Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Je dobré mať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConquerDriving). Medzi vodičmi sa často viedol spor, či je lepšie držať nohu na brzde, keď stoja na semafore, alebo nie. Väčšinou sa stáva, že keď...

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ConquerDriving).

Medzi vodičmi sa často viedol spor, či je lepšie držať nohu na brzde, keď stoja na semafore, alebo nie. Väčšinou sa stáva, že keď vodič príde k semaforu, na ktorom svieti červená, zastaví a vyradí rýchlosť. Vo všeobecnosti ide o zvyk.

Je dobré mať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?
Foto: youtube.com/@ConquerDriving

Ale pre tých, ktorí jazdia v aute s automatickou prevodovkou, je to dobré?

Je v poriadku vyradiť rýchlosť, keď stojíte na semafore?

Na rozdiel od manuálnej prevodovky si automatická prevodovka volí prevodové stupne sama. A keď vozidlo stojí a vodič má nohu na brzde, prevodovka sa automaticky vyradí.

Keď šľapnete na brzdu, v automatickej prevodovke systém sám odpojí prevodovku. A zostane tak, kým máte nohu na brzde. Neodporúča sa, aby ste pri každom zastavení na semafore vyradili z režimu Drive a nechali vozidlo v polohe Park alebo Neutral. Čím častejšie to budete robiť, tým viac sa bude prevodovka opotrebovávať.

Pre vozidlá s automatickou prevodovkou teda platí odporúčanie nezaraďovať polohu Park alebo Neutral, keď stojíte na semaforoch. Čo znamená, že budete mať celý čas nohu na brzde.

V prípade vozidla s manuálnou prevodovkou sa odporúča zaradiť nižší rýchlostný stupeň, keď zastavujete. Následne, po zastavení vyradíte rýchlosť a uvoľnite spojku. V opačnom prípade, keď stojíte vedie to k predčasnému opotrebovaniu spojky.

Mali by ste však držať nohu na brzde aj počas státia vozidla?

Je dobré držať nohu na brzde, keď stojíte na semafore, alebo nie?

Úlohou brzdového systému je zastaviť vozidlo, keď je v pohybe. Ale aj udržiavať vozidlo na mieste, keď sa nachádza na svahu.

Pri manuálnych prevodovkách je dobré mať nohu na brzde.
Foto: youtube.com/@ConquerDriving

Existujú autá, ktoré majú automatický systém, ktorý po zastavení vozidla, vozidlo zablokujú proti pohybu či už dopredu alebo dozadu, keď je prevodovka v neutrály. V týchto situáciách nemusíte držať nohu na brzde. Pri manuálnych prevodovkách je však dobré mať nohu na brzde. V opačnom prípade by sa auto mohlo pohnúť a hrozilo by, že narazíte do vodiča pred vami alebo za vami.

Ďalšou možnosťou je zatiahnuť ručnú brzdu pri zastavovaní na semaforoch, ak nechcete mať nohu zakaždým na brzde.

Tým sa neopotrebujú brzdové doštičky ani brzdový systém vozidla. Naopak, môže vás to zachrániť pred nepríjemnou nehodou. Navyše, ak budete mať smolu a zozadu do vás narazí iné vozidlo, môžete sa vyhnúť nárazu do vozidla pred vami.

Preto je dobré, aby ste na semaforoch držali nohu na brzde alebo zatiahli ručnú brzdu.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Plynulá jazda v meste. 5 jednoduchých tipov pre vodičov

Preplachovanie motora. Kedy je to potrebné


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov