4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MXMCars).
Nový Mitsubishi Outlander je veľký, výborne vybavený a dostupný len ako hybrid. Stratil svoju veľkú predajnú výhodu – v Európe bude mať len päť miest na sedenie. Podľa výrobcu potrebuje na prejdenie 100 km len 0,8 litra paliva. Ako je to možné?
Toto je asi najzvláštnejšie uvedenie na trh za posledné roky. Japonci uvádzajú v Európe ako úplnú novinku model, ktorý je v zámorí k dispozícii už niekoľko rokov. Tvrdia však, že verzia, ktorú uvádzajú na trh, bola špeciálne prispôsobená potrebám európskeho zákazníka. Nové Mitsubishi Outlander pripravené pre Európu teda vyzerá takto:
Nový model sa od svojho predchodcu líši tak výrazne, že v podstate nie je čo porovnávať. Predchádzajúci model bol vyrobený v roku 2012 a pred stiahnutím z predaja v roku 2021 bol niekoľkokrát modernizovaný. Vozidlo, na ktoré sa dnes pozeráme, sa naň absolútne nepodobá.
Rozmery nového Mitsubishi Outlander
SUV značky Mitsubishi je zástupcom segmentu D. Je dlhé 4719 mm, vysoké 1750 mm a široké 1862 mm. Rázvor náprav je 2704. Takéto rozmery umožnili umiestniť do kabíny až 7 sedadiel, ale takáto rozmanitosť sa do Európy nedostane. Napriek zdaniu – je to však dobrá správa. Aby cestujúci získali miesto v treťom rade, musia posunúť lavicu v druhom rade, čo znemožňuje počítať s pohodlnými cestovnými podmienkami v ktoromkoľvek z nich – jednoducho nie je dostatok miesta na nohy. Prídavné sedadlá by sa skutočne hodili len v prípade, že by ste cestovali s piatimi nie príliš odrastenými deťmi. Vďaka tomu, že európska verzia nemá príplatkové sedadlá, má batožinový priestor objem 495 litrov a po sklopení lavice (delenej v pomere 40:20:40) dokonca 1422 litrov.
Nové Mitsubishi Outlander. Motor, výkon, spotreba paliva
Mitsubishi sa rozhodlo pre hybridné pohonné ústrojenstvo. A to je dobre – vďaka tomu sa môže vozidlo pochváliť nadpriemerným výkonom a zároveň spĺňať požiadavky emisných noriem. Pohonnú jednotku nového Outlandera tvorí 2,4-litrový spaľovací agregát s výkonom len 136 k a dva elektromotory – 116 k vpredu a 136 k vzadu.
Napriek nízkemu výkonu spaľovacieho motora má celá pohonná jednotka vďaka podpore elektrických jednotiek výkon 302 koní, čo umožňuje napríklad šprint na stovku za 7,9 sekundy. Na takýto kolos je to viac ako úctyhodný výsledok. Podobne možno hodnotiť aj dojazd vozidla – podľa predbežných údajov je to 844 km. Umožňuje to použitie akumulátora s kapacitou 22,7 kWh a 53-litrová palivová nádrž.
Len na elektrický pohon dokáže nový Outlander prejsť až 86 km a zrýchliť na 135 km/h. Priemerná spotreba podľa normy WLTP je 0,8 litra na 100 km, ale je jasné, že tento výsledok je reálny len na prvých 100 km, pokiaľ vyrazíte s plne nabitou batériou. 86 km na elektrinu a 14 km na menej ako liter paliva. A ako to bude, keď sa batéria vybije – to zistíme počas prvých testov. Outlander sa predáva výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies realizovaným prostredníctvom systému S-AWC. Usporiadanie jedného elektromotora na každej náprave umožňuje optimálne rozdeliť krútiaci moment medzi predné a zadné kolesá, čo uľahčuje jazdu na náročnejších povrchoch ciest.
Nový Outlander – spaľovací motor, ale na elektrinu
Outlander Hybrid je navrhnutý tak, že za štandardných podmienok generujú pohon kolies elektromotory a spaľovacia jednotka funguje ako generátor energie pre elektrický pohon. Spaľovací motor je však stále spojený s kolesami a je schopný prenášať pohon priamo na kolesá, keď vodič potrebuje plný výkon, napríklad pri stúpaní do strmého kopca alebo pri jazde vysokou rýchlosťou.
Podľa Japoncov budú môcť európski zákazníci, ktorí nejazdia každý deň dlhé vzdialenosti, nabíjať svoje vozidlá cez noc a počas dňa jazdiť s Outlanderom ako s elektromobilom, pričom prejdú až 86 km bez použitia benzínu. Na ceste však budú využívať potenciál spaľovacieho motora. Navyše pomocou technológie V2L bude Outlander schopný odovzdávať energiu a bude sa dať využiť napríklad ako zdroj energie pre domácnosť. To je užitočné na trhoch, kde cena elektriny kolíše v závislosti od dennej doby. Ak je Outlander zapojený napríklad do zásuvky v garáži, môžete počas dňa využívať jeho energiu lacno uloženú v noci namiesto toho, aby ste platili za drahšiu elektrinu podľa dennej tarify.
Nový Mitsubishi Outlander – verzie výbavy
V európskej špecifikácii sa Outlander dodáva v štyroch verziách: Inform, Invite, Intense a Instyle. Predáva sa v 12 farebných variantoch – piatich dvojfarebných a siedmich jednofarebných. Podrobné špecifikácie každej z nich ešte neboli zverejnené, ale niektoré detaily už poznáme.
Vieme, že za volantom budú dve 12,3-palcové obrazovky, ale na čelnom skle bude aj head-up displej HUD. Napriek „ekranizácii“ tu budú aj klasické tlačidlá a ovládače – napríklad na ovládanie klimatizácie alebo jazdných režimov. Na palube bude osem- alebo dvanásťreproduktorový zvukový systém Udio Dynamic Sound, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Yamaha. Z hľadiska digitalizácie stojí za zmienku aj bezdrôtové pripojenie k Apple CarPlay a Android Auto, ako aj 15W nabíjačka.
Bez ohľadu na verziu každý Outlander zaujme dlhým zoznamom bezpečnostnej výbavy. Osem airbagov, asistenčné systémy vodiča, 360° výhľad, systém zmierňovania následkov prednej kolízie atď. atď. – to všetko tam je.
Nový Mitsubishi Outlander – prvé dojmy
Zatiaľ som nemal možnosť jazdiť s exemplárom v európskej špecifikácii, ale začiatkom tohto roka som šoféroval americkú verziu a urobila na mňa veľký dojem. Je to kus pohodlného, dobre vybaveného auta, navrhnutého bez akéhokoľvek premýšľania o móde. S intuitívne ovládateľnou výbavou, elegantne spracovanou kabínou a kultivovaným pohonom 4×4. Keď k tomu pripočítate 5-ročnú záruku (limit 100 000 km) a 5-ročnú asistenčnú podporu Mitsubishi Assistance bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, získate obraz odolného a bezproblémového auta na dlhé roky. Navyše japonského, čo u Mitsubishi v poslednom čase vôbec nebolo samozrejmosťou.
Ceny slovenskej verzie importér zatiaľ neoznámil. Prvé autá by sa mali dostať na náš trh v marci budúceho roka.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
BMW oznamuje nové prírastky do svojho modelového radu. Rad 1 a rad 5 dostanú nové motory
Audi pracuje na modeli Q6 Sportback v dakarskom štýle
Elektrická verzia Peugeotu 408 bude mať oficiálnu premiéru na parížskom autosalóne
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.