20.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SuzukiGlobal_official).
Na novom Suzuki GSX-8R som jazdil vo všetkých podmienkach: v meste, na ceste aj na okruhu. Som presvedčený, že je to najlepšia rozumná motorka, akú si môžete v súčasnosti kúpiť. Je dokonca lepší ako jeho veľký brat.
Minuloročný nováčik: naháč Suzuki GSX-8S bol jedným z lepších modelov, ktoré debutovali na trhu v roku 2023. Jediné, čo mohlo vadiť, bola mierne vysoká cena. Japonská spoločnosť sa poučila a ešte novší športový motocykel Suzuki GSX-8R je takmer dokonalým motocyklom na každodenné používanie bez ohľadu na vaše plány. Ťažko na ňom nájsť nejaké chyby.
Suzuki GSX-8R má krásne línie. Vyzerá šialene, najmä keď si uvedomíte jeho cenu
Začnime vzhľadom. Suzuki GSX-8R má športovo dravú siluetu. Podľa môjho názoru je to najkrajší jednostopový motocykel v súčasnom sortimente značky, možno keď vynecháme legendárnu Hayabusu. Napriek dynamickým líniám a agresívnym detailom sa však pozícia za volantom ukazuje ako pohodlná do takej miery, že neunavuje ani v meste, ani pri krátkej jazde. Núti ho nakláňať sa dopredu, ale príliš nezaťažuje ruky. Naopak, umožňuje schovať sa za kapotáž, vďaka čomu je to lepší motocykel na cestovanie ako naháč GSX-8S. Okrem toho na motocykel so športovou siluetou je na ňom dostatok miesta, čo poteší vyšších ľudí.
Čerešničkou na torte sú mäkké kufre a vak na nádrž – doplnky, ktoré si môžete objednať priamo od Suzuki bez nutnosti kombinovať a hľadať vhodné kufre alebo kufre na trhu s príslušenstvom. Je to skvelý nápad, pretože odstraňuje najväčšiu nevýhodu motocyklov, ktorou je absencia kufra. Doplnky, ktoré sú na Suzuki GSX-8R k dispozícii ako Tour Pack, sa hodia v meste, pretože vtedy môžete spontánne nakupovať, ale predovšetkým sú neoceniteľné na cestách. Brašne sú ľahké, pomerne priestranné a veľmi ľahko sa používajú. Jedinou nevýhodou je chýbajúca ochrana proti krádeži.
Nové „pološportové“ Suzuki jazdí podľa najlepšej japonskej školy: detská hra.
Všetky mechanizmy a systémy Suzuki GSX-8R fungujú podľa najlepšej japonskej školy: ľahko a presne. Výborný je aj nový radový dvojvalcový motor, hoci po prechode z radového štvorvalca ma spočiatku rozčuľovalo jeho tiché hrkotanie. Keď som si naň zvykol, pochopil som, že to je jediná nevýhoda. Motor s objemom 776 cm3 vyvinie výkon 85 koní, ale je dynamickejší, ako naznačujú údaje. Najmä v strednom pásme otáčok, ktoré sa v meste využíva najčastejšie, ťahá odvážne vpred. Z tohto dôvodu nové Suzuki zrýchľuje bez najmenšej námahy. Robí to tak nenápadne, že je lepšie pozrieť sa na prehľadný 5-palcový TFT displej, keď stočíte plyn. Na vysokých prevodových stupňoch je motor veľmi pružný a ani pri dynamickej jazde príliš nepapá. Čo viac si môžete priať? Jedinou nevýhodou je, že vo vyššom pásme otáčok zaváha.
Vďaka ľahkej akcelerácii a senzačnému vyváženiu tohto motocykla má jazdec pocit, že jazdí na oveľa ľahšom stroji, než v skutočnosti je. Hoci Suzuki GSX-8R váži 205 kg, pomalá jazda na ňom, zastavovanie a manévrovanie v stiesnených priestoroch sú detskou hračkou. Je to ideálny motocykel na skúšobné manévre, pretože sú na ňom triviálne. Vďaka nemu nie je problémom ani jazda v mestských dopravných zápchach. Dokonca aj zrkadlá sú tvarované tak, že vám umožnia efektívne sa preplížiť medzi autami. Suzuki GSX-8R je veľmi dobrá motorka pre každého, vrátane začiatočníkov, pokiaľ sa k jej výkonu, ktorý je lepší, než sa očakávalo, správajú s rešpektom.
Suzuki GSX-8R je všestranná dvojkolka: do mesta, na cestu aj na okruh
Práve preto a vďaka svojmu pomerne športovému postoju sa táto motorka dobre uplatní aj na pretekárskej trati, najmä pokiaľ ide o víkendové jazdy pre potešenie alebo na zlepšenie vlastnej úrovne zručností. To je niečo, čo by mal robiť každý. Navštívte okruhy a zlepšite si techniku jazdy, aj keď nemáte pretekársku dušu. Len ľudia, ktorí neustále jazdia na takýchto miestach, sa začnú sťažovať, že sa na motorke nevedia dostatočne uchytiť, pretože im prekážajú riadidlá, ktoré majú športový tvar, ale sú dosť široké a vysoké. Ja som sa na to nesťažoval.
Suzuki GSX-8R je takmer bezchybný motocykel, keď si uvedomíte, koľko zaň zaplatíte. Keď chcete, správa sa ako ľahká začiatočnícka dvojkolka a inokedy ako vyspelý a stabilný motocykel na turistiku alebo dynamické prejazdy zákrutami. Má výborne fungujúci quikshifter, tri jazdné režimy (hoci pri jeho výkone nie je celkom jasné, prečo), trakčnú kontrolu a jedinú vec, ktorá mu chýba k úplnej spokojnosti: tempomat. Bohužiaľ, bez takéhoto doplnku sa každá dlhšia cesta trochu unaví, ale to je problém, s ktorým sa stretávajú aj iní výrobcovia motocyklov v strednej cenovej triede. Napriek elektronickému plynu funkcia tempomatu často chýba. Viem, že desaťročia sa motocyklisti zaobišli bez pomoci tempomatu, ale časy sa zmenili a dnes by mal mať každý nový motocykel s vyšším výkonom a veľkým výkonom k dispozícii tempomat, hoci aj za príplatok, pretože sa dá ľahko predpokladať, že ho kupujúci budú chcieť na cestách využívať. Držanie plynu počas cestovania sa po chvíli stane únavným.
To však nič nemení na mojom názore na túto dvojkolku, ktorá je takmer dokonalá. Myslím, že som ešte nejazdil na motocykli, ktorý by mal lepší pomer schopností a všestrannosti k cene, ktorá začína na 9 390 eur. Ak k tomu pridáte neuveriteľnú ľahkosť jazdy za akýchkoľvek podmienok, môžete sa naozaj začať pýtať: potrebujete ešte niečo viac? Pre mňa je to kandidát na motocykel roka 2024.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Myšlienka, ktorá zachránila Harley, má už 40 rokov! Dodnes je bestsellerom
Tento motocykel dokáže prejsť viac ako 1 000 km bez nutnosti doplnenia paliva. Ako je to možné?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.