

12.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@spacecamper3944). Nemecká spoločnosť SpaceCamper je hrdá na to, že posúva hranice toho, čo môže byť obytný automobil, až do takej miery, že vytvorila neočakávané spojenie...

12.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@spacecamper3944).

Nemecká spoločnosť SpaceCamper je hrdá na to, že posúva hranice toho, čo môže byť obytný automobil, až do takej miery, že vytvorila neočakávané spojenie stanového prívesu, e-nákladného bicykla a mikrobusového vozidla. Preto možno neprekvapí, že na salóne karavanov v Düsseldorfe 2024 predstavila najdivokejší vyskakovací obytný automobil. A predsa je. Koncept vyskakovacieho karavanu Volkswagen Multivan od spoločnosti SpaceCamper sa nepodobá ničomu, čo sme kedy videli, a stiera hranice medzi strešným stanom, vysokou pevnou strechou na spanie a štandardným vyskakovacím karavanom.

Nemecká spoločnosť SpaceCamper je hrdá na to, že posúva hranice toho, čo môže byť obytný automobil, až do takej miery, že vytvorila neočakávané spojenie stanového prívesu, e-nákladného bicykla a mikrobusového vozidla.
Foto: youtube.com/@spacecamper3944

SpaceCamper využíva novú panoramatickej presklenej strechy Volkswagen Multivan ako východiskový bod pre svoj koncept SpaceRoof. My odstraňujeme továrenské sklo a vytvárame tak priechodnú strechu, pričom nemusíme vymeniť celú továrenskú strechu. Potom sa na nadrozmernú strechu SpaceRoof nasadí nový štýl vyskakovacej strechy, ktorá funguje niekde medzi strešným stanom a strechou na spanie pre obytné vozidlá.

Vstup priamo zvnútra dodávky

Podobne ako strešný stan je strecha SpaceRoof s hmotnosťou ~75 kg (165 kg) plne odnímateľná a upevňuje sa na továrenské kotviace body, ktoré Volkswagen používa pre svoje strešné lišty. Je širšia ako strecha dodávky a rozprestiera sa aj pri sklopených bočných spätných zrkadlách, čo je akási nadpozemská variácia na myšlienku „T-top“. Dodatočná šírka nielenže zväčší vnútorný priestor, ale zároveň vytvorí presahujúce odkvapy, ktoré ochránia vnútorný priestor pred dažďom, aj keď necháme posuvné dvere otvorené, aby sme si vychutnali zvuk a sviežosť dažďa.

Koncept SpaceRoof ponúka podobne ako integrovaná vyskakovacia strecha obytného vozidla vstup priamo zvnútra dodávky. Takže ak búrka ešte stále zúri, nemusíte sa plahočiť von a liezť po rebríku.

Napriek netradičnému vzhľadu, SpaceRoof umožní umiestniť priečne lôžko s rozmermi 140 x 200 cm bez toho, aby ste prišli o priestor na státie. Počas dňa jednoducho zdvihnete lôžko a získate tak viac miesta. V nadrozmernej strešnej ploche je dokonca miesto na šatníkovú skriňu, ktorá sa rozloží, keď je čas spustiť strechu.

Pevná vysoká strecha modelu SpaceRoof je možno jeho najzvláštnejším prvkom. Táto strecha je navrhnutá tak, aby zostala otvorená počas jazdy, čo je neobvyklé pre strechy tohto typu. Na rozdiel od typických vyskakovacích striech alebo strešných stanov, SpaceRoof umožňuje jazdu s otvorenou strechou. Táborníci tak môžu SpaceRoof používať ako nákladný box a počas jazdy dostať batožinu z hlavnej kabíny dodávky. V kempe je už nastavenie vyskakovacej strechy hotové, čo cestujúcim uvoľní ruky a môžu sa pustiť do práce na ďalších častiach vytvárania kempu alebo jednoducho skočiť na poschodie do postele.

Je navrhnutá pre rýchlosti do 120 km/h

Keď zdvihneme strechu, určite zvýšime odpor vzduchu a znížime spotrebu paliva, ale to isté platí aj pre vysokú strechu alebo strešný stan. Zatiaľ nevieme presne, aká veľká môže byť táto škoda, no výrobca SpaceCamper uvádza, že strechu navrhli pre rýchlosti do 120 km/h.

Po zistení, že môžete jazdiť s ňou hore, vás možno napadne, či sa SpaceRoof vôbec musí skladať. Navrhli sme ju tak, aby sa dala spustiť nielen kvôli zníženiu odporu vzduchu, ale aj kvôli zníženiu celkovej výšky vozidla na 197 cm (78 palcov), čo je pod stále dôležitou hranicou 2 metrov pre parkovacie garáže a trajekty. Majitelia SpaceRoof tak môžu stále pohodlne jazdiť a parkovať po meste.

Zatiaľ sme nevideli žiadne fotografie ani video spustenej a zbalenej strechy SpaceRoof, ale stále ide o prototyp, takže ešte nemusí fungovať správne. Určite má niektoré hrubé hrany prototypu, ktoré sa určite vyhladia na ceste do výroby.

Model Classic+ obsahuje aj robustný balík napájania s lítiovou batériou s kapacitou 200 Ah, meničom s výkonom 2 000 W a externou 230 V prípojkou na brehu. Balík dopĺňa ohrievač vzduchu a vnútorné osvetlenie. SpaceCamper ponúka aj voliteľné vybavenie vrátane zadného výsuvu pre náklad, do ktorého sa zmestia euroboxy, väčšej zadnej výsuvnej chladničky a zadnej výsuvnej kuchyne.

Zvláštny vzhľad strechy SpaceRoof

Ako nám povedal zakladateľ spoločnosti Ben Wawra, konfigurácia Multivan sa hodí najmä pre tých, ktorí hľadajú jednoduchý dvojmiestny obytný automobil a každodenné MPV, ale možno budú potrebovať vziať so sebou na kempovanie ďalšie osoby. Starí rodičia a mladé páry, ktoré plánujú mať deti, sú dobrým príkladom tých, ktorí by mohli využívať balík Classic+ na bežný výlet, ale potom by mali k dispozícii vyhradenú detskú izbu na poschodí, kedykoľvek by ju potrebovali. A na rozdiel od typickej vyskakovacej strechy môže byť SpaceRoof priestorom pre deti na plný úväzok, kde si môžu uložiť batožinu, hračky a iné veci počas jazdy a v kempe.

Nie sme si istí, či sa nám obrovské rozmery a zvláštny vzhľad strechy SpaceRoof páčia, ale určite sa nám páči, že niekto prehodnocuje dizajn tak štandardného a všadeprítomného komponentu karavanu, akým je vyskakovacia strecha. Spoločnosť SpaceCamper dúfa, že SpaceRoof uvedie na trh do jedného roka a chce ju prispôsobiť aj iným dodávkam okrem modelu Multivan, vrátane väčších modelov plnej veľkosti.

Takže v budúcnosti sa možno dočkáme ešte väčšej a neohrabanejšej vyskakovacej strechy.

Prototypy nebývajú dodávané s cenami a my čakáme na odpoveď na cenovú ponuku na základný model Camper+ Multivan na kľúč. S cieľom poskytnúť vám čo najpresnejšie informácie, rozhodli sme sa preveriť ponuky spoločnosti SpaceCamper na dva posledné dostupné obytné automobily T6.1 Classic, ktoré sa predávajú za 90 000 a 100 000 eur.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Caravaning. Pre koho aký karavan? Praktický sprievodca

Dávajte pozor, kde parkujete svoj karavan. Kempovanie vo voľnej prírode je drahšie ako luxusný hotel


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov