Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Ako regenerovať filter pevných častíc? Čo robiť, ak je váš DPF filter zanesený

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SKYFLYBRI). S týmto problémom sa stretlo mnoho vodičov dieselových vozidiel: zanesený DPF filter. To však neznamená, že sa vozidlo pokazilo a je potrebné ho dať...

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@SKYFLYBRI).

S týmto problémom sa stretlo mnoho vodičov dieselových vozidiel: zanesený DPF filter. To však neznamená, že sa vozidlo pokazilo a je potrebné ho dať do servisu. Tu sa dozviete, ako regenerovať filter pevných častíc, aká je minimálna rýchlosť jazdy a koľko otáčok by mal mať motor.

Ako regenerovať filter pevných častíc? Čo robiť, ak je váš DPF filter zanesený.
Foto: youtube.com/@SKYFLYBRI

Výrobcovia automobilov vybavili moderné dieselové vozidlá zariadeniami na zníženie emisií. Jedným z nich je filter pevných častíc (DPF). Jeho úlohou je ničiť častice vznikajúce pri spaľovaní nafty.

Ako funguje filter pevných častíc

Filter pevných častíc je súčasťou výfukového systému vášho vozidla. Je určený na zachytávanie častíc sadzí vznikajúcich pri spaľovaní paliva a ich ničenie. Vo všeobecnosti je úlohou filtra pevných častíc znižovať škodlivé emisie.

Počas jazdy počítač vozidla neustále monitoruje úroveň sadzí nahromadených vo filtri. Keď hladina dosiahne určitú hranicu, začne sa aktívna regenerácia. To znamená, že sa vo vnútri filtra pevných častíc zvýši teplota pomocou výfukových plynov a začne sa proces spaľovania pevných častíc.

Ak však vozidlo nejazdí dostatočne vysokou rýchlosťou a otáčky motora nie sú správne, sadze sa nedajú zničiť. V dôsledku toho nemôže dôjsť k regenerácii a vo filtri sa hromadí čoraz viac zvyškov. To nevyhnutne vedie k upchatiu DPF.

Keď je filter pevných častíc zanesený alebo už nepracuje správne, na prístrojovej doske sa rozsvieti kontrolka. Alebo sa pri novších modeloch zobrazí textová správa a rozsvieti sa špeciálna kontrolka filtra.

Ako regenerovať filter pevných častíc?

Ak chcete zregenerovať zanesený filter pevných častíc, nemusíte nevyhnutne ísť k mechanikovi.

Regenerácia prebieha automaticky, ak idete správnou rýchlosťou, máte správne otáčky a bežíte určitý čas. Vo všeobecnosti platí, že musíte ísť 20 až 40 kilometrov, v rozmedzí 2 000 až 2 500 otáčok za minútu, rýchlosťou aspoň 60 km/h. Takže najlepšie je na regeneráciu DPF jazdiť po diaľnici, udržiavať konštantnú rýchlosť vozidla, približne 2 200 otáčok za minútu a jazdiť 10 až 20 minút.

Po dokončení regenerácie sa kontrolka DPF sama vypne. To znamená, že filter pevných častíc bol vyčistený.

Vo všeobecnosti platí, že musíte ísť 20 až 40 kilometrov, v rozmedzí 2 000 až 2 500 otáčok za minútu, rýchlosťou aspoň 60 km/h.
Foto: youtube.com/@Holden

Na regeneráciu filtra pevných častíc je teda potrebné:

  • udržiavať konštantné otáčky motora medzi 2 000 a 2 500 otáčkami za minútu;
  • mať minimálnu rýchlosť 60 km/h;
  • jazdiť v tomto režime 10 až 20 minút.


Ak počas tejto doby kontrolka palubného počítača nezhasne, problém môže byť v niečom inom. Čo znamená, že budete musieť vziať vozidlo k mechanikovi na úplnú diagnostiku.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Táto farba z výfuku je signálom problémov s vozidlom. Okamžite choďte k automechanikovi

Nepodceňujte túto súčasť! Takto sa vyhnete problémom

Plynulá jazda v meste. 5 jednoduchých tipov pre vodičov


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Pravda o elektromobiloch: Odhaľujeme mýtus o vyšších nákladoch na opravy!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Elektromobily získavajú na popularite, no ich rozmach zároveň prináša množstvo otázok ohľadne nákladov na opravy a typov poškodenia pri…

Predajný fenomén: Dacia Sandero mieri na trón najpredávanejšieho auta 2024 – a nič ju nezastaví!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ByteBuzzInovations). Dacia Sandero si opäť upevnila svoje miesto na vrchole predajných rebríčkov nových áut v Európe a smeruje k tomu,…

SUV budúcnosti je tu: Zoznámte sa s novým Hyundai Ioniq 9 – výkonom šokuje, dizajnom očarí!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@kbb). Najväčšie elektrické SUV od kórejského výrobcu Hyundai oficiálne vstupuje na scénu – a hneď s impozantnou batériou a výkonom…

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov