15.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@OldCarsNew).
Na ženevskom autosalóne v roku 2000 spoločnosť Italdesign predstavila vlastnú interpretáciu luxusného sedanu Maserati Buran. Po opustení myšlienky kupé a SUV (ktoré sa v tom čase stávali módnymi) sa dizajnérsky tím pod vedením Giorgetta Giugiara sústredil na vývoj špičkovej limuzíny v tvare MPV.
Buran však vedenie Maserati úplne nepresvedčil a v roku 2003 prišla na trh piata séria Quattroporte, ktorú navrhol Pininfarina.
Vlajková loď luxusu, línie MPV
Maserati Buran, pomenovaný podľa vetra, ktorý fúka na Sibíri, má impozantné rozmery. Päť metrov dlhý, takmer dva metre široký a 1,63 metra vysoký automobil sľubuje priestrannosť limuzíny vďaka tvarom karosérie inšpirovaným klasickými modelmi zo začiatku dvadsiateho storočia.
Cieľom spoločnosti Giugiaro je vyvinúť luxusný automobil, ktorý v sebe spája bezpečnosť a robustnosť a dokáže uspokojiť potreby tých, ktorí využívajú autá na prácu, ako aj na rodinnú zábavu.
Predná časť je skutočne hranatá, na rozdiel od zvyšku karosérie. Ikonická mriežka chladiča je takmer obdĺžniková, rovnako ako zapustený spodný otvor vo vnútri nárazníka, ktorý zase obsahuje tri vstupy vzduchu.
Malé svetlomety sa skladajú z dvoch prvkov, z ktorých jeden kopíruje tvar predného nárazníka a tiahne sa smerom k pásu, ktorý zasa končí profilovaním veľkých vertikálnych svetlometov.
Navrhnuté pre Ameriku
Maserati Buran je zaujímavý najmä svojimi riešeniami zameranými na zlepšenie praktickosti priestoru pre cestujúcich. Namiesto tradičných dverí máme vzadu dvoje veľké posuvné dvere, ktoré sa ovládajú elektricky. Vďaka nim môžeme do našej vlajkovej lode nastupovať a vystupovať v úplnom pohodlí.
Na druhej strane je batožinový priestor prístupný cez poklop, tiež elektricky ovládaný, ktorý neobsahuje zadné sklenené okno a ktorý sa zdvíha vertikálne. Týmto spôsobom nie sú cestujúci na zadných sedadlách (alebo skôr v kreslách) vystavení vonkajšiemu vzduchu v prípade nízkych teplôt alebo zlého počasia.
V interiéri, ako sa od Maserati očakáva, sú materiály najvyššej kvality, zatiaľ čo pod kapotou sa nachádza výkonný pozdĺžne uložený 3,2-litrový osemvalcový motor s výkonom 370 k (pohon všetkých kolies).
Posledná dôležitá poznámka. Taliani navrhli a vyvinuli Burana v štýlovom centre Moncalieri, no napriek tomu ho montovali v americkej továrni v Kalifornii. Chceli totiž dobyť americký trh, ktorý si zvyčajne potrpí na mimoriadne veľké vozidlá.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Zbohom, Maserati Quattroporte! Taliansky výrobca dodal posledný exemplár luxusného sedanu
Prvé plne elektrické SUV značky Maserati, Grecale Folgore, bolo predstavené v EU
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.