5.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CarsBOOM).
Ako mediálna búrka zachvátila svet automobilov, mení rozhodnutia spotrebiteľov a paralyzuje trh.
Aké ťažké je plánovať
Zamyslíme sa nad tým, aké ťažké je plánovať dopredu, ale aj jednoducho si predstaviť, aký vplyv môžu mať správy na poslednú chvíľu na rozhodnutia ľudí. O to viac to platí v prípade tovarov, ktoré sú drahé a komplikovane sa kupujú, ako napríklad moderné auto.
Samotný automobilový priemysel vstúpil do tunela mediálnych búrok, z ktorých každá je výraznejšia ako tá predchádzajúca. Od oznámenia zákazu spaľovacích motorov „nariadeného Bruselom“ v roku 2021, cez zvýšenie cien v dôsledku vojny, až po mnohé obavy týkajúce sa elektromobilov (požiare batérií, deti vykorisťované v lítiových baniach, geopolitická nerovnováha atď.)
Kríza európskych výrobcov
V poslednom čase sa hovorí o „prepade elektromobilov“, ktorý podčiarkla kríza európskych výrobcov – na čele s Volkswagenom – spôsobená podľa mnohých pozorovateľov už spomínanou politikou ekologickej transformácie a konkurenciou z Číny.
O opodstatnenosti jednotlivých otázok by sme mohli diskutovať celé dni, ale isté je len jedno: v takomto kontexte by túžba minúť peniaze za auto unikla aj synovi predajcu áut.
Zmätok v mysliach ľudí je taký, že nové modely, propagačné akcie, nové stimuly ani odklad európskych termínov pre limity CO2 nebudú stačiť na zvrátenie tohto trendu.
Na oživenie automobilového priemyslu dnes potrebujeme znovu získať dôveru verejnosti, ktorá je v trhovom hospodárstve nevyhnutnou premennou. Musíme znovu získať dôveru vo výrobok, v technológiu, ktorá za ním stojí, v ľudí, ktorí ho musia predávať, a samozrejme objasniť „pravidlá hry“, ktoré môžu priamo alebo nepriamo povzbudiť ľudí ku kúpe.
Problémom bude dohodnúť sa na cieľoch
Bude to veľká výzva, a to výzva komunikačná. Týka sa všetkých: priemyslu, dodávateľského reťazca, politiky a samotných médií.
Problémom bude dohodnúť sa na cieľoch a vybrať si medzi tým, či raz a navždy objasniť a pomôcť ľuďom pochopiť veľmi komplikovanú, chaotickú, ale nevyhnutnú revolúciu. Alebo sa zamerať na krátkodobé potreby zachrániť účty, reputáciu, akcie alebo hlasy (v závislosti od uhla pohľadu) a ignorovať budúcnosť. Ktorá príde vždy skôr, ako sa očakáva.
Ak sa vám páči Cupra Formentor, neriskujete a že v najbližších mesiacoch sa môže s koncernom Volkswagen stať veľa vecí, ale bude existovať aj naďalej. Takže budete mať k dispozícii všetky náhradné diely, ktoré bude chcieť.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nový Volkswagen Atlas ešte predtým, ako ho uvidíte
Volkswagen Golf súčasnej generácie by sa mohol predávať až do roku 2035
Cupra Formentor v jedinečných verziách. Takýchto vozidiel sa vyrobí len veľmi málo
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.