Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Debutuje VW ID.3 GTX Fire+Ice: Jedinečné elektrické vozidlo s retro vzhľadom

13.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops). Vzhľad pripomína Golf II s rovnakým názvom z roku 1990. Na stretnutí vo švajčiarskom Locarne predstavila spoločnosť Volkswagen model ID.3 GTX FIRE+ICE. Jedinečný model...

13.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).

Vzhľad pripomína Golf II s rovnakým názvom z roku 1990. Na stretnutí vo švajčiarskom Locarne predstavila spoločnosť Volkswagen model ID.3 GTX FIRE+ICE. Jedinečný model bol navrhnutý spoločne s módnou značkou Bogner, ako to bolo kedysi.

Debutuje VW ID.3 GTX Fire+Ice: Jedinečné elektrické vozidlo s retro vzhľadom.
Foto: youtube.com/@Carscoops

Špeciálnym modelom „Fire and Ice“ predstavil Volkswagen v roku 1990 exkluzívnu verziu Golfu II, ktorá bola športová a zároveň pohodlná. Jeho dizajn vznikol v spolupráci s módnym návrhárom a filmovým režisérom Willym Bognerom. Vďaka extravagantnému vzhľadu – tmavý fialový lak s perleťovým efektom, zliatinové disky, predný spojler a rozšírenia karosérie – a výkonnému motoru s výkonom 90 až 160 k sa Golf Fire and Ice, najmä verzia GTI, rýchlo stal vyhľadávanou raritou.

Dizajnéri z Volkswagenu a Bogneru

Stala sa prekvapujúcim úspechom. Celkovo sa predalo 16 700 kusov. Pôvodne sa plánovalo iba 10 000 kusov. S nápadom na novú edíciu prišli zamestnanci technického vývoja. Rovnako ako pri modeli Golf II Fire and Ice spolupracovali dizajnéri z Volkswagenu a Bogneru. Tom Becker, riaditeľ spoločnosti BOGNER FIRE+ICE: „Zvláštnosťou je, že sme mohli do interiéru vozidla integrovať mnoho našich originálnych materiálov a doplnkov.

Špeciálnym modelom „Fire and Ice“ predstavil Volkswagen v roku 1990 exkluzívnu verziu Golfu II.
Foto: youtube.com/@Carscoops

Andreas Mindt, vedúci oddelenia dizajnu spoločnosti Volkswagen: „S modelom ID.3 GTX FIRE+ICE zdôrazňujeme, ako veľmi emotívny je náš športový top model. Náš dizajnérsky tím sa neuveriteľne bavil pri reinterpretácii ikonického dizajnu 90. rokov a posunul ho na vyššiu úroveň.“

Model ID.3 GTX FIRE+ICE vyniká predovšetkým exkluzívnym trojvrstvovým lakovaním s efektom sklenených guličiek. Farba s perleťovým efektom Electric Violet bola špeciálne vyvinutá pre tento unikát a je reinterpretáciou vonkajšieho laku Golf II Fire and Ice. Trojvrstvový lak obsahuje okrem tmavomodrého základného laku aj špeciálne sklenené perličky, ktoré vytvárajú špeciálny farebný efekt a mimoriadny charakter. V závislosti od uhla dopadu svetla sa farba mení z tmavomodrej na fialovú alebo dokonca čiernu.

Interiér je rozdelený do dvoch farieb

Strešný rámový pás dodáva červeným eloxovaným lakom Flaming Red športový akcent. Na bokoch vozidla dominuje fólia s geometrickým vzorom FIRE+ICE v transparentnom matnom prevedení. Ďalším špeciálnym prvkom sú 21-palcové disky, ktoré podčiarkujú vzhľad modrým eloxovaným lakom s lesklým nádychom. Originálne logo FIRE+ICE z 90. rokov zdobí B-stĺpik a spojler na okraji strechy.

Interiér je rozdelený do dvoch farieb. Zatiaľ čo na sedadlách a švíkoch na strane vodiča a sedadle za ním prevláda akcentná farba Flaming Red pre „FIRE“, sedadlá a interiér na strane spolujazdca charakterizujú dizajnové prvky v modrej farbe Ice Blue („ICE“). Aj pedále plynu a brzdy z nehrdzavejúcej ocele majú špeciálny dizajn FIRE+ICE namiesto dizajnu play/pause známeho z rodiny ID.

VW ID.3 GTX Fire+Ice EV.

Verzia FIRE+ICE

Zrýchľujte pomocou loga „FIRE“ – brzdite šliapaním na logo „ICE“. Horná časť prístrojovej dosky a podlahové rohože boli tiež upravené laserom vygravírovaným vzorom „FIRE+ICE“. Inšpirované kolekciami Bogner FIRE+ICE bolo použitých množstvo farieb, látok a prvkov. Sedadlá sú prešívané a odrážajú dizajn súčasných páperových búnd FIRE+ICE vrátane ikonických B-zipsov. Ak ich na sedadlách rozopnete, objaví sa pod nimi pôvodná látka z 90. rokov. Za prednými sedadlami boli použité aj popruhy z tašiek z kolekcie FIRE+ICE.

Verzia FIRE+ICE využíva doteraz najvýkonnejší elektromotor značky Volkswagen, ID.3 GTX Performance s výkonom 326 k a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm. Tento elektromotor zrýchli na 62 km/h len za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h.

Na veľmi vysoký výkon pohonného systému je naladený aj špecifický podvozok GTX, ktorý je vybavený silnejšími stabilizátormi a adaptívnym riadením podvozku Sport DCC. Elektrickú energiu dodáva lítium-iónový akumulátor s kapacitou 79 kWh (netto), ktorý možno nabíjať na rýchlonabíjacích staniciach DC s výkonom až 185 kW. S týmto výkonom sa batéria môže nabiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. Kombinovaný dojazd podľa WLTP je až 600 km.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

JAECOO 7 sa stal hitom. Má predpoklady stať sa hviezdou medzi SUV

Nový Nissan Patrol má motor V6 s prirodzeným vstrekovaním paliva


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Faceliftované Mitsubishi ASX: Nové technológie, lepšia výbava, ale čo bezpečnosť?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EuroNCAP_forsafercars). Mitsubishi ASX sa podrobilo testovaniu EuroNCAP – je toto SUV naozaj bezpečné? Malé SUV dostalo facelift, aby si viedlo…

Prečo riskovať pokutu? Naučte sa kedy a ako používať zadné hmlové svetlá!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@toyotamy). Zákon prikazuje montovať na vozidlá zadné hmlové svetlá. Za ich nesprávne používanie hrozí pokuta. Kedy by sme ich mali…

Osem dôvodov, prečo sa motorky stanú vašou novou závislosťou: Prestaňte sa obmedzovať autami!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@chaseontwowheels). Jazdenie na autách ma fascinuje čoraz menej, zatiaľ čo motorky ma úplne očarili. Po dôkladnom zamyslení som prišiel k…

Marcopolo uvádza na trh Nomade: 4×4 dieselový obytný automobil

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BMWvsOMEGA). Vďaka špičkovej technológii a exkluzívnemu dizajnu spája Nomade robustnosť a pohodlie. Marcopolo Motorhome, divízia spoločnosti Marcopolo S.A., práve predstavila…

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov