Elektro, Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Predaj elektromobilov bude opäť rásť – tu je dôvod

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DriveGreen). V Európe bude v roku 2025 štvrtina všetkých predaných vozidiel s nulovými emisiami vďaka úspornejším modelom a prísnejším limitom CO2. Trh s elektromobilmi možno...

5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DriveGreen).

V Európe bude v roku 2025 štvrtina všetkých predaných vozidiel s nulovými emisiami vďaka úspornejším modelom a prísnejším limitom CO2.

Predaj elektromobilov bude opäť rásť – tu je dôvod.
Foto: youtube.com/@DriveGreen

Trh s elektromobilmi možno stojí na začiatku novej éry. V roku 2025 zrejme dôjde k oživeniu predaja vozidiel s nulovými emisiami v Európe. Dôvody sú rôzne, ale podľa odhadov sa rok skončí s trhovým podielom BEV (batériových elektrických vozidiel) medzi 20 % (BloombergNEF) a 24 % (Transport & Enviroment).

Rast bude teda značný, ak vezmeme do úvahy, že údaje za prvý polrok 2024 naznačujú, že elektromobily sa zasekli na nízkej úrovni 13,3 %, čo je ešte menej povzbudzujúce číslo, ak ho porovnáme s 13,8 % zaznamenanými v prvom polroku 2023. Ako sme však už spomenuli, situácia sa čoskoro zmení. Pozrime sa na to, prečo.

Príchod nových modelov

V prvom rade prichádza značný počet elektromobilov s cenou nižšou ako 25 000 EUR. Momentálne tu máme Dacia Spring, Citroën e-C3, budúci Leapmotor T03 a niekoľko ďalších. O niekoľko mesiacov pribudnú atraktívne modely ako Renault 5 electric, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster a ďalšie. Skrátka, trh bude rásť a objemy sa budú takmer automaticky zvyšovať.

Potom bude čoraz viac lacných čínskych elektrických konkurentov. Aj oni pomôžu rozhýbať trh a prinútiť tradičných výrobcov automobilov, aby ponúkali vozidlá s nulovými emisiami za ceny pod 25 000 EUR a v niektorých prípadoch za 20 000 EUR.

Práve elektromobily budú zohrávať hlavnú úlohu pri znižovaní emisií rôznych značiek.
Foto: youtube.com/@DPCcars

Vplyv pokút za nadmerné emisie

Je tu však ešte jeden faktor, ktorý bude stimulovať rast elektromobilov v Európe. Podľa Transport & Enviroment sa výrobcovia v posledných rokoch sústredili na zisk a maximalizovali príjmy z predaja automobilov s konvenčnými motormi. To je jeden z dôvodov, prečo v rokoch 2022 až 2024 rast elektromobilov nebol taký rýchly, ako sa očakávalo.

S príchodom nových pokút a znížením emisných limitov zo 116 g/km CO2 na 94 g/km CO2 sa však táto obchodná stratégia už nedá realizovať. Pokuty ukladané modelom s benzínovým a naftovým motorom, ktoré prekročia nové hodnoty, budú také, že zmažú toľko žiadanú dodatočnú výhodu. Jediným riešením je presadiť menej znečisťujúce modely – samozrejme, hybridy, ale aj čisto elektrické vozidlá. A ako to urobiť? Zľavami, akciami a znížením cien.

Práve elektromobily budú zohrávať hlavnú úlohu pri znižovaní emisií rôznych značiek. Podľa štúdie spoločnosti T&E budú emisie CO2 z automobilov predávaných v budúcom roku o 20 % nižšie ako v súčasnosti. BEV sa na tomto znížení budú podieľať 60 %, zatiaľ čo zvyšných 40 % bude pochádzať z plne hybridných a plug-in hybridných vozidiel, ktoré tiež zaznamenajú značný nárast.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

EÚ tento týždeň sfinalizuje clá na čínske elektromobily

Elektromobily v Nórsku prekonávajú spaľovacie motory

Ktoré elektromobily majú majitelia radi?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Najdôležitejšia príručka pre každé astrologické znamenie. Čo si za vodiča?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: Súkromný archív). Horoskopy - sú len hlúpym prvkom na zadnej strane časopisov, alebo ponúkajú skutočný prehľad? Čo ak naše znamenia…

Očarujúci nový Lynk & Co 01: Zrýchlenie ako blesk a technológie budúcnosti na dosah ruky!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@WestGoldRain). Lynk & Co na európskom trhu bola doteraz známa tým, že ponúkala iba jeden model – Lynk & Co…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov