5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheFrame).
Pred niekoľkými mesiacmi orgány Európskej únie oznámili zavedenie dodatočných ciel na tých výrobcov elektromobilov z Číny, ktorí využili finančnú podporu Pekingu, aby mohli konkurovať na európskom trhu. Väčšina spoločností sa snaží nadviazať spoluprácu s európskymi závodmi, aby sa tomuto odvodu vyhli. Spoločnosť Chery robí presný opak.
Chery posunula výrobu
Spoločnosť Chery posunula o jeden rok deklarovaný začiatok výroby modelu Omoda 5 EV v Španielsku. Elektrický crossover sa mal v bývalej továrni Nissanu v Barcelone vyrábať už v októbri 2024. Teraz čínska strana hovorí o októbri, ale až o roku 2025.
To je pre španielske mesto zlá správa. Barcelona mala vďaka investícii Chery vytvoriť niečo vyše 1 000 pracovných miest. Španielsky premiér Pedro Sanchez navyše počas nedávnej cesty do Číny vyhlásil, že bude proti tomu, aby orgány EÚ zaviedli dodatočné clá na elektromobily z Číny.
Od júla orgány EÚ vyberajú zálohové platby na budúce clá na batériové automobily z Číny. Definitívne sa o nich má rozhodnúť v novembri v Bruseli, ale už teraz je známe, že – okrem existujúcich 10 %. – čínske spoločnosti, ktoré využívajú podporu svojej vlády, by museli zaplatiť dodatočné clo vo výške 20,8 percenta, ak by spoločnosť spolupracovala s orgánmi EÚ pri určovaní pomoci čínskej vlády. Na spoločnosti, ktoré nespolupracovali, sa má vzťahovať clo vo výške 37,6 percenta a na tie, ktoré spolupracovali, sa má vzťahovať clo vo výške 20,8 percenta. Je tiež známe, že konglomerát BYD by platil 17,4 percenta a Geely 19,9 percenta.
Niektoré čínske spoločnosti sa v snahe vyhnúť sa budúcim clám rozhodli spolupracovať s európskymi továrňami. To bude napríklad prípad spoločnosti Leapmotor, ktorá bude vyrábať model T03 našeho severného suseda. Očakáva sa, že prvé autá zídu z linky pred koncom roka 2024.
Spoločnosť Chery sa rozhodla postupovať opačne a počkať na už plánované spustenie výroby v Európe. Môže to súvisieť s mechanizmom, ktorý už oznámili orgány Európskej únie a podľa ktorého oslobodenie od cla závisí od miery zapojenia európskych hráčov do tvorby automobilu. V takom prípade by problém nevyriešila jednoduchá konečná montáž automobilov v Európe z niekoľkých dovezených – a predtým v Číne zmontovaných – komponentov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
1321 km na jedno natankovanie. Omoda 9 je pripravená
OMODA 7. SUV veľkosti Toyoty RAV4 s dojazdom 1200 km. Nie je elektrický
V Európe sa začína výroba čínskych automobilov. Bola otvorená prvá továreň
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.