Novinky, Zaujímavosti,

Renault Master H2-Tech: Vodíková dodávka prejde 700 KM

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hyvia4821). To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master. Svetová premiéra v Hannoveri: Renault predstaví nový Master s vodíkovým...

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hyvia4821).

To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master. Svetová premiéra v Hannoveri: Renault predstaví nový Master s vodíkovým pohonom na autosalóne IAA Transportation (17. až 22. septembra 2024).

To znamená, že verzia s palivovými článkami ide podstatne ďalej ako batériovo-elektrická verzia Master
Foto: youtube.com/@hyvia4821

Prototyp Master H2-Tech vyvinula spoločnosť Hyvia, spoločný podnik spoločnosti Renault a špecialistu na palivové články Plug Power.

Multienergetická platforma novej dodávky umožňuje okrem variantov so spaľovacím motorom aj batériové elektrické verzie a verzie s palivovými článkami. Všetky sa budú vyrábať na rovnakej montážnej linke v závode Batilly pri Metz. Motory, prevodovky a batérie sa vyrábajú vo Francúzsku a 84 % dodávateľov má sídlo vo Francúzsku. Po už dostupnej verzii so spaľovacím motorom a Renault Master Electric by sa verzia s palivovými článkami mala dostať na európske cesty v roku 2025.

K dispozícii bola aj vodíková verzia predchádzajúcej generácie modelu Master s maximálnym dojazdom 311 km. Nový Master H2-Tech naproti tomu zvládne 700 KM podľa normy WLTP, a to údajne za každého počasia. Renault zatiaľ neprezradil, koľko vodíka je na palube, ale podľa bežného pravidla to bude pravdepodobne okolo 7 kg.

Batériovo-elektrická verzia zaostáva v dojazde, keďže na jedno nabitie dokáže prejsť maximálne 286 km. Ako ďalšiu výhodu oproti verzii BEV Renault zdôrazňuje krátke tankovanie, ktoré by malo trvať len päť minút.

Transportér na palivové články je k dispozícii ako dodávka, ako aj s plošinou alebo podvozkom. Model je vhodný aj pre špeciálne riešenia na mieru.

Prototyp nového vozidla Renault Master H2-Tech vyvíjala spoločnosť Hyvia počas posledných troch rokov. Do procesu bola zapracovaná spätná väzba zákazníkov na prvý vodíkový Master. Celá vodíková architektúra bola integrovaná do platformy už vo fáze návrhu. To znamená, že sa zachoval batožinový priestor a užitočné zaťaženie spaľovacieho motora.

Spoločnosť Hyvia chce svojim zákazníkom ponúknuť kompletný vodíkový ekosystém, od vodíkových transportérov, vodíkových čerpacích staníc a dodávok vodíka s neutrálnymi emisiami CO2 až po financovanie a údržbu vozových parkov. Názov Hyvia je zložený zo slov „Hy“ (pre vodík) a „via“ (pre cestu). Spoločný podnik bol založený v júni 2021 a je vlastnený rovnakým dielom skupinou Renault a spoločnosťou Plug Power.

Záver

Mnohé vodíkové dodávky nemajú väčší dojazd ako príslušné batériové elektrické vozidlá. Renault Master je veľmi odlišný: zvládne 700KM, zatiaľ čo BEV variant má maximálny dojazd 460 KM. A potom je tu rýchle tankovanie. Problémom však zostáva riedka sieť čerpacích staníc a nižšia účinnosť. Napriek tomu sme zvedaví, koľko bude Master H2-Tech stáť, keď príde na trh budúci rok, a tiež by nás zaujímalo, koľko vozidiel sa plánuje.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Opel Movano Hydrogen

Toyota odhaľuje podrobnosti o novej generácii spaľovacích motorov. Zmeny budú viditeľné voľným okom


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Exkluzívne: Objavte dizajnovú víziu, ktorá prepisuje históriu Jaguaru!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Jaguar). Štvordverový grand tourer na batérie sa predstaví 2. decembra a bude prvým modelom s novým dizajnovým jazykom. Filozofiu v…

Majitelia týchto áut ich nechcú predať. Jazdia s nimi už 15 rokov

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@JustinsCarReviews). Podľa najnovšieho prieskumu analytikov trhu je jedna značka nesporným lídrom v rebríčku vozidiel, ktoré najčastejšie zostávajú vo vlastníctve prvého…

120 000 zamestnancov čaká na verdikt: Budú platy znížené už tento rok?

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@aljazeeraenglish). Svetlá v rokovacej sále zostali rozsvietené do neskorého večera, keď Volkswagen a IG Metall, dominantný nemecký odborový zväz pracovníkov…

Kia EV9 GT oficiálne predstavená s výkonom viac ako 500 koní a až 7 miestami na sedenie

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kia). Vrchol ponuky elektrických modelov značky Kia dostal novú verziu. EV9 GT je najvýkonnejší variant veľkého SUV. Kia EV9 GT…

SUV, ktoré zmení vaše očakávania: Spoznajte hybridnú RAV4, ktorá nepotrebuje zásuvku!

23.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@evrenozgunspysketch). V dobe, keď elektrifikácia automobilov získava v Európe takmer povinný charakter, hybridné modely od Toyoty sa stali mimoriadne populárnymi.…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov