Elektro, Novinky, Tipy, Zaujímavosti,

Maxus eTerron 9: predstavený elektrický pick-up s pohonom všetkých kolies

6.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Car_Radar). V USA sú elektrické pick-upy súčasťou hlavného biznisu výrobcov elektromobilov, ale v Európe ide o okrajové modely. Teraz však Maxus predstavuje svoj druhý model,...

6.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Car_Radar).

V USA sú elektrické pick-upy súčasťou hlavného biznisu výrobcov elektromobilov, ale v Európe ide o okrajové modely. Teraz však Maxus predstavuje svoj druhý model, eTerron 9. Vozidlo malo svetovú premiéru na veľtrhu IAA Transportation.

Maxus eTerron 9: predstavený elektrický pick-up s pohonom všetkých kolies.
Foto: youtube.com/@Car_Radar

Značka Maxus, ktorá rovnako ako MG patrí čínskej spoločnosti SAIC, už má na trhu elektrický pick-up s pohonom zadných kolies T90 EV. Zatiaľ čo T90 EV meria 5,37 metra a má pohon zadných kolies, eTerron 9 je o niečo dlhší – 5,50 metra a má pohon všetkých kolies. Užitočné zaťaženie 620 kg je však nižšie – T90 EV ponúka 929 kg.

Dva synchrónne motory s permanentnými magnetmi modelu Maxus eTerron 9 vyvíjajú 170 k vpredu a 272 k vzadu, pričom celkový systémový výkon je 442 k. S kapacitou batérie 102 kWh má lítium-železofosfátovú chémiu a dodáva energiu na 267 kilometrov WLTP.

Batéria sa potom nabíja jednosmerným prúdom

Batéria sa potom nabíja jednosmerným prúdom s výkonom až 115 kW. Nabíjanie z 20 na 80 percent by malo trvať približne 40 minút. Ak hypoteticky predpokladáme čistú kapacitu 93 kWh, vychádza z toho rýchlosť nabíjania 1,4 kWh/min – čo nie je práve veľa, napríklad VW ID.4 dosahuje 1,9 kWh/min.

Lítium-železofosfátová batéria je uložená v ochrannom ráme s deviatimi priehradkami, takže sa pravdepodobne skladá z nových modulov. Batéria má deväťkanálový ventilačný systém, takže je chladená vzduchom.

SAIC ukazuje výkonný elektrický pickup Maxus eTerron 9 pre Európu: Je väčší ako Toyota Hilux.

Na optimálnu trakciu má eTerron 9 systém pre všetky terény so šiestimi režimami pre rôzne povrchy, ako je asfalt, blato, piesok atď. K dispozícii je aj režim definovaný používateľom. K dispozícii je aj režim definovaný používateľom, pomocou ktorého možno prispôsobiť riadenie, výkon motora, rekuperáciu a reakciu ESP, ako aj výšku štandardného vzduchového odpruženia osobným preferenciám.

Nový elektrický pick-up má aj funkciu „Vehicle to Load“ (V2L). Tá umožňuje napájanie externých zariadení alebo vybavenia prostredníctvom niekoľkých 2,2 kW zásuviek a 6,6 kW prípojky.

Ložná plocha až s dĺžkou 2,40 m

Podľa obrázkov je novinka vozidlo s kabínou pre posádku a štyrmi dverami. K dispozícii je aj ložná plocha, ktorej rozmery nie sú špecifikované. Ak sa majú prepravovať dlhšie predmety, zadná stena kabíny vodiča sa dá znížiť stlačením tlačidla. Vytvorí sa tak ložná plocha s dĺžkou 2,40 m. V režime Easy Load (Jednoduché nakladanie) možno ložnú plochu znížiť o 60 milimetrov, čo uľahčuje nakladanie a vykladanie – umožňuje to vzduchové odpruženie.

Pod kapotou sa nachádza aj batožinový priestor s objemom 236 litrov, v ktorom možno prepravovať batožinu odolnú voči poveternostným vplyvom. Možno pripojiť aj prívesy s hmotnosťou až 3,5 tony.

Vo vnútri sú dva displeje vedľa seba vo formáte na šírku. Nechýba ani mäkká koža a sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné v ôsmich smeroch s ventiláciou a masážnou funkciou. Obe predné sedadlá sa dajú v niekoľkých jednoduchých krokoch sklopiť a vytvoriť takmer rovnú plochu na spanie s dĺžkou 1,70 metra. Kapota a zadné dvere sa dajú otvárať elektricky.

Model eTerron 9 má byť prvým vozidlom v rámci veľkej modelovej ofenzívy spoločnosti Maxus.
Foto: youtube.com/@Car_Radar

V nárazových testoch Euro NCAP sa očakáva päť hviezdičiek. Vozidlo je vybavené štandardnými asistenčnými systémami, ako je systém núdzového brzdenia a systém varovania pred vybočením z jazdného pruhu. Tieto systémy majú za primárny cieľ predísť nehodám.

Maxus eTerron 9 sa začne predávať vo štvrtom štvrťroku 2024, teda niekedy od októbra. Ceny budú oznámené až po tomto termíne. Je tiež možné, že spoločnosť čaká na výsledok čínsko-európskych rokovaní o clách EÚ, keďže Maxusu sa to týka ako dcérskej spoločnosti čínskej skupiny SAIC. Model eTerron 9 má byť prvým vozidlom v rámci veľkej modelovej ofenzívy spoločnosti Maxus. Do Európy má prísť množstvo nových modelov, zrejme predovšetkým bezemisné modely.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Spoločnosť Geely vyťahuje víťaznú kartu v segmente SUV.

Kia EV3 – mestský crossover s veľkým dojazdom a priestranným interiérom.

Návrat po 44 rokoch. Spoločnosť patriaca Volkswagenu bude vyrábať terénne autá


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov