Novinky, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Nové Subaru Forester je väčšie a jazdí lepšie. Len ten motor

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Subaru). Subaru Forester sa dočkal svojej šiestej inkarnácie. Model sa mierne rozrástol a teraz by mal ponúkať lepšie jazdné vlastnosti. Okrem toho je k dispozícii...

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Subaru).

Subaru Forester sa dočkal svojej šiestej inkarnácie. Model sa mierne rozrástol a teraz by mal ponúkať lepšie jazdné vlastnosti. Okrem toho je k dispozícii nová multimediálna obrazovka, z ktorej možno ovládať väčšinu funkcií vozidla. K uvedeniu výkonnejšej pohonnej jednotky sa však neodhodlala. Práve naopak.

Nové Subaru Forester je väčšie a jazdí lepšie. Len ten motor.
Foto: youtube.com/@Subaru

Aké rozmery má nové Subaru Forester? Vozidlo sa zväčšilo

Subaru Forester je jedným z najznámejších modelov japonskej značky (tretie najpredávanejšie vozidlo Subaru v Európe). Prvý koncept vozidla pod názvom Streega bol predstavený na výstave v Tokiu v roku 1995. O dva roky neskôr mal Forester premiéru vo svojej sériovej verzii. Odvtedy sa za 27 rokov výroby predalo 5 miliónov kusov tohto vozidla.

Teraz prichádza na trh šiesta inkarnácia tohto modelu. Nové Subaru Forester v porovnaní so svojím predchodcom mierne narástlo. Rozmery vozidla:

  • Dĺžka: 4670 mm (o 30 mm viac ako v piatej generácii modelu Forester)
  • Šírka: 1830 mm (o 15 mm viac)
  • Výška: 1730 mm (bez zmeny)
  • Rozchod kolies: 2670 mm (bez zmeny)
  • Svetlá výška: 220 mm (bez zmeny)

Hoci je vozidlo väčšie, batožinový priestor sa zmenšil. Nový Forester ponúka objem 508 litrov. Po sklopení zadnej lavice sa tento objem zväčší na 1720 litrov. V porovnaní s predchádzajúcim objemom 509 litrov, ktorý sa dal zväčšiť až na 1 779 litrov. Novinkou, pokiaľ ide o batožinový priestor modelu Forester, je však elektricky otvárateľné veko, ktoré sa po prvýkrát ponúka s pohybom nôh.

Vzhľad nového modelu Subaru Forester

Nová generácia modelu Subaru rozhodne vyniká svojím vonkajším dizajnom. Mriežka chladiča je teraz výrazne väčšia. Denné svetlá sú teraz zreteľne oddelené od svetlometov. Svetlá sú teraz tmavšie, aby Forester získal ostrejší a modernizovaný vzhľad. Mriežka chladiča spolu so svetlami bola navrhnutá tak, aby vytvárala dojem horizontálnej línie prechádzajúcej cez celú šírku prednej časti. Nový svetelný podpis sa objavil aj vzadu. Okrem toho sú teraz zadné svetlá spojené špeciálnym panelom, ktorý sa tiahne cez celú šírku zadných dverí. Nový Forester môže stáť na 18- alebo 19-palcových kolesách.

Nové Subaru Forester. Interiér

Vo vnútri nás nepochybne zaujme skutočnosť, že zmizla drvivá väčšina tlačidiel a prepínačov. Osempalcový displej z predchádzajúcej generácie nahradil 11,6-palcový displej (známy napríklad z modelu Crosstrek), z ktorého teraz ovládame väčšinu funkcií. Okolo displeja zostalo len niekoľko fyzických tlačidiel a ovládačov na nastavenie teploty alebo úpravu hlasitosti audiosystému. Okrem toho sa pre uľahčenie ovládania najdôležitejších funkcií nachádza v spodnej časti displeja pevný panel, ktorý slúži napríklad na nastavenie výkonu klimatizácie alebo zapnutie/vypnutie vyhrievania sedadiel. Samozrejme, v novej generácii modelu nechýbajú riešenia, ako je možnosť bezdrôtového pripojenia nášho telefónu k vozidlu (prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto) alebo indukčná nabíjačka.

Interiér Subaru Forester 2025.

Niet pochýb o tom, že tí, ktorí sú proti prílišnej digitalizácii v automobiloch, nebudú spokojní s riešeniami zavedenými v novom Foresteri. Možno ich však poteší prítomnosť klasickej radiacej páky. V čase všemožných mierne praktických malých páčok a prepínačov môže byť takýto pohľad príjemným prekvapením. Okrem toho, podobne ako v spomínanom Crostreku, budú pred vodičom stále analógové ciferníky s malým displejom, umiestneným medzi otáčkomerom a rýchlomerom.

Pochvalu si vo vnútri Forestera nepochybne zaslúžia mimoriadne pohodlné predné sedadlá. Boli navrhnuté tak, aby znižovali bolesti chrbta a krku na dlhých cestách. Rozhodne by nám niekoľkohodinová jazda nemala robiť problém. Tým sa však ich prednosti nekončia. Podľa výrobcu tiež pomáhajú znižovať kývanie hlavy pri prejazde nerovností – Subaru vypočítalo, že je o 44 percent nižšie ako v predchádzajúcej generácii Forestera. Okrem toho sa zmenšili opierky hlavy a sedadlá boli „zoštíhlené“ v oblasti ramien, aby sa zlepšil výhľad a prístup k druhému radu sedadiel.

Je vybavená dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 136 k (v predchádzajúcej generácii 150 k).
Foto: youtube.com/@Motormouth…

Aký pohon má nové Subaru Forester? Výkon je nižší

Je čas pozrieť sa pod kapotu modelu Forester. Tu majú zákazníci len malý výber. Model vstupuje na európsky trh len v jednej pohonnej verzii. Je vybavená dvojlitrovým benzínovým motorom s výkonom 136 k (v predchádzajúcej generácii 150 k) a krútiacim momentom 182 Nm. Asistuje mu elektrická jednotka s výkonom 17 k a 66 Nm. Systém je spojený s bezstupňovou prevodovkou CVT a zabezpečuje trvalý pohon všetkých štyroch kolies. Prirodzene, vďaka nižšiemu výkonu je nový Forester pomalší ako jeho predchodca. Vozidlo zrýchli na stovku za 12,2 sekundy, v prípade piatej generácie je to 11,8 sekundy. Na druhej strane maximálna rýchlosť zostáva nezmenená na úrovni 188 km/h. Na tomto mieste stojí za zmienku aj ťažná kapacita nového Forestera – až 1 870 kg.

Subaru Forester je stále veľmi dobré auto.
Foto: youtube.com/@Motormouth…

Problémy s ovládaním sa riešili aj v modeli Forester. Tuhosť podvozku sa zvýšila o 10 %. Zlepšil sa aj výkon elektrického posilňovača riadenia. Ako deklaruje výrobca, teraz má byť priamejšie, bez oneskorenia reakcií. Nový Forester je vybavený aj vylepšenou verziou systému X-Mode. Ten umožňuje pohonnému ústrojenstvu prispôsobiť svoju činnosť jazdným podmienkam. Ponúka dva špeciálne jazdné režimy (okrem normálneho) – pre jazdu po štrku alebo zasnežených cestách a pre jazdu v hlbokom snehu alebo blate. Režim systému sa dá ovládať z dotykového displeja. Okrem toho je systém vybavený aj funkciou Hill Descent Control, ktorá pomáha udržiavať konštantnú rýchlosť počas klesania. V novom modeli Forester navyše režim X-Mode funguje aj pri jazde vzad.

Bezpečnostné systémy v novom Foresteri

V novom modeli Forester sa riešili aj otázky bezpečnosti. Balík asistenčných systémov EyeSight Driver Assist teraz zahŕňa celkovo 15 funkcií. Vďaka novej centrálnej širokouhlej kamere je teraz napríklad vozidlo schopné rozpoznať chodcov alebo cyklistov v širšom okolí. Do výbavy Subaru Forester patrí aj systém núdzového zastavenia, systém rozpoznávania dopravných značiek alebo systém monitorovania vodiča, ktorý teraz dostal nové varovania – pre mikrospánok alebo „krátkodobú nepozornosť“.

Je nové Subaru Forester dobré auto?

V skratke možno povedať, že Subaru Forester je stále veľmi dobré auto. Je o niečo väčšie, lepšie jazdí, relatívne opatrne sleduje súčasné trendy vo vnútri áut (stále analógové hodiny a veľká radiaca páka) a má viac komfortu. V teréne sa správa nemenne dobre. Bohužiaľ, Forester nepatrí medzi najrýchlejšie autá. Na druhej strane však pravdepodobne nebudeme každý deň prechádzať z jednej generácie Forestera na druhú. Nová generácia nám poskytne dynamickú jazdu, keď budeme dochádzať do práce alebo aj keď sa rozhodneme vyraziť mimo mesta. Niet pochýb o tom, že Forester by mohol byť zaujímavou alternatívou napríklad k Toyote RAV4. Otázkou však stále zostáva, aká bude jeho cena.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Subaru Forester VS Hyundai Tucson: Ceny, vlastnosti a funkčnosť

Japonské SUV spáli 1 liter benzínu na sto kilometrov.

Toyota pripravuje nový benzínový motor s výkonom až 600 koní – Japonci si myslia, že by mohol zosadiť z trónu legendárny motor 2JZ


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Supermotocykel – elektrická motorka za 10 tisíc dolárov dosahuje rýchlosť 256 km/h

1.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RVAutomobile6). Indický výrobca elektrických motocyklov Ultraviolette predstavil úplne nový model F99 a označil ho za vôbec prvý supermotocykel v krajine.…

Peugeot debutuje s modelom E-408 na parížskom autosalóne 2024

29.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RastoChvalaofficial). Svetová premiéra sa uskutoční v polovici októbra. Peugeot má ambíciu stať sa lídrom v oblasti plne elektrických vozidiel medzi…

Bezpečnejšie v modernom aute? Nie nevyhnutne. Všetko kvôli človeku

30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ford). Majú napraviť ľudské chyby a nedostatky, ale vodiči ich schopnosti preceňujú. Aktívne asistenčné systémy sa považujú za prostriedok na…

Obrovské žlté G: Mansory si nevie pomôcť

30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: www.mansory.com/car/gronos#1). Modely Gronos a Grand Entrée vychádzajúce z faceliftovanej Triedy G nedbajú na podceňovanie. Nehovorte mi, že by ste nevyčnievali…

Zatopené auto: ako ho rozpoznať a má zmysel ho kupovať?

30.9.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: carvertical_com). Keďže v súčasnosti zažívame klimatické zmeny – silné dažde môžu viesť k extrémnym záplavám, ktoré môžu mať za dôsledok…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov