23.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Antonello Marangi).
Skupina Stellantis sa chce vyhnúť zatváraniu závodov, ako to oznámila spoločnosť Volkswagen. Aké opatrenia spoločnosť prijíma?
Stellantis už prijal opatrenia a usilovne pracuje na tom, aby sa vyhol riziku zatvárania závodov, ktorému čelí jeho nemecký konkurent Volkswagen, uviedol generálny riaditeľ automobilky Carlos Tavares, píše agentúra Reuters.
„V posledných rokoch sme urobili veľa nepopulárnych vecí, aby sme sa čo najviac vyhli situácii podobnej Volkswagenu,“ povedal Tavares. „Boli sme za to kritizovaní, za rozhodnutia, ktoré neboli vždy dobre pochopené,“ povedal Tavares a dodal, že kľúčom je predávať elektrické vozidlá za rovnaké ceny ako tradičné benzínové modely.
Začiatkom tohto mesiaca najväčšia európska automobilka Volkswagen oznámila, že prvýkrát vo svojej histórii zvažuje zatvorenie tovární v rodnom Nemecku.
Príklad Volkswagenu by mohli nasledovať aj ďalšie spoločnosti
Oznámenie spoločnosti vyvolalo špekulácie, že viaceré ďalšie európske automobilky možno zvažujú podobné kroky v reakcii na nízku mieru využitia závodov v regióne, rastúci cenový tlak zo strany ázijských konkurentov a náročnejšie hospodárske prostredie.
„Veľmi, veľmi tvrdo pracujeme na tom, aby sme sa tejto situácii vyhli, a budúcnosť ukáže, či sa nám podarí vyhnúť sa problémom alebo nie, dnes je ešte predčasné hovoriť,“ povedal Tavares novinárom po otvorení globálneho centra úžitkových vozidiel skupiny Pro One v talianskom Turíne.
V období od roku 2021 – keď vznikla zlúčením koncernov Fiat Chrysler a PSA Group (Peugeot – Citroen) – do roku 2023 Stellantis znížil počet svojich zamestnancov v Európe o takmer 20 000, väčšinou prostredníctvom dobrovoľného prepúšťania.
Hrozba zo strany čínskych výrobcov a klesajúci záujem o elektromobily prinútili niektorých európskych výrobcov automobilov prijať drastické opatrenia a prehodnotiť svoje plány do budúcnosti, pričom vo výrobe zostanú dlhšie spaľovacie modely.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Nemecká vláda hľadá riešenia na pomoc Volkswagenu
Osud nafty v Európe je ohrozený. Pôjdu milióny áut do šrotu?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.