3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).
Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany skupiny Volkswagen Group nedôjde k žiadnej finančnej injekcii, keďže musela zaviesť úsporný plán, aby prežila na trhu. Na druhej strane, rozvíjajúci sa investori nespĺňajú očakávania ingolstadtského výrobcu.
Žiadna ponuka od dvadsiatich investorov pre Audi nebola prijatá
Už teraz je známe, že v júli oznámený zámer reštrukturalizovať závod Audi v Bruseli sa neuskutoční. Žiadna iná značka VW nepríde so svojím modelom, ktorý by sa vyrábal v tejto lokalite. To znamená, že potenciálnym kupcom lokality na juhozápade belgického hlavného mesta by mohol byť len iný výrobca alebo externý investor.
Podľa publikácie Automobilwoche nemecká prémiová značka doteraz vstúpila do rokovaní s viac ako 20 potenciálnymi investormi. Žiadna ponuka však nebola prijatá a pre takmer 3 000 zamestnancov továrne neboli oznámené žiadne radostné správy. Dôvodom je, ako uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker, že nikto nezaručuje dlhodobú zamestnanosť v závode.
Je známe, že chýbajúca finančná injekcia pre bruselskú továreň súvisí okrem iného s veľmi vysokými logistickými nákladmi, keďže Audi má v mieste výroby len niekoľko dodávateľov. Rozšírenie továrne nie je možné vzhľadom na to, že sa nachádza medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou.
Nedostatok záujemcov o továreň znamená, že výroba vozidiel v bruselskej štvrti Vorst sa zapíše do histórie. Na druhej strane musí nový riaditeľ závodu dokončiť výrobnú fázu pôsobenia koncernu Volkswagen v tejto lokalite. Na to sú nevyhnutné sociálne istoty tisícov zamestnancov.
Výrobca od utorka pripravuje sociálny plán pre svojich 3 000 zamestnancov
Audi od utorka rokuje s odbormi a závodnou radou o sociálnom pláne pre svojich 3 000 zamestnancov, uviedol výrobný riaditeľ Gerd Walker. Ako to vyžadujú belgické zákony.
Je známe, že jeden zo záujemcov o kúpu továrne má v úmysle v najbližších dňoch prehodnotiť svoju personálnu koncepciu. Z pohľadu Audi je dôležitá „životaschopná a udržateľná koncepcia pre závod a zamestnancov“. Zabrzdené rozširovanie závodu neuľahčuje hľadanie nového majiteľa, ktorý by zachoval pracovné miesta.
Audi zatiaľ nemá žiadne východisko a sleduje potenciálny plán na zatvorenie závodu v Bruseli. Vypracovanie časového harmonogramu zatvorenia tejto lokality po 17 rokoch existencie prémiovej značky je pre každého veľmi ťažkou úlohou. Audi Brusel získalo titul „Top Employer“ až osemkrát za sebou.
Značka, podobne ako Volkswagen, v súčasnosti zaznamenáva celosvetový pokles zákazníckych objednávok v segmente luxusných elektromobilov. Modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron, ktoré ako jediné schádzajú z výrobnej linky v Bruseli, nenachádzajú záujemcov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Volkswagen a odbory zamestnancov nedosiahli dohodu. Zamestnanci hrozia štrajkom
Návrat po 44 rokoch. Spoločnosť patriaca Volkswagenu bude vyrábať terénne autá
Audi úplne zmení svoju ponuku v Číne. Špičkové SUV bude super smart
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.