Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Videl som nové Mitsubishi Outlander. Má spotrebu 0,8 litra na 100 km. Ale ako?

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MXMCars). Nový Mitsubishi Outlander je veľký, výborne vybavený a dostupný len ako hybrid. Stratil svoju veľkú predajnú výhodu – v Európe bude mať len päť...

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MXMCars).

Nový Mitsubishi Outlander je veľký, výborne vybavený a dostupný len ako hybrid. Stratil svoju veľkú predajnú výhodu – v Európe bude mať len päť miest na sedenie. Podľa výrobcu potrebuje na prejdenie 100 km len 0,8 litra paliva. Ako je to možné?

Nový Mitsubishi Outlander je veľký, výborne vybavený a dostupný len ako hybrid. Stratil svoju veľkú predajnú výhodu
Foto: youtube.com/@MXMCars

Toto je asi najzvláštnejšie uvedenie na trh za posledné roky. Japonci uvádzajú v Európe ako úplnú novinku model, ktorý je v zámorí k dispozícii už niekoľko rokov. Tvrdia však, že verzia, ktorú uvádzajú na trh, bola špeciálne prispôsobená potrebám európskeho zákazníka. Nové Mitsubishi Outlander pripravené pre Európu teda vyzerá takto:

Nový model sa od svojho predchodcu líši tak výrazne, že v podstate nie je čo porovnávať. Predchádzajúci model bol vyrobený v roku 2012 a pred stiahnutím z predaja v roku 2021 bol niekoľkokrát modernizovaný. Vozidlo, na ktoré sa dnes pozeráme, sa naň absolútne nepodobá.

Rozmery nového Mitsubishi Outlander

SUV značky Mitsubishi je zástupcom segmentu D. Je dlhé 4719 mm, vysoké 1750 mm a široké 1862 mm. Rázvor náprav je 2704. Takéto rozmery umožnili umiestniť do kabíny až 7 sedadiel, ale takáto rozmanitosť sa do Európy nedostane. Napriek zdaniu – je to však dobrá správa. Aby cestujúci získali miesto v treťom rade, musia posunúť lavicu v druhom rade, čo znemožňuje počítať s pohodlnými cestovnými podmienkami v ktoromkoľvek z nich – jednoducho nie je dostatok miesta na nohy. Prídavné sedadlá by sa skutočne hodili len v prípade, že by ste cestovali s piatimi nie príliš odrastenými deťmi. Vďaka tomu, že európska verzia nemá príplatkové sedadlá, má batožinový priestor objem 495 litrov a po sklopení lavice (delenej v pomere 40:20:40) dokonca 1422 litrov.

Nové Mitsubishi Outlander. Motor, výkon, spotreba paliva

Mitsubishi sa rozhodlo pre hybridné pohonné ústrojenstvo. A to je dobre – vďaka tomu sa môže vozidlo pochváliť nadpriemerným výkonom a zároveň spĺňať požiadavky emisných noriem. Pohonnú jednotku nového Outlandera tvorí 2,4-litrový spaľovací agregát s výkonom len 136 k a dva elektromotory – 116 k vpredu a 136 k vzadu.

Napriek nízkemu výkonu spaľovacieho motora má celá pohonná jednotka vďaka podpore elektrických jednotiek výkon 302 koní, čo umožňuje napríklad šprint na stovku za 7,9 sekundy. Na takýto kolos je to viac ako úctyhodný výsledok. Podobne možno hodnotiť aj dojazd vozidla – podľa predbežných údajov je to 844 km. Umožňuje to použitie akumulátora s kapacitou 22,7 kWh a 53-litrová palivová nádrž.

Len na elektrický pohon dokáže nový Outlander prejsť až 86 km a zrýchliť na 135 km/h. Priemerná spotreba podľa normy WLTP je 0,8 litra na 100 km, ale je jasné, že tento výsledok je reálny len na prvých 100 km, pokiaľ vyrazíte s plne nabitou batériou. 86 km na elektrinu a 14 km na menej ako liter paliva. A ako to bude, keď sa batéria vybije – to zistíme počas prvých testov. Outlander sa predáva výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies realizovaným prostredníctvom systému S-AWC. Usporiadanie jedného elektromotora na každej náprave umožňuje optimálne rozdeliť krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá, čo uľahčuje jazdu na náročnejších povrchoch ciest.

Outlander Hybrid je navrhnutý tak, že za štandardných podmienok generujú pohon kolies elektromotory a spaľovacia jednotka funguje ako generátor energie pre elektrický pohon
Foto: youtube.com/@MXMCars

Nový Outlander – spaľovací motor, ale na elektrinu

Outlander Hybrid je navrhnutý tak, že za štandardných podmienok generujú pohon kolies elektromotory a spaľovacia jednotka funguje ako generátor energie pre elektrický pohon. Spaľovací motor je však stále spojený s kolesami a je schopný prenášať pohon priamo na kolesá, keď vodič potrebuje plný výkon, napríklad pri stúpaní do strmého kopca alebo pri jazde vysokou rýchlosťou.

Podľa Japoncov budú môcť európski zákazníci, ktorí nejazdia každý deň dlhé vzdialenosti, nabíjať svoje vozidlá cez noc a počas dňa jazdiť s Outlanderom ako s elektromobilom, pričom prejdú až 86 km bez použitia benzínu. Na ceste však budú využívať potenciál spaľovacieho motora. Navyše pomocou technológie V2L bude Outlander schopný odovzdávať energiu a bude sa dať využiť napríklad ako zdroj energie pre domácnosť. To je užitočné na trhoch, kde cena elektriny kolíše v závislosti od dennej doby. Ak je Outlander zapojený napríklad do zásuvky v garáži, môžete počas dňa využívať jeho energiu lacno uloženú v noci namiesto toho, aby ste platili za drahšiu elektrinu podľa dennej tarify.

Nový Mitsubishi Outlander – verzie výbavy

V európskej špecifikácii sa Outlander dodáva v štyroch verziách: Inform, Invite, Intense a Instyle. Predáva sa v 12 farebných variantoch – piatich dvojfarebných a siedmich jednofarebných. Podrobné špecifikácie každej z nich ešte neboli zverejnené, ale niektoré detaily už poznáme.

Vieme, že za volantom budú dve 12,3-palcové obrazovky, ale na čelnom skle bude aj head-up displej HUD. Napriek „ekranizácii“ tu budú aj klasické tlačidlá a ovládače – napríklad na ovládanie klimatizácie alebo jazdných režimov. Na palube bude osem- alebo dvanásťreproduktorový zvukový systém Udio Dynamic Sound, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Yamaha. Z hľadiska digitalizácie stojí za zmienku aj bezdrôtové pripojenie k Apple CarPlay a Android Auto, ako aj 15W nabíjačka.

Bez ohľadu na verziu každý Outlander zaujme dlhým zoznamom bezpečnostnej výbavy. Osem airbagov, asistenčné systémy vodiča, 360° výhľad, systém zmierňovania následkov prednej kolízie atď. atď. – to všetko tam je.

Nový Mitsubishi Outlander – prvé dojmy

Zatiaľ som nemal možnosť jazdiť s exemplárom v európskej špecifikácii, ale začiatkom tohto roka som šoféroval americkú verziu a urobila na mňa veľký dojem. Je to kus pohodlného, dobre vybaveného auta, navrhnutého bez akéhokoľvek premýšľania o móde. S intuitívne ovládateľnou výbavou, elegantne spracovanou kabínou a kultivovaným pohonom 4×4. Keď k tomu pripočítate 5-ročnú záruku (limit 100 000 km) a 5-ročnú asistenčnú podporu Mitsubishi Assistance bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, získate obraz odolného a bezproblémového auta na dlhé roky. Navyše japonského, čo u Mitsubishi v poslednom čase vôbec nebolo samozrejmosťou.

Ceny slovenskej verzie importér zatiaľ neoznámil. Prvé autá by sa mali dostať na náš trh v marci budúceho roka.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

BMW oznamuje nové prírastky do svojho modelového radu. Rad 1 a rad 5 dostanú nové motory

Audi pracuje na modeli Q6 Sportback v dakarskom štýle

Elektrická verzia Peugeotu 408 bude mať oficiálnu premiéru na parížskom autosalóne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov