22.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@car_explor).
V auguste dosiahli spoločnosti Geely (aj s Volvo a Polestar), BYD, SAIC a ďalšie celkovo približne 19 400 kusov oproti 19 100. Najnovšie údaje o registráciách nových automobilov v Európe, ktoré zverejnila spoločnosť JATO Dynamics, ukazujú mnohé zaujímavé skutočnosti.
Okrem poklesu celkového dopytu v auguste 2024, ktorý bol spôsobený najmä veľkým poklesom registrácií elektromobilov, je najšokujúcejšou správou to, že všetci čínski výrobcovia automobilov spolu zaregistrovali viac elektromobilov ako Tesla.
Podľa týchto údajov dosiahli kombinované registrácie elektromobilov skupín Geely Group (do ktorej patria Volvo, Polestar a Lotus), BYD, SAIC a ďalších čínskych značiek dostupných v Európe celkovo približne 19 400 kusov. Tesla pritom dosiahla objem takmer 19 100 kusov. To znamená, že po skupine Volkswagen sú čínske subjekty druhými najväčšími predajcami BEV (Battery Electric Vehicles) v Európe, aspoň v auguste.
Z ročného objemu vyplýva, že tieto čínske spoločnosti zaostávajú za spoločnosťou Tesla o 102 kusov: 197 817 kusov oproti 197 919 kusov.
Toto nie je spravodlivé porovnanie
Samozrejme, že toto porovnanie nie je spravodlivé. Zatiaľ čo Tesla sa považuje za jednu spoločnosť, čínske údaje zahŕňajú súčet mnohých rôznych spoločností, ktoré nie sú kontrolované tými istými vlastníkmi. Zahŕňajú aj objem značiek, ktoré nie sú čínske, ale sú úplne vlastnené spoločnosťami z tejto krajiny.
V skutočnosti, zatiaľ čo Tesla minulý mesiac zaregistrovala 19 100 kusov, Geely, najpredávanejší čínsky výrobca, zaregistroval takmer 12 000 kusov, z toho 11 800 pod logom Volvo, Polestar alebo Lotus.
Je to však dobrý ukazovateľ rýchlosti, akou sa čínski výrobcovia OEM presadzujú v Európe. Pokiaľ ide o elektromobily, sú oveľa populárnejšie ako japonské a dokonca aj kórejské automobilky.
BMW, Geely a BYD: veľkí víťazi mesiaca
Hoci BEV vozidlá v týchto dňoch nezažívajú najlepšie obdobie, sú automobilky, ktoré získavajú pôdu pod nohami. Skupina BMW, ktorá v júli viedla európsky rebríček BEV, sa minulý mesiac umiestnila na treťom mieste, ale z hľadiska objemu stratila len 5 %, čo znamená, že jej podiel na trhu sa zvýšil z 8,4 % v auguste 2023 na 12,4 % o rok neskôr.
Motorom rastu boli najnovšie príchody: BMW i5 a iX2, MINI Cooper a Countryman. Napriek veľkej kontroverzii okolo svojich najnovších modelov zaznamenáva nemecký výrobca s 9 076 kusmi väčší pokrok ako Mercedes-Benz Cars (-31 %) a predbehol dokonca aj Stellantis, druhého najväčšieho výrobcu automobilov v Európe.
Skupina Geely je ďalším víťazom a dôvodom je veľký úspech modelu Volvo EX30. V priebehu mesiaca značka zaregistrovala takmer 6 700 kusov, čím sa jej celkový počet za rok zvýšil na takmer 54 000. Toto B-SUV bolo v auguste druhým najobľúbenejším BEV v Európe a tretím najobľúbenejším za prvých osem mesiacov roka. K ďalším motorom rastu patrili modely Polestar 4, Lotus Eletre a Polestar 3. Údaje spoločnosti Geely nezahŕňajú značku Smart.
A nakoniec je tu spoločnosť BYD. Hoci jej objem je v porovnaní s veľkými európskymi značkami stále nízky, značka neustále rastie. Minulý mesiac BYD zaregistroval 3 327 elektromobilov, čo predstavuje nárast o 18 %. Motorom rastu sú modely BYD Seal s viac ako 1 000 kusmi, Dolphin a Seal U. V skutočnosti BYD po prvýkrát v histórii prekonal majiteľa MG, spoločnosť SAIC, ktorá zaznamenala 65 % pokles.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Číňania sľubujú lacný vodík. Očakáva sa, že bude stáť rovnako ako nafta
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.