13.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Carscoops).
Vzhľad pripomína Golf II s rovnakým názvom z roku 1990. Na stretnutí vo švajčiarskom Locarne predstavila spoločnosť Volkswagen model ID.3 GTX FIRE+ICE. Jedinečný model bol navrhnutý spoločne s módnou značkou Bogner, ako to bolo kedysi.
Špeciálnym modelom „Fire and Ice“ predstavil Volkswagen v roku 1990 exkluzívnu verziu Golfu II, ktorá bola športová a zároveň pohodlná. Jeho dizajn vznikol v spolupráci s módnym návrhárom a filmovým režisérom Willym Bognerom. Vďaka extravagantnému vzhľadu – tmavý fialový lak s perleťovým efektom, zliatinové disky, predný spojler a rozšírenia karosérie – a výkonnému motoru s výkonom 90 až 160 k sa Golf Fire and Ice, najmä verzia GTI, rýchlo stal vyhľadávanou raritou.
Dizajnéri z Volkswagenu a Bogneru
Stala sa prekvapujúcim úspechom. Celkovo sa predalo 16 700 kusov. Pôvodne sa plánovalo iba 10 000 kusov. S nápadom na novú edíciu prišli zamestnanci technického vývoja. Rovnako ako pri modeli Golf II Fire and Ice spolupracovali dizajnéri z Volkswagenu a Bogneru. Tom Becker, riaditeľ spoločnosti BOGNER FIRE+ICE: „Zvláštnosťou je, že sme mohli do interiéru vozidla integrovať mnoho našich originálnych materiálov a doplnkov.“
Andreas Mindt, vedúci oddelenia dizajnu spoločnosti Volkswagen: „S modelom ID.3 GTX FIRE+ICE zdôrazňujeme, ako veľmi emotívny je náš športový top model. Náš dizajnérsky tím sa neuveriteľne bavil pri reinterpretácii ikonického dizajnu 90. rokov a posunul ho na vyššiu úroveň.“
Model ID.3 GTX FIRE+ICE vyniká predovšetkým exkluzívnym trojvrstvovým lakovaním s efektom sklenených guličiek. Farba s perleťovým efektom Electric Violet bola špeciálne vyvinutá pre tento unikát a je reinterpretáciou vonkajšieho laku Golf II Fire and Ice. Trojvrstvový lak obsahuje okrem tmavomodrého základného laku aj špeciálne sklenené perličky, ktoré vytvárajú špeciálny farebný efekt a mimoriadny charakter. V závislosti od uhla dopadu svetla sa farba mení z tmavomodrej na fialovú alebo dokonca čiernu.
Interiér je rozdelený do dvoch farieb
Strešný rámový pás dodáva červeným eloxovaným lakom Flaming Red športový akcent. Na bokoch vozidla dominuje fólia s geometrickým vzorom FIRE+ICE v transparentnom matnom prevedení. Ďalším špeciálnym prvkom sú 21-palcové disky, ktoré podčiarkujú vzhľad modrým eloxovaným lakom s lesklým nádychom. Originálne logo FIRE+ICE z 90. rokov zdobí B-stĺpik a spojler na okraji strechy.
Interiér je rozdelený do dvoch farieb. Zatiaľ čo na sedadlách a švíkoch na strane vodiča a sedadle za ním prevláda akcentná farba Flaming Red pre „FIRE“, sedadlá a interiér na strane spolujazdca charakterizujú dizajnové prvky v modrej farbe Ice Blue („ICE“). Aj pedále plynu a brzdy z nehrdzavejúcej ocele majú špeciálny dizajn FIRE+ICE namiesto dizajnu play/pause známeho z rodiny ID.
Verzia FIRE+ICE
Zrýchľujte pomocou loga „FIRE“ – brzdite šliapaním na logo „ICE“. Horná časť prístrojovej dosky a podlahové rohože boli tiež upravené laserom vygravírovaným vzorom „FIRE+ICE“. Inšpirované kolekciami Bogner FIRE+ICE bolo použitých množstvo farieb, látok a prvkov. Sedadlá sú prešívané a odrážajú dizajn súčasných páperových búnd FIRE+ICE vrátane ikonických B-zipsov. Ak ich na sedadlách rozopnete, objaví sa pod nimi pôvodná látka z 90. rokov. Za prednými sedadlami boli použité aj popruhy z tašiek z kolekcie FIRE+ICE.
Verzia FIRE+ICE využíva doteraz najvýkonnejší elektromotor značky Volkswagen, ID.3 GTX Performance s výkonom 326 k a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm. Tento elektromotor zrýchli na 62 km/h len za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 200 km/h.
Na veľmi vysoký výkon pohonného systému je naladený aj špecifický podvozok GTX, ktorý je vybavený silnejšími stabilizátormi a adaptívnym riadením podvozku Sport DCC. Elektrickú energiu dodáva lítium-iónový akumulátor s kapacitou 79 kWh (netto), ktorý možno nabíjať na rýchlonabíjacích staniciach DC s výkonom až 185 kW. S týmto výkonom sa batéria môže nabiť z 10 na 80 percent za približne 26 minút. Kombinovaný dojazd podľa WLTP je až 600 km.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
JAECOO 7 sa stal hitom. Má predpoklady stať sa hviezdou medzi SUV
Nový Nissan Patrol má motor V6 s prirodzeným vstrekovaním paliva
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.