24.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EVPedia).
Druhý elektrický model N príde na trh v septembri 2025 a mohol by ešte viac zlepšiť jazdné vlastnosti modelu Ioniq 5 N. Ioniq 5 N bol pre Hyundai len začiatkom. Kórejský výrobca je odhodlaný v nasledujúcich rokoch rozšíriť svoju ponuku športových vozidiel poháňaných batériami uvedením modelu Ioniq 6 N a sériovej verzie N Vision 74, retro konceptu predstaveného v roku 2022.
Medzitým by už v roku 2025 mohol prísť Ioniq 6 N s prehnaným športovým vzhľadom a ešte pútavejším výkonom.
Formula N
Naše vykreslenie sa pokúša dať tvar líniám modelu Ioniq 6 N na základe záberov prototypu z posledných týždňov aj konceptu RN22e.
V skutočnosti sa zdá, že Hyundai zachoval niektoré charakteristické prvky modelu RN22e v novom Ioniq 6 N. Patrí k nim veľké krídlo a výrazný červený okraj, ktorý je teraz charakteristický pre modely N.
V porovnaní so štandardnou verziou modelu Ioniq 6 by mal mať model N prepracovaný nárazník a športovejšie zliatinové disky. Celkový dizajn by sa mal zhodovať s dizajnom restylizovaného modelu Ioniq 6, ktorý sa očakáva v máji 2025, zatiaľ čo verzia N bude podľa kórejských zdrojov predstavená v septembri toho istého roku.
Bude mať minimálne 650 PS (a bude môcť driftovať)
Čo sa týka výkonu Hyundai, RN22e má batériu s kapacitou 77,4 kWh a dva elektromotory s celkovým výkonom 585 k. Ale je možné, že Ioniq 6 N túto hodnotu prekročí, pričom Hyundai môže dosiahnuť až 700 k.
Vďaka aerodynamickejšiemu dizajnu ako v prípade modelu Ioniq 5 N a optimalizácii batérie (ktorá má v crossoveri kapacitu 84 kWh) by dojazd mohol dosiahnuť približne 480 km. Pokiaľ ide o cenu, očakáva sa, že cena modelu Ioniq 6 N bude začínať na úrovni približne 80 000 EUR. S takmer kompletnou výbavou, podobne ako v prípade modelu Ioniq 5 N.
Očakávame, že sa v ňom objaví viacero technických riešení prevzatých z posledne menovaného modelu. Napríklad N e-Shift, ktorý simuluje zmenu prevodových stupňov, rôzne nastavenia „umelého“ zvuku, N Torque Distribution. (na riadenie rozdelenia krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu). A N Drift Optimiser, ktorý uľahčuje driftovanie výkonu.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
1321 km na jedno natankovanie. Omoda 9 je pripravená
Peugeot robí šach mat s novými verziami SUV. Nekompromisné riešenie nedáva konkurencii šancu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.