Správy, Zaujímavosti,

Tu je nový Volkswagen Atlas ešte predtým, ako ho uvidíte

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TallGuyCarReviews). Model Teramont Pro 2025 sa v USA pravdepodobne zmení na model Atlas 2026. Volkswagen neponúka súčasnú generáciu modelu Touareg do Spojených štátov. Namiesto toho...

21.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TallGuyCarReviews).

Model Teramont Pro 2025 sa v USA pravdepodobne zmení na model Atlas 2026. Volkswagen neponúka súčasnú generáciu modelu Touareg do Spojených štátov. Namiesto toho zostane kupujúcim menej sofistikovaný model Atlas.

Model Teramont Pro 2025 sa v USA pravdepodobne zmení na model Atlas 2026.
Foto: youtube.com/@TallGuyCarReviews

Veľké SUV je na trhu od roku 2017 a prešlo už dvoma faceliftmi, ale teraz sa pracuje na druhej generácii modelu – ktorú si tu môžete pozrieť v predstihu.

Oficiálne odhalené

Technicky ide o VW Teramont Pro, v skutočnosti čínsku verziu od spoločného podniku SAIC-VW. Skriňové SUV nebolo v Číne oficiálne odhalené, ale mačka je vonku prostredníctvom miestneho ministerstva priemyslu a informačných technológií. Každý nový automobil, ktorý je tam homologizovaný, prechádza špecifickým procesom, ktorý zahŕňa zverejnenie odhaľujúcich obrázkov na webovej stránke MIIT. Trvá to už roky, a napriek tomu sa zdá, že automobilky nemajú problém s tým, že ústredné vládne ministerstvo efektívne prezrádza dizajn budúcich vozidiel.

Dizajn nie je najzaujímavejší. Súdiac podľa predných nasávačov vzduchu sa pozeráme na dve rôzne úrovne výbavy. Na bielej verzii Teramont Pro sú oveľa väčšie, čo naznačuje, že ide o športovejšie vyzerajúcu verziu s pravdepodobne vyššou cenovkou. Zatiaľ nie je jasné, či ekvivalentná americká verzia bude mať výbavu R-Line alebo nie, ale mala by vyzerať takmer identicky. Na čínskom modeli sa však za panelom zakrývajúcim mriežku chladiča nachádza logo R.

Štýl predstavuje výrazný odklon od súčasného modelu Atlas, a to nie nevyhnutne k lepšiemu. Vyzerá dosť nevýrazne takmer zo všetkých uhlov pohľadu. Predná a zadná maska v nás vzbudzujú dojem nadrozmerného Tiguanu, zatiaľ čo na bokoch sa nachádzajú zapustené kľučky dverí pre hladší profil. Odchádzajúci Atlas tiež nemusí byť pekné SUV, ale jeho náhrada vyzerá ešte všeobecnejšie.

Výkon zabezpečuje 2,0-litrový benzínový motor s turbodúchadlom

Nová generácia modelu Atlas

Okrem týchto obrázkov (bez záberov interiéru, prepáčte) uvádza webová stránka MIIT aj niektoré technické špecifikácie. Dozvedáme sa, že pre Čínu špecifický Teramont Pro je 203 palcov dlhý, 78,3 palca široký a 70,3 palca vysoký. Rázvor náprav meria 117,3 palca pre trojradové SUV, ktoré váži 2,115 kg. V porovnaní s Atlasom je o 2,3 palca dlhší, ale má identický rázvor a šírku spolu s prakticky rovnakou výškou.

Výkon zabezpečuje 2,0-litrový benzínový motor s turbodúchadlom a výkonom 268 koní, ktorý sa prenáša na všetky štyri kolesá podľa označenia 4Motion. O prirodzene nasávanom 3,6-litrovom motore VR6 sa nehovorí, ale pripomenieme, že americký model ho pre modelový rok 2024 vynechal. Prvá generácia Teramontu však v Číne ponúka výkonnejší 2,5-litrový motor V6 Turbo.

Nová generácia modelu Atlas v americkej špecifikácii by mala prísť v modelovom roku 2026, po oficiálnom debute niekedy v roku 2025. Je pravdepodobné, že spoločnosť SAIC-VW zdvihne závoj z modelu Teramont Pro špecifického pre Čínu skôr.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen ukrýva v Alpách nové veľké SUV. Do cenníka sa dostane v roku 2026

Bieloruský šok. Číňania ovládli trh s novými autami


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov