Novinky, Zaujímavosti,

Skryté a na kempovanie pripravené MPV môže byť mini-RV s najnižším profilom na svete

9.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@drivenwheels1). Nemecká značka karavanov Vanderer sa ukázala ako majster v premene najmenších dodávok na teplé a útulné malé domovy na kolesách s usporiadaním, ktoré presahuje...

9.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@drivenwheels1).

Nemecká značka karavanov Vanderer sa ukázala ako majster v premene najmenších dodávok na teplé a útulné malé domovy na kolesách s usporiadaním, ktoré presahuje priemerný minikamper. V prípade svojho druhého pôdorysu ide na to jednoduchšie, pričom dekonštruuje obytnú dodávku na sériu inteligentných, všestranných komponentov rozmiestnených po vozidle. Vanderer Two sa potuluje divočinou ako jeden z najnepatrnejších multifunkčných minikamperov. Ktorý sa rýchlo zmení z päťmiestnej osobnej dodávky na karavan prostredníctvom mimoriadne tenkej súpravy zadných dverí, ktorá nikdy neprekáža pri preprave výbavy alebo nákupu.

Nemecká značka karavanov Vanderer sa ukázala ako majster v premene najmenších dodávok na teplé a útulné malé domovy na kolesách s usporiadaním,
Foto:youtube.com/@drivenwheels1

Základom modelu Vanderer Two je modul „Sleep & Storage“, nízkoprofilový komponent, ktorý šikovne rozdeľuje rozdiel medzi sadou základných úžitkových zásuviek a rozšíriteľným kempingovým systémom vo vozidle. Upevňuje sa na podlahu batožinového priestoru vozidiel Citroën Berlingo XL alebo Peugeot Rifter XL, kde funguje ako každodenný organizér kufra a zároveň ako vždy dostupné integrované kempingové riešenie.

Spoločnosť Vanderer zachováva nízky, štíhly celkový profil

Na rozdiel od vyšších systémov „camper-in-a-box“, do ktorých sa montujú chladničky, nádrže na vodu, batérie, hrnce a panvice a iné vysoké a/alebo objemné vybavenie. Má základná súprava Sleep & Storage dve prázdne zásuvky dimenzované čo najnižšie a najtenšie.

Do týchto zásuviek sa vojde skromné vybavenie, ako je tenká varná doska, prikrývky, náradie a nástroje na varenie a nízkoprofilový riad a nádoby. Vyššie a väčšie predmety však musíme uložiť mimo zásuviek.

Aj keď nie je navrhnutá tak, aby sme do nej zmestili čo najviac vecí, štíhla zásuvka nám ponechá nad kufrom dostatok voľného miesta. Tam sa nám zmestia veci, ktoré by sa nám do žiadnej zásuvky nevošli. Pri kempovaní to môže byť chladiaci box, batožina, drevo na oheň alebo gril. A pri každodenných cestách tam ľahko uložíme nákupné tašky, škatule a iné predmety.

Spoločnosť Vanderer zachováva nízky, štíhly celkový profil tým, že sa vyhýba vysokej kope výklopného kovania a hrubým trojitým matracovým panelom, ktoré sa používajú v iných systémoch kempingových kufrov. Namiesto toho má modul Sleep & Storage posuvnú funkciu, ktorá je ešte rýchlejšia a jednoduchšia na používanie. Sklopte zadné sedadlá a dva predné nadstavce platformy sa v priebehu niekoľkých sekúnd vysunú, čím sa dokončí platforma postele. Vankúše potom zapadnú do seba ako dieliky skladačky a vytvoria dvojlôžko s rozmermi 47 x 79 palcov (120 x 200 cm), ktoré sa rozprestrie v zadnej časti kabíny dodávky. Sólo kemperi môžu tiež nastaviť len jednu stranu postele, pričom druhá strana zostane voľná na uskladnenie.

Spanie na posteli odhaľuje ďalšiu výhodu štíhleho dizajnu Sleep & Storage: dostatok priestoru nad hlavou.
Foto: youtube.com/@drivenwheels1

Konštruktéri navrhli Vanderer Two tak, aby bol čo najľahší, najjednoduchší a najlacnejší

Spanie na posteli odhaľuje ďalšiu výhodu štíhleho dizajnu Sleep & Storage: dostatok priestoru nad hlavou. Vanderer Two je navrhnutý tak, aby bol čo najľahší, najjednoduchší a najlacnejší, takže výsuvná strecha Vanderer One tu neprichádza do úvahy. Takže priestor nad hlavou je obmedzený na to, čo je pod továrenskou strechou dodávky. Nízko posadená spacia plošina maximalizuje tento dostupný priestor.

V prípade balíka Two je spoločnosť Vanderer skutočne kreatívna, pokiaľ ide o jeho plávajúce komponenty. Prvým z nich je rozkladacia stolová doska, ktorú nájdeš v súprave Sleep & Storage a môžeš ju používať vo vnútri aj mimo vozidla. Možno ju postaviť na vrchol bočných ríms zadných dverí dodávky. funguje ako vznášajúci sa vnútorný pult po celej šírke zadných dverí.

Keď sa varenie zmení na stolovanie, stolová doska sa otáča cez posuvné dvere a v kabíne dodávky sa rozloží ako stôl. Ktorý sa dá používať spolu so sedadlami v druhom rade. Podopiera ho odnímateľný systém nôh. Pri stolovaní vonku sa stolová doska úhľadne zasunie do zadnej zásuvky na strane spolujazdca. Tam sa dá použiť aj ako spodná prípravná/varná plocha. Uloží sa aj na zásuvku, ktorá sa dá vysunúť na cesty.

Ďalšou nezávislou súčasťou balíka Two je konzolová chladnička

Keďže bežná výsuvná chladnička v kufri by bola príliš vysoká vzhľadom na konštrukciu zadnej časti. Spoločnosť Vanderer ju vymenila za 14-litrovú kompresorovú chladničku. Za stredovú konzolu dodávky, ktorá poskytuje chladiaci priestor bez ľadu medzi prednými sedadlami. Nie je vhodne umiestnená na prípravu jedla v oblasti zadných dverí, ale je celkom pohodlná na prístup k studeným nápojom počas jazdy a tiež pri stolovaní a spaní v dodávke. Predný záves zabezpečuje, že horná časť pri otváraní nenarazí do stola.

Chladnička sa dodáva štandardne, ale tí, ktorí hľadajú druhú batériu na jej prevádzku bez zaťažovania batérie dodávky, si budú musieť dokúpiť voliteľný balík lítiových batérií s kapacitou 50 alebo 105 Ah.

Jednou z vecí, ktorá v usporiadaní Vanderer Two citeľne chýba, je akýkoľvek druh umývadla alebo zásobníka na vodu, ale pre tých. Ktorí chcú niečo viac než len vlastný jednoduchý džbán na vodu, spoločnosť Vanderer navrhuje umývaciu stanicu Boxio. Tento prenosný systém umývadla obsahuje 5-litrové nádrže na čerstvú a sivú vodu, vypúšťacie umývadlo a ručnú batériu. Všetko integrované v stohovateľnom Euroboxe. K dispozícii je aj sprchový nadstavec a samostatný box na suchú separačnú toaletu Boxio. Ktorý môžete úhľadne poskladať s umývacou stanicou, ak vám nevadí, že budete mať počas jazdy toaletu a umývadlo uložené jedno na druhom.

Zaujímavosťou je, že spoločnosť Vanderer predáva model Two ako kompletné vozidlo

Ako aj ako súpravu komponentov pre vozidlá dodávané majiteľom. Cena Vanderer Two na kľúč začína na 33 898 EUR. Vrátane poplatku za dodanie, pričom základom je Berlingo XL s dĺžkou 187 palcov (475 cm). S motorom PureTech s výkonom 109 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Elektrickú verziu je možné získať za príplatok 13 999 EUR. Cena modelu Vanderer Two na báze Peugeotu Rifter sa začína na 36 898 €. Po zaplatení poplatku za doručenie a obsahuje rovnakú pohonnú jednotku s balíkom Style a kamerou na cúvanie.

Samotný modul Sleep & Storage so zásuvkami, posteľou a stolíkom stojí 3 599 € a konzolová chladnička príde na 699 €. Vanderer ponúka elektrické balíky a možnosti kempingového kúrenia s hotovým modelom Vanderer Two aj s doplnkovou výbavou.

Spoločnosť Vanderer ukázala minulý mesiac na autosalóne v Düsseldorfe model Two postavený na modeli Berlingo Crossline. Crossline je neurčito robustná výbava s terénnymi pneumatikami a žltými akcentmi, ale zatiaľ ju nemáme k dispozícii. Spoločnosť Vanderer plánuje oznámiť ceny balíka Crossline Vanderer Two do konca roka 2024.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Dávajte pozor, kde parkujete svoj karavan. Kempovanie vo voľnej prírode je drahšie ako luxusný hotel

Smart #5, veľkého SUV od smart

Skontrolujte, či máte vodičský preukaz na karavan. Mnoho ľudí nepozná svoje oprávnenia


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Kúpa auta? Pozor na tieto motory – vyhrali súťaže, ale priniesli viac škody ako úžitku!

25.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@BeforeBuyingCar). Nie každý motor, ktorý získa prestížne ocenenie, sa napokon ukáže ako správna voľba. Mechanici často varujú: aj tie motory,…

Jeseň odhalila pravdu: 20 % áut neprešlo technickou kontrolou – zistite, či je vaše medzi nimi!

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@OctaviaClubczauto). Jeseň je v plnom prúde, čo znamená jediné – čas na každoročnú správu o poruchovosti vozidiel, ktorú zverejňuje TÜV.…

Toto sú autá budúcnosti od BYD – Špičkový výkon, skvelé ceny a technológie, ktoré vás ohúria!

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carsbyml). BYD patrí medzi značky, ktoré najúspešnejšie vstúpili na európsky trh. Hoci jej predaje nedosahujú úroveň značiek ako MG, čo…

Tesla bez volantu už v Európe. Videli sme vesmírny model naživo

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tesla). Tesla Cybercab je nový výtvor Elona Muska, ktorý vyzerá, akoby prišiel priamo z natáčania u Jamesa Camerona. Elektrické vozidlo…

Auto roka odhalilo smutnú pravdu: Európa ignoruje realitu, USA idú vlastnou cestou

24.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@hondacarsph). Finalisti ankety Auto roka v USA odhalili, že svet automobilového priemyslu je rozdelený na dve úplne odlišné sféry. Zatiaľ…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov