Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Japonci odhalili niekoľko kľúčových informácií o najpopulárnejšom aute v krajine. „Naším cieľom je dojazd viac ako 2 100 km,“ – informuje časopis Best Car...

14.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).

Japonci odhalili niekoľko kľúčových informácií o najpopulárnejšom aute v krajine. „Naším cieľom je dojazd viac ako 2 100 km,“ – informuje časopis Best Car z krajiny čerešňového kvetu.

Nová Toyota Corolla dostane revolučnú pohonnú jednotku a ostrý exteriér.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Súčasná inkarnácia Toyoty Corolla je na trhu od roku 2018. To znamená šesť rokov. S uvedením 12. generácie japonská spoločnosť v Európe upustila od názvu Auris, ktorý sa používal na označenie 5-dverového hatchbacku a kombi.

Podobne ako jej predchodcovia, aj súčasná Corolla zostáva jedným z najobľúbenejších automobilov na svete. V roku 2022 sa na ňu nechalo zlákať 1,12 milióna zákazníkov, zatiaľ čo vlani to bolo 1,01 milióna.

Na druhej strane na Slovensku je tento model v súčasnosti jeden z najobľúbenejším automobilom.

Toyota Corolla 13. generácie príde o dva roky

Súčasná inkarnácia modelu Corolla má byť nahradená v roku 2026. Ako informoval japonský web Best Car, nový model sa bude naďalej dodávať v troch základných karosárskych verziách. Teda ako hatchback, sedan a kombi.

Dôležité je, že po štylistickej stránke by mal nový automobil nasledovať smer, ktorý udávajú súčasné modely Prius a Crown. To znamená aerodynamické tvary, úzke svetlá a atraktívne rebrovanie karosérie.

Očakávajú sa aj rôzne pomery. Podľa Japoncov dostane Corolla 13. generácie výrazne nižšiu masku ako v súčasnosti. A tým sa dostávame k jadru veci. Teda k pohonným jednotkám.

Výhradne ako hybrid

Toyota Corolla 13. generácie sa stane výlučne hybridom. Zatiaľ čo súčasná inkarnácia tohto vozidla sa ponúka s atmosféricky plneným motorom 1,5, v nasledujúcej inkarnácii sa od neho Japonci už oslobodia.

Podľa Japoncov dostane Corolla 13. generácie výrazne nižšiu masku ako v súčasnosti.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Základom ponuky bude nový štvorvalcový agregát, ktorý má byť výrazne kompaktnejší ako doteraz používané motory. Jeho výška a objem sa v porovnaní s 3-valcovým motorom známym napríklad z modelu Yaris zmenšia o 10 percent.

Nový motor bude k dispozícii buď vo verzii s prirodzeným nasávaním, alebo s turbodúchadlom (vo výkonnejších hybridoch). V prvom prípade sa očakáva výkon 130 k a v druhom 180 k.

Bude to mimoriadne dôležitý motor pre celú skupinu Toyota. Nakoniec totiž nahradí 2,5-litrový agregát s prirodzeným nasávaním, ktorý sa používa v najdôležitejších vozidlách výrobcu. Samozrejme, v hybridoch.

Toyota Corolla 13. generácie: cieľový dojazd 2100 km

Japonci chcú, aby 13. generácia Toyoty Corolla prekonala BYD, pokiaľ ide o celkový dojazd, informuje webový portál Best Car. To znamená, že pod jej kapotou bude po prvýkrát debutovať systém s nabíjaním batérií zo zásuvky.

Najnovší hybridný systém 5. generácie čínskeho výrobcu umožňuje prejsť až 2 100 km na jedno nabitie paliva a batérie. BYD sa tiež chváli, že spaľovací motor jeho hybridného systému má rekordnú tepelnú účinnosť 46,06 %.

Toyota zatiaľ spomína. 41%. Preto je potrebný ďalší vývoj, aby nová Corolla mohla konkurovať Číňanom. Možno spoločné spojenectvo – spolu s Mazdou a Subaru – s cieľom revolučne zmeniť spaľovací motor umožní výrobcom zo strednej Európy dobehnúť ich.

Nové pohonné jednotky, nemajú uvádzať vozidlo do pohybu, ale majú byť zodpovedné za nabíjanie trakčnej batérie počas jazdy.
Foto: youtube.com/@PlanetCarNews

Japonci chcú zachrániť spaľovací motor

Akio Toyoda – bývalý generálny riaditeľ Toyoty – už roky hovorí, že problémom nie je samotný spaľovací motor, ale oxid uhličitý, ktorý produkuje. V súlade s tým Toyota už dobrých pár rokov vyvíja okrem iného pohonné jednotky schopné pracovať s vodíkom.
Novovytvorená aliancia sa zameria práve na dekarbonizáciu. Pomôže k tomu optimalizácia súčinnosti spaľovacích motorov s elektromotormi a palivami s neutrálnym obsahom uhlíka.

Nové pohonné jednotky japonského výrobcu prezradil Hiroki Nakajima, technický riaditeľ. Majú mať výkon 1,5 a 2,0 a vynikať lepšou tepelnou účinnosťou ako tie, ktoré sa používajú v súčasnosti.

Okrem toho budú mať kratší zdvih piestu a kompaktné rozmery. Tie umožnia vývoj aerodynamickejších karosérií. Dôležité je, že nové pohonné jednotky, podobne ako v prípade hybridov BYD, nemajú uvádzať vozidlo do pohybu, ale majú byť zodpovedné za nabíjanie trakčnej batérie počas jazdy.

Nakajima tiež tvrdí, že revolučné motory budú fungovať na rôzne palivá. Teda nielen na benzín, ale aj na biopalivo, vodík alebo dokonca na e-palivo.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Toyota Starlet Cross: Cenovo veľmi dostupné SUV

Hybridné SUV značky Toyota je hitom. Zákazníci si obľúbili výkonný plug-in variant


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Je nové Audi A5 2025 najlepším modelom vo svojej triede? Objavte jeho prelomové výhody!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@guidocars). Nové Audi A5 pre rok 2025 predstavuje výrazný krok vpred medzi svojimi konkurentmi v segmente. Aj keď jeho hmotnosť…

Odhaľte skryté tajomstvá vášho auta: Ako rýchlo opraviť nepríjemné zvuky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BudgetMechanicHawaii). Dnes vám prezradím, ako rýchlo a efektívne opraviť neobvyklé zvuky, ktoré vaše auto vydáva. Je to dôležité nielen pre…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov