6.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Car_Radar).
V USA sú elektrické pick-upy súčasťou hlavného biznisu výrobcov elektromobilov, ale v Európe ide o okrajové modely. Teraz však Maxus predstavuje svoj druhý model, eTerron 9. Vozidlo malo svetovú premiéru na veľtrhu IAA Transportation.
Značka Maxus, ktorá rovnako ako MG patrí čínskej spoločnosti SAIC, už má na trhu elektrický pick-up s pohonom zadných kolies T90 EV. Zatiaľ čo T90 EV meria 5,37 metra a má pohon zadných kolies, eTerron 9 je o niečo dlhší – 5,50 metra a má pohon všetkých kolies. Užitočné zaťaženie 620 kg je však nižšie – T90 EV ponúka 929 kg.
Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi modelu Maxus eTerron 9 vyvíjajú 170 k vpredu a 272 k vzadu, pričom celkový systémový výkon je 442 k. S kapacitou batérie 102 kWh má lítium-železofosfátovú chémiu a dodáva energiu na 267 kilometrov WLTP.
Batéria sa potom nabíja jednosmerným prúdom
Batéria sa potom nabíja jednosmerným prúdom s výkonom až 115 kW. Nabíjanie z 20 na 80 percent by malo trvať približne 40 minút. Ak hypoteticky predpokladáme čistú kapacitu 93 kWh, vychádza z toho rýchlosť nabíjania 1,4 kWh/min – čo nie je práve veľa, napríklad VW ID.4 dosahuje 1,9 kWh/min.
Lítium-železofosfátová batéria je uložená v ochrannom ráme s deviatimi priehradkami, takže sa pravdepodobne skladá z nových modulov. Batéria má deväťkanálový ventilačný systém, takže je chladená vzduchom.
Na optimálnu trakciu má eTerron 9 systém pre všetky terény so šiestimi režimami pre rôzne povrchy, ako je asfalt, blato, piesok atď. K dispozícii je aj režim definovaný používateľom. K dispozícii je aj režim definovaný používateľom, pomocou ktorého možno prispôsobiť riadenie, výkon motora, rekuperáciu a reakciu ESP, ako aj výšku štandardného vzduchového odpruženia osobným preferenciám.
Nový elektrický pick-up má aj funkciu „Vehicle to Load“ (V2L). Tá umožňuje napájanie externých zariadení alebo vybavenia prostredníctvom niekoľkých 2,2 kW zásuviek a 6,6 kW prípojky.
Ložná plocha až s dĺžkou 2,40 m
Podľa obrázkov je novinka vozidlo s kabínou pre posádku a štyrmi dverami. K dispozícii je aj ložná plocha, ktorej rozmery nie sú špecifikované. Ak sa majú prepravovať dlhšie predmety, zadná stena kabíny vodiča sa dá znížiť stlačením tlačidla. Vytvorí sa tak ložná plocha s dĺžkou 2,40 m. V režime Easy Load (Jednoduché nakladanie) možno ložnú plochu znížiť o 60 milimetrov, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie – umožňuje to vzduchové odpruženie.
Pod kapotou sa nachádza aj batožinový priestor s objemom 236 litrov, v ktorom možno prepravovať batožinu odolnú voči poveternostným vplyvom. Možno pripojiť aj prívesy s hmotnosťou až 3,5 tony.
Vo vnútri sú dva displeje vedľa seba vo formáte na šírku. Nechýba ani mäkká koža a sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch s ventiláciou a masážnou funkciou. Obe predné sedadlá sa dajú v niekoľkých jednoduchých krokoch sklopiť a vytvoriť takmer rovnú plochu na spanie s dĺžkou 1,70 metra. Kapota a zadné dvere sa dajú otvárať elektricky.
V nárazových testoch Euro NCAP sa očakáva päť hviezdičiek. Vozidlo je vybavené štandardnými asistenčnými systémami, ako je systém núdzového brzdenia a systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu. Tieto systémy majú za primárny cieľ predísť nehodám.
Maxus eTerron 9 sa začne predávať vo štvrtom štvrťroku 2024, teda niekedy od októbra. Ceny budú oznámené až po tomto termíne. Je tiež možné, že spoločnosť čaká na výsledok čínsko-európskych rokovaní o clách EÚ, keďže Maxusu sa to týka ako dcérskej spoločnosti čínskej skupiny SAIC. Model eTerron 9 má byť prvým vozidlom v rámci veľkej modelovej ofenzívy spoločnosti Maxus. Do Európy má prísť množstvo nových modelov, zrejme predovšetkým bezemisné modely.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Spoločnosť Geely vyťahuje víťaznú kartu v segmente SUV.
Kia EV3 – mestský crossover s veľkým dojazdom a priestranným interiérom.
Návrat po 44 rokoch. Spoločnosť patriaca Volkswagenu bude vyrábať terénne autá
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.