9.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork).
Veľkému a pohodlnému SUV od Renaultu sa pri vstupe na trh príliš nedarilo. Teraz sa však javí ako mimoriadne dobre vyzerajúce sústo – je stále svieže, dobre vyzerá, má správne technológie a navyše sú niektoré kusy smiešne lacné. Oplatí sa dnes kúpiť ojazdený Renault Koleos?
Renault Koleos sa nedokázal presadiť v hlavnom prúde
Renault Koleos nebol v Európe nikdy predajným hitom, preto nie je prekvapením, že sa francúzsky výrobca rozhodol predčasne ukončiť jeho výrobu. Veľké a pohodlné SUV si však samozrejme stále môžeme kúpiť na trhu s ojazdenými vozidlami. A tu si môžete vyberať zo stoviek dostupných kusov. Najlacnejšie z nich, 6 rokov staré, začínajú už od 12 500. Vzhľadom na pôvodné ceny vozidiel Koleos to naozaj nie je veľa.
SUV už nie je v ponuke francúzskeho výrobcu nielen v Európe, ale na všetkých trhoch, kde Renault pôsobí. Je to spôsobené viacerými faktormi, predovšetkým aj tým, že samotní Francúzi radšej siahajú po malých autách ako Clio alebo Captur. A práve tu má Renault najviac zákazníkov. Ale ani v iných krajinách Koleos neprerazil do hlavného prúdu. SUV v základe stálo 33 650 eur a to okrem iného znamenalo preplňovaný motor 1,3 s pohonom predných kolies.
Diesel s pohonom všetkých kolies s výkonom 160 alebo 190 koní už stál viac ako 39 500 eur. Samozrejme, za tieto peniaze sme už dostávali veľmi bohatú výbavu, ale nakoniec sa Škoda Kodiaq ukázala ako oveľa lacnejšia, preto si získala zákazníkov.
Ceny SUV sú dnes mimoriadne nízke
Ako sme už spomenuli vyššie, predčasné ukončenie výroby neznamená, že si tento automobil nemôžeme kúpiť na trhu s ojazdenými vozidlami. Druhá generácia, ktorá prišla na svet v roku 2016, je k dispozícii už od 12 500 Eur. To naozaj nie je veľa na auto, ktoré ako nové stálo až 39 500 eur. K dispozícii sú aj exempláre z neskorších rokov výroby, ale vtedy budú ceny pochopiteľne vyššie.
Novinári z nemeckého portálu Auto Bild si na obhliadku zobrali exemplár z roku 2020. A nie je bez chýb – napríklad diaľkové ovládanie na otváranie vozidla má veľa nedokonalostí. Problémy robil aj automat Xtronic, ktorý nebol príliš robustný, najmä v kombinácii s naftovým motorom. To isté platí aj pre zadný diferenciál. Motory dCi môžu mať problémy aj s filtrom pevných častíc.
Každé auto má svoje nedostatky, ale dá sa kúpiť za slušnú cenu veľké, priestranné auto s dobrou výbavou ako je Renault Koleos.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Test Škody Kodiaq: 5 dôvodov, prečo sa stále oplatí kúpiť prvú generáciu
Nové upútavky na model Dacia Bigster. Čo zatiaľ vieme o najdrahšom modeli značky Dacia?
Dacia Sandero: Interiér rumunského bestselleru
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.