Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom

29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking). Volkswagen čelí kríze, keďže nad nemeckou skupinou sa vznáša riziko zatvárania závodov v Nemecku. Spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi a zamestnanci hrozia...

29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@electricviking).

Volkswagen čelí kríze, keďže nad nemeckou skupinou sa vznáša riziko zatvárania závodov v Nemecku. Spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť dohodu s odbormi a zamestnanci hrozia štrajkami.

Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom.
Foto: youtube.com/@electricviking

Štrajk a hrozí prepúšťanie

Nemecký výrobca odmietol splniť požiadavky odborov po tom, ako sa prvé kolo ostro napadnutých rokovaní skončilo bez dohody, informuje agentúra Reuters. Zamestnanci najväčšej európskej automobilky hrozia štrajkami proti prepúšťaniu a možnému zatvoreniu závodov v Nemecku, čo nemá v histórii automobilky obdobu.

Napätie v spoločnosti naďalej rastie, pretože možnosť zatvorenia závodov, ktoré by bolo pre nemeckú spoločnosť prvé, ju dostala do konfliktu s mocným odborovým zväzom IG Metall.

IG Metall musí tiež rokovať o nových pracovných zmluvách pre 130 000 pracovníkov značky Volkswagen v Nemecku po tom, ako skupina tento mesiac ukončila dohody, ktoré od polovice 90. rokov zabezpečovali zamestnanosť v šiestich jej závodoch v západnom Nemecku.

Zástupcovia zamestnancov prisľúbili, že budú bojovať proti znižovaniu počtu pracovných miest, pričom z problémov Volkswagenu obviňujú vedenie a neochvejnú podporu vlády. Šéf odborovej organizácie značky uviedol, že divízia musí znížiť náklady, aby si udržala konkurencieschopnosť.

Zamestnanci továrne Volkswagen hrozia protestmi

„Bude to potrebovať podporu zamestnancov,“ povedal Arne Meiswinkel po rokovaniach v Hannoveri. Odborový zväz IG Metall pohrozil protestmi, ktoré by sa mohli začať už v decembri tohto roka, a požaduje zvýšenie miezd o 7 %.

Odborový zväz IG Metall pohrozil protestmi, ktoré by sa mohli začať už v decembri tohto roka.
Foto: youtube.com/@dwnews

„Zatváranie závodov a hromadné prepúšťanie zostáva v platnosti,“ povedal Thorsten Groeger, hlavný vyjednávač IG Metall s Volkswagenom. Dátum ďalšieho kola rokovaní medzi oboma stranami nebol stanovený.

Šéfka zamestnaneckej rady Daniela Cavallo uviedla, že zamestnanci neustúpia od žiadnej z predložených požiadaviek. Nadviazala tiež na 87-ročnú históriu Volkswagenu a poukázala na vyvlastňovanie odborových fondov počas nacistického režimu.

„Pri priemernej úrokovej miere by tento kapitál, ktorý nacisti vtedy ukoristili z odborového hnutia, za desaťročia vyniesol miliardy eur. Tieto peniaze, naše peniaze, sú dnes v skupine Volkswagen,“ povedala.

Volkswagen tvrdí, že rastúce náklady na energie a pracovnú silu v Nemecku znevýhodňujú spoločnosť voči jej európskym kolegom, ako aj čínskym rivalom, ktorí začínajú čoraz viac prenikať do Európy.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Volkswagen zastavuje výrobu modelu Polo v Európe

Spoločnosť Stellantis podniká kroky, aby sa vyhla situácii, v ktorej sa ocitol Volkswagen. Skupina nechce zatvoriť továrne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov