11.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).
Volkswagen Tayron vznikol, pretože zákazníci nevedeli, čo dokáže Tiguan. O sedemmiestnej verzii Allspace nepočuli, a tak niekto vo Wolfsburgu prišiel s nápadom vytvoriť úplne nový model.
Nie, nežartujem. Jedným z dôležitých dôvodov vzniku tohto vozidla bol názor, že v ponuke značky Volkswagen chýba sedemmiestne SUV. Informácia, že existuje Tiguan Allspace, sa do povedomia zákazníkov nedostala. Vo Wolfsburgu sa teda rozhodlo, že projekt Tiguan Allspace nemá zmysel vyvíjať. Namiesto toho bolo lepšie dovážať globálny model, ktorý by sa v USA predával ako nový Tiguan a možno by pritom upútal pozornosť európskych zákazníkov, ktorí hľadajú vozidlo s usporiadaním 5+2 alebo jednoducho SUV s obrovským batožinovým priestorom. A tak sa zrodil: Volkswagen Tayron.
Tayron – rozmery a veľkosť topánky
S dĺžkou karosérie 4770 mm sa radí medzi Touareg (4902 mm) a Tiguan (4539 mm). Má o 11 cm dlhší rázvor ako druhý menovaný (2791 mm oproti 2677 mm), čo sľubuje väčší priestor v kabíne. Klasická silueta SUV s vysoko položenou, takmer plochou kapotou a vedrovitým tvarom karosérie tiež naznačuje, že Volkswagen pri navrhovaní tohto modelu kládol dôraz na priestor a priestrannosť – v sedemmiestnej verzii má batožinový priestor objem 850 l a v päťmiestnej až 885. Keď v sedemmiestnej verzii cestuje plný počet pasažierov, zmestí sa tam ešte 345 l batožiny – toľko ako do mestského hatchbacku.
Tento model by si mali všimnúť aj tí, pre ktorých je počet sedadiel dôležitejší ako objem batožinového priestoru. Tayron sa bude predávať aj ako sedemmiestny, hoci správne by sme mali povedať 5+2 miestny. Dĺžka karosérie naznačuje, že do kabíny sa sedem dospelých osôb zmestí len ťažko. Takisto obsadenie miesta v treťom rade si bude vyžadovať dosť balansovania. Vzadu môžu sedieť malí tínedžeri, ktorí už nemusia sedieť v detských sedačkách a ktorí sa dokážu vtesnať za sedadlá druhého radu. Práve z týchto dôvodov Japonci pri navrhovaní nového Mitsubishi Outlander, ktorý bude s Tayronom súperiť o zákazníkov v Európe, upustili od siedmich sedadiel.
Verzie výbavy VW Tayron
Z batožinového priestoru sa presuniete do kabíny – v druhom rade sedíte kráľovsky. Dostatok priestoru nad hlavou, dostatok okolo kolien, dostatok pre nohy – tak by to malo byť v rodinnom SUV. Navyše tu máme ešte šikovné prvky, ako je stredová lakťová opierka s priestorom na nápoje a stojan na smartfón/tablet.
Aj za volantom môže byť luxusný. Volkswagen ponúka sedadlá čalúnené kožou alebo ekologickým materiálom ArtVelours s možnosťou masáže a dokonca aj ventilácie. To je samozrejme k dispozícii aj vo vyšších výbavových variantoch, ako je napríklad verzia Elegance. V interiéri je verzia Elegance vybavená vložkami z pravého dreva v kokpite, hrubšími oknami s lepšou zvukovou izoláciou, elektricky zdvíhaným vekom batožinového priestoru a parkovacím asistentom Park Assist Pro, ktorý automaticky vráti vozidlo do parkovacej polohy. K dispozícii je aj základná verzia Life, ktorej presná špecifikácia bude známa po oznámení cenníkov.
Aké motory môže mať Volkswagen Tayron
Ponuka pohonných jednotiek je na dnešnú dobu prekvapivo široká. Tayron sa bude predávať až v siedmich variantoch. Základom ponuky je verzia 1,5 eTSI s pohonom predných kolies, výkonom 150 k a mild-hybridným systémom.
Volkswagen ponúka aj dva plug-in hybridné varianty: s výkonom 204 alebo 272 koní, tiež s pohonom predných kolies. Podľa prvých oznámení by tieto plug-in hybridy mali na elektrický pohon (19,7 kWh batéria) prejsť viac ako 100 km. V kombinácii s benzínovým agregátom by mali medzi návštevami čerpacej stanice prejsť až 850 km. Podľa špecifikácií sú batérie pripravené na nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW alebo striedavým prúdom s výkonom 11 kW.
Ďalšie na zozname sú dve verzie poháňané motorom 2.0 TSI. Benzínový agregát môže mať výkon 204 alebo 265 koní a vždy bude kombinovaný s pohonom všetkých štyroch kolies. Zoznam uzatvárajú naftové verzie. Tayron môže byť poháňaný motorom 2.0 TDI s výkonom 150 k poháňajúcim predné kolesá alebo jeho variantom s výkonom 193 k s pohonom 4MOTION. Výrobca sa chváli, že dvojlitrové agregáty umožnia ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony.
Tayron nie je možné objednať s manuálnou prevodovkou. V každej verzii je motor spojený so sedemstupňovou prevodovkou DSG.
Koľko stojí Volkswagen Tayron?
Slovenské ceny zatiaľ neoznámili. Prvé vozidlá sa na trhu objavia začiatkom jari a cenníky budú zverejnené v priebehu nasledujúcich troch/štyroch týždňov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.
Veľké, pohodlné a luxusné SUV od spoločnosti Renault. Ceny začínajú už od 12 500 eur
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.