Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Volvo pripravuje desať nových vozidiel do roku 2026

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VolvoCars). Zoznam zahŕňa elektrický crossover EX60, sedan ES90 a nový plug-in hybridný crossover s dlhým dojazdom. V celosvetovom meradle plánuje Volvo počas nasledujúcich ôsmich rokov...

4.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VolvoCars).

Zoznam zahŕňa elektrický crossover EX60, sedan ES90 a nový plug-in hybridný crossover s dlhým dojazdom. V celosvetovom meradle plánuje Volvo počas nasledujúcich ôsmich rokov uviesť na trh každý rok jeden nový model a jednu zmenu dizajnu v polovici cyklu.

Zoznam zahŕňa elektrický crossover EX60, sedan ES90 a nový plug-in hybridný crossover s dlhým dojazdom
Foto: youtube.com/@VolvoCars

Práve sa rozcvičujeme.“ Takto reagoval Michael Cottone, prezident spoločnosti Volvo Car USA a Kanada, pre Automotive News, keď komentoval príchod najmenej desiatich nových automobilov odteraz do roku 2026. Oznámenie skutočne prišlo z Ameriky, kde sa švédska značka vlastnená spoločnosťou Geely stretáva s predajcami.

Generálny riaditeľ Jim Rowan a obchodný riaditeľ Bjorn Annwall predstavili v Južnej Karolíne crossover EX90 a predajcom odhalili obnovený plán, v ktorý pán Cottone veľmi verí: ide o modely, ktoré „kupujúci luxusných automobilov hľadajú teraz aj v budúcnosti“.

Ďalšie inovácie značky Volvo

Na zozname sú elektrický crossover strednej triedy EX60 (má prísť v roku 2025), sedan ES90 (tiež má prísť budúci rok) a nový plug-in hybridný crossover s dlhým dojazdom.

Predaj modelu EX30 v Európe prudko rastie, ale ako bolo predpovedané 4. septembra (keď bol predstavený model XC90 a očakávaný model ES90), výrobca znižuje svoj cieľ ponúknuť do roku 2030 plne elektrický pohon, pretože dopyt po týchto vozidlách na kľúčových trhoch, ako sú USA a Čína, klesol. K tomu sa pridáva tlak na zisky v dôsledku zvýšených ciel na elektrické vozidlá a komponenty vyrábané v Číne.

„Zabezpečujeme, aby ľahké hybridné a plug-in hybridné technológie zostali konkurencieschopné a dostupné do roku 2030 a v prípade potreby aj po ňom,“ povedal Annwall začiatkom septembra pre Automotive News.

Volvo bude preto naďalej investovať do svojich ľahkých hybridných a plug-in hybridných modelov (XC90 a XC60) a vybaví ich elektromotormi s vysokou hustotou a nízkou spotrebou energie a pokročilejšími batériami.
Foto: youtube.com/@NobbyOnCars

Do roku 2030 budeme mať k dispozícii hybridné vozidlá.

Volvo bude preto naďalej investovať do svojich ľahkých hybridných a plug-in hybridných modelov (XC90 a XC60). Vybaví ich elektromotormi s vysokou hustotou a nízkou spotrebou energie a pokročilejšími batériami. Preto musíme naďalej využívať platformu SPA1 (Scalable Product Architecture Platform).

„SPA1 je veľmi flexibilná architektúra,“ povedal Severinson pre DA. „Môžeme pokračovať vo vývoji SPA1 smerom k PHEV s ešte väčším dojazdom.“

Po modeli ES90, ktorý bude konkurovať modelom Tesla Model S, Mercedes EQE a BMW i5 a bude posledným modelom založeným na platforme SPA2. Bude nasledovať model EX60, ktorý by mal byť rovnako ako budúce elektromobily založený na platforme SPA3.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť Volvo zaznamenala ďalší nárast predaja na celom svete. Skvelé výsledky pre elektrické vozidlá

Nové SUV značky Volvo sa už vyrába. Odstráni EX90 konkurenciu?

Už viac ako 20 rokov rozbíjajú jedno Volvo denne. Pásku prestrihol sám švédsky kráľ


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov