Novinky, Správy, Zaujímavosti,

Mitsubishi Outlander PHEV (2025): Prvé fotografie európskej verzie

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.youtube.com/@PlanetCarNews). Takto vyzerá nové vydanie pre NemeckoMitsubishi Motors Europe pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve a investíciách na európskom trhu premiérou nového modelu Outlander PHEV v...

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: https://www.youtube.com/@PlanetCarNews).

Takto vyzerá nové vydanie pre NemeckoMitsubishi Motors Europe pokračuje vo svojej produktovej ofenzíve a investíciách na európskom trhu premiérou nového modelu Outlander PHEV v segmente SUV D.

Nový Mitsubishi Outlander sa bude vyrábať v závode Okazaki v Japonsku od konca roka 2024. Po nedávno predstavených modeloch ASX a Colt sa pripojí k modernizovanému produktovému radu značky.
Foto: https://www.youtube.com/@PlanetCarNews

Toto SUV má byť miestnou vlajkovou loďou

Niektorí pozorovatelia si teraz povedia: Toto som už videl! Nie je to zlé, veď nový Mitsubishi Outlander PHEV je už nejaký čas k dispozícii v iných častiach sveta. Značka však zdôrazňuje „detaily, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre európsky trh“.

Nový Outlander PHEV stavia na silných základoch a medzinárodnom úspechu troch generácií. Jeho predchodca bol priekopníkom formátu „PHEV plus SUV“. Od jeho uvedenia na trh v roku 2013 sa v Európe predalo viac ako 200 000 kusov a teraz prichádza štvrtá generácia modelu.

Nový Mitsubishi Outlander sa bude vyrábať v závode Okazaki v Japonsku od konca roka 2024. Po nedávno predstavených modeloch ASX a Colt sa pripojí k modernizovanému produktovému radu značky.

Rozmery: Výška 1 750 milimetrov, dĺžka 4 719 milimetrov, šírka 1 862 milimetrov a rázvor 2 704 milimetrov. To je približne rovnako ako pri Škode Kodiaq.

Takto vyzerá nové vydanie pre NemeckoMitsubishi Motors Europe.
Foto: youtube.com/@mitsubishicars

Interiér

Optimalizovaná konštrukcia interiéru zabezpečuje veľkorysejšie rozmery priestoru a ďalšie zlepšenie akustických a vibračných vlastností (NVH = behavior noise, vibration and harshness), čo následne prospieva komfortu jazdy a cestovania.

Geometrické horizontálne usporiadanie vozidla je jasne viditeľné z predných sedadiel. Výrazná línia prechádza stredom volantu cez digitálne vybavený prístrojový panel a pod plávajúcim displejom infotainmentu a má vytvárať veľkorysý dojem priestoru.

Všetky fyzické dotykové body v interiéri – volant, radiaca páka, ovládacie voliče, spínače okien a kľučky – sú navrhnuté tak, aby poskytovali presnú spätnú väzbu a vytvárali dôveru. Digitálne komponenty, ako sú prístroje, head-up displej (HUD) a informačno-zábavný systém, sú navrhnuté pre intuitívne používanie.

Nový Outlander PHEV je vybavený sofistikovaným digitálnym spätným zrkadlom bez rámu, ktoré dokonale zapadá do dizajnu kabíny a zlepšuje celkový výhľad. Ak je tento obmedzený cestujúcimi, batožinou alebo nepriaznivými okolitými podmienkami, nápravu poskytuje prepnutie na spätnú kameru.

Plne digitálny 12,3-palcový monitor s vysokým rozlíšením a farebným displejom TFT sa nachádza za volantom, zatiaľ čo 12,3-palcový displej s prepojením na smartfón ďalej zvyšuje konektivitu interiéru.

Cestujúci vo vozidle môžu svoj personalizovaný digitálny svet bezdrôtovo preniesť do interiéru nového Outlandera PHEV aj prostredníctvom Apple CarPlay alebo Android Auto a používať ho na cestách.
Foto: https://www.youtube.com/@PlanetCarNews

Systém hlasového ovládania nového Outlandera PHEV

Cestujúci vo vozidle môžu svoj personalizovaný digitálny svet bezdrôtovo preniesť do interiéru nového Outlandera PHEV aj prostredníctvom Apple CarPlay alebo Android Auto a používať ho na cestách. Problémom nie je ani výdrž batérie mobilných zariadení, keďže smartfóny možno rýchlo a efektívne nabíjať prostredníctvom 15W bezdrôtovej nabíjačky Qi.

Systém hlasového ovládania nového Outlandera PHEV tak umožňuje prístup k rôznym funkciám pomocou aktivačného povelu „Hello Mitsubishi“ bez toho, aby vodič musel spustiť oči z cesty.

Vďaka veľkej panoramatickej sklenenej streche s dĺžkou 928 mm a šírkou 702 mm, ktorú možno otvoriť a vpustiť do interiéru čerstvý vzduch, je interiér nového Outlandera PHEV zaliaty prirodzeným svetlom.

Zadné sedadlá delené v pomere 40:20:40 sa dajú flexibilne prispôsobiť akýmkoľvek požiadavkám na nakladanie, zatiaľ čo zväčšený otvor batožinového priestoru a predĺžený interiér uľahčujú nakladanie a vykladanie. Batožinový priestor s objemom minimálne 495 litrov teraz ponúka ešte viac miesta na každodenné veci. Ak je potrebný ešte väčší priestor, jeho prepravný objem možno zväčšiť až na 1 404 litrov sklopením zadných sedadiel pomocou ľahko ovládateľného sklápacieho mechanizmu.

Pohon

S cieľom ponúknuť zákazníkom Mitsubishi presvedčivý celkový balík bol nový Outlander PHEV výrazne prepracovaný aj po stránke pohonu. Ústredným bodom aktualizácií je úplne prepracovaný plug-in hybridný pohon s predĺženým elektrickým dojazdom, dynamikou zrýchlenia typickou pre elektromobily a zlepšenou plynulosťou, ktorá by mala zabezpečiť ešte tichší a príjemnejší zážitok z jazdy.

Systém kombinuje štvorvalcový benzínový motor s dvoma výkonnými elektromotormi a zväčšeným balíkom lítium-iónových batérií – v kombinácii s prevodovkou Shift-by-Wire, ktorá zvyšuje výkon približne o 40 % v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

Nová pohonná batéria má celkovú kapacitu 22,7 kWh, vďaka čomu dokáže Outlander PHEV v elektrickom režime prejsť ešte ďalej bez použitia spaľovacieho motora. Podľa testovacieho postupu WLTP je možné v čisto elektrickom režime prejsť až 53 km.

Elektromotor umiestnený vpredu dosahuje výkon 116 k a krútiaci moment 255 newton metrov. Zatiaľ čo zadná jednotka generuje 136 k a 195 Nm. Integrovaná riadiaca jednotka motora umožňuje umiestniť zadnú pohonnú jednotku do kompaktnejšieho puzdra, čím sa dosahuje kompaktnejšie balenie pohonného ústrojenstva.

Ďalej sa zlepšila aj účinnosť japonského D-SUV. Vďaka zníženému vnútornému odporu dokáže teraz väčší akumulátor generovať trvalý výkon. Ten je údajne o 108 % vyšší ako v predchádzajúcej generácii. Nový systém kvapalinového chladenia tiež pomáha využívať plný potenciál batérie za každých okolností.

Okrem toho nový Outlander PHEV využíva integrovaný systém tepelného čerpadla, ktorý znižuje spotrebu energie aj pri zapnutej klimatizácii,
Foto: https://www.youtube.com/@PlanetCarNews

Integrované tepelné čerpadlo, veľký benzínový motor

Okrem toho nový Outlander PHEV využíva integrovaný systém tepelného čerpadla, ktorý znižuje spotrebu energie aj pri zapnutej klimatizácii. Čím udržiava čo najdlhší dojazd na elektrický pohon aj v zimných podmienkach.

Napriek tomu, že základné údaje spaľovacieho motora (zdvihový objem 2 360 cm3, dva horné vačkové hriadele, 16 ventilov) zostali v podstate nezmenené oproti predchádzajúcej generácii, vývojári motor vybavili systémom recirkulácie výfukových plynov, rozšírili chladiace kanály a integrovali výfukové potrubie. Tým dosiahli zvýšenie spotreby paliva a výkonu.

Agregát s výkonom 136 k / 203 Nm bez problémov spolupracuje s elektrifikovanými komponentmi a ponúka neustále dynamické jazdné vlastnosti. Vďaka systémovému výkonu 306 k a zväčšenému objemu palivovej nádrže na 53 litrov sa ďalej zvýšil dojazd kombinovaného elektrického a hybridného pohonu. V oficiálnom testovacom cykle WLTP je spotreba paliva 0,8 l/100 km (353 mpg-UK), emisie CO₂ sú 18 g/km a celkový dojazd je až 524 km.

Napríklad zrýchlenie z 0 na 100/h je teraz výrazne rýchlejšie – 7,9 sekundy, čo okrem iného uľahčuje predbiehanie a zaraďovanie na diaľnicu.

režim EV, ale len CHAdeMO

Tri jazdné režimy (EV, sériový a paralelný hybridný režim) tiež pomáhajú flexibilne prispôsobiť účinnosť, výkon a jazdné vlastnosti vozidla rôznym podmienkam.

Vodič môže využívanie energie na palube ovládať aj manuálne prostredníctvom štyroch ľahko voliteľných možností:

  • Normálne: Automaticky optimalizuje využívanie elektrického a hybridného pohonu.
  • EV: čisto elektrický pohon (ak je úroveň nabitia batérie dostatočná).
  • Save (Úspora): V prípade potreby je možné zvoliť aj iný spôsob pohonu, napr: Udržuje aktuálnu úroveň nabitia batérie.
  • Nabíjanie: Nabíja batériu počas jazdy.

Optimalizovaný plug-in hybridný pohon umožňuje novému Outlanderu zostať v čisto elektrickom režime aj pri športovej jazde rýchlosťou až 100 km/h. Na dostatočnú dojazdovú rezervu sa možno spoľahnúť aj pri zapnutej klimatizácii, čo tiež znižuje frekvenciu nabíjacích procesov.

Keďže nový Outlander PHEV je vybavený nabíjacími prípojkami typu 2 a CHAdeMO, možno ho nabíjať doma aj prostredníctvom výkonnejšej verejnej infraštruktúry. Prípojky CHAdeMO sú však na verejných priestranstvách pomerne zriedkavé.

Na palube je systém pohonu všetkých kolies S-AWC (Super All Wheel Control), sedem voliteľných jazdných režimov umožňuje flexibilné prispôsobenie jazdným podmienkam a preferenciám vodiča. Dopĺňajú ho prepracované komponenty odpruženia a riadenie s prepracovanou spätnou väzbou.

Pre čo najlepší výkon za akýchkoľvek cestných a poveternostných podmienok má nový Outlander PHEV sedem jazdných režimov: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC, GRAVEL, SNOW a MUD. Každý režim sa dá jednoducho a intuitívne zvoliť pomocou centrálneho otočného ovládača.

Väčšie ventilované brzdové kotúče s priemerom 350 milimetrov nájdeme v 18- a 20-palcových zliatinových diskoch vpredu a vzadu.

Nový Outlander PHEV je aktívne podporovaný aj pri ťahaní. Systém „Trailer Stability Assist“ nepretržite monitoruje jazdnú stabilitu prívesu, v kritických jazdných situáciách. Sú to napríklad valivé pohyby, pribrzdí jednotlivé alebo všetky kolesá a v prípade potreby zníži výkon motora, kým sa neobnoví kontrola.

Cena

Model Mitsubishi Outlander PHEV v EU stojí v základe 49 990 EUR.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nemci majú s novou Daciou Duster veľké plány. Súprava obsahuje rozšírené blatníky a obrovské disky

V Nórsku už jazdí viac elektromobilov ako benzínových

Nové bezpečnostné vozidlo MotoGP


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrický motocykel prekonal štyri pozemné rýchlostné rekordy

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VENTURI-OFFICIAL). Model RW-5 Voxan nedávno absolvoval testy na soľných pláňach v Bonneville a prekonal štyri samostatné rýchlostné rekordy pre elektrický…

Značka končí s vozidlami SUV. Oznamuje pokračovanie radu kultových klasík

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars). Francúzi stále hľadajú nápad pre DS Automobiles. Najnovší z nich zahŕňa opustenie terénnych modelov a inšpiráciu originálom. Teda Citroen…

Goodyear UltraGrip Performance 3. Víťaz testu zimných pneumatík ADAC

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@transa-pneu). Pneumatika Goodyear UltraGrip Performance 3 zvíťazila v najnovšom teste zimných pneumatík nemeckého automobilového klubu ADAC v rozmere 215/55R17 pre…

Audi stále nemá investora v Bruseli. Jeden aspekt odrádza potenciálnych kupcov

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Prémiová značka Audi koncernu Volkswagen sa už niekoľko mesiacov snaží nájsť riešenie krízovej situácie v bruselskom závode. Zo strany…

Ktorý je najlepší olej pre dieselové motory. Aký typ oleja používať v zime

3.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Alaatin61). Majitelia dieselových vozidiel musia venovať zvýšenú pozornosť údržbe týchto pohonných jednotiek, najmä použitému mazivu. Tu sa dozviete, ktorý je…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov