Správy, Tipy, Zaujímavosti,

Opel Kadett E má 40 rokov. Kadett GSi bol najaerodynamickejším sedanom na svete

9.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Erclassics-cars). Opel Kadett piatej generácie bol uvedený na trh pred 40 rokmi. V tom čase bol Kadett najaerodynamickejším sedanom na svete. Na jeseň roku 1984...

9.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Erclassics-cars).

Opel Kadett piatej generácie bol uvedený na trh pred 40 rokmi. V tom čase bol Kadett najaerodynamickejším sedanom na svete.

Opel Kadett E má 40 rokov. Kadett GSi bol najaerodynamickejším sedanom na svete.
Foto: youtube.com/@Erclassics-cars

Na jeseň roku 1984 sa na trh dostala piata generácia modelu Kadett, predchodcu modelu Astra. Príbeh vývoja Kadetta piatej generácie sa v skutočnosti začal v roku 1979. Hneď ako
sa na trhu objavil Opel Kadett D, prvý model značky Opel s pohonom predných kolies, už sa zbierali nápady na jeho potenciálneho nástupcu.

V priebehu piatich rokov sa na vývoj modelu Kadett E vynaložilo 1,5 miliardy nemeckých mariek. Predtým, ako bol pripravený na sériovú výrobu, prototypy najazdili spolu približne 6,5 milióna kilometrov – v testovacích centrách, ako aj na pretekárskych tratiach v extrémnych poveternostných podmienkach na severe Európy a v púštnych oblastiach USA.

Nová generácia debutovala na jeseň 1984 a bola k dispozícii ako troj- a päťdverový hatchback a troj- a päťdverové kombi Kadett – s objemom batožinového priestoru 1 520 litrov, ktorý je najlepší v triede. Len o rok neskôr doplnil ponuku štvordverový variant s výrezom. Od roku 1987 si zákazníci mohli kúpiť aj verziu kabriolet, ktorú navrhol samotný Bertone.

V roku 1984 Kadett vytvoril aerodynamický rekord. Po 1 200 hodinách ladenia v aerodynamickom tuneli dosiahol Kadett E koeficient odporu vzduchu 0,32.
Foto: youtube.com/@Erclassics-cars

Kadett GSi bol vo svojej dobe najaerodynamickejším sedanom

Najšportovejšou a najvýkonnejšou verziou piatej generácie nemeckého kompaktu bol Kadett GSi. Sériová verzia mala pôvodne 1,8-litrový motor s maximálnym výkonom 115 k. Existovali aj súťažné verzie. Model GSi sa čoskoro dostal na pretekárske trate ako cestovný automobil skupiny A s výkonom 170 k a zrýchlením z 0 na 100 km/h za necelých sedem sekúnd. A Kadett GSi GSi 16V racing 250 k oslávil svoju víťaznú premiéru na štarte medzinárodných majstrovstiev Nemecka cestovných automobilov v roku 1988. O rok neskôr sa Rakúšania Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner stali majstrami Nemecka v rallye na vozidle Opel Kadett GSi 16V. V tom istom roku vstúpil tím Opel do nemeckých majstrovstiev cestovných automobilov s Kadettom piatej generácie.

Dnes Astra L preberá štafetu od kompaktných modelov v ponuke značky Opel.
Foto: youtube.com/@AutoYaINFO

V roku 1984 Kadett vytvoril aerodynamický rekord. Po 1 200 hodinách ladenia v aerodynamickom tuneli dosiahol Kadett E koeficient odporu vzduchu 0,32. A športový model GSi so súčiniteľom odporu vzduchu 0,30 a plochou odporu vzduchu 0,57 m2 bol v tom čase najaerodynamickejším sedanom na svete.

Dnes Astra L preberá štafetu od kompaktných modelov v ponuke značky Opel, pričom jej dizajnové prvky sú inšpirované samotným modelom Kadett E. Astra novej generácie je k dispozícii so širokou škálou pohonných jednotiek vrátane čisto elektrickej verzie.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nový Opel Frontera bude mať štartovaciu cenu 24 000 €

Nové Subaru Forester je väčšie a jazdí lepšie. Len ten motor

Nové Suzuki Jimny: Pripravovaný lacný terénny automobil


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov