Novinky, Správy, Suv/Crossover, Tipy, Zaujímavosti,

Volkswagen Tayron je pripravený. Nové SUV má 885-litrový kufor a naftový motor

11.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV). Volkswagen Tayron vznikol, pretože zákazníci nevedeli, čo dokáže Tiguan. O sedemmiestnej verzii Allspace nepočuli, a tak niekto vo Wolfsburgu prišiel s nápadom vytvoriť úplne...

11.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV).

Volkswagen Tayron vznikol, pretože zákazníci nevedeli, čo dokáže Tiguan. O sedemmiestnej verzii Allspace nepočuli, a tak niekto vo Wolfsburgu prišiel s nápadom vytvoriť úplne nový model.

Volkswagen Tayron je pripravený.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Nie, nežartujem. Jedným z dôležitých dôvodov vzniku tohto vozidla bol názor, že v ponuke značky Volkswagen chýba sedemmiestne SUV. Informácia, že existuje Tiguan Allspace, sa do povedomia zákazníkov nedostala. Vo Wolfsburgu sa teda rozhodlo, že projekt Tiguan Allspace nemá zmysel vyvíjať. Namiesto toho bolo lepšie dovážať globálny model, ktorý by sa v USA predával ako nový Tiguan a možno by pritom upútal pozornosť európskych zákazníkov, ktorí hľadajú vozidlo s usporiadaním 5+2 alebo jednoducho SUV s obrovským batožinovým priestorom. A tak sa zrodil: Volkswagen Tayron.

Volkswagen Tayron má 885-litrový kufor v päťmiestnej verzii.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Tayron – rozmery a veľkosť topánky

S dĺžkou karosérie 4770 mm sa radí medzi Touareg (4902 mm) a Tiguan (4539 mm). Má o 11 cm dlhší rázvor ako druhý menovaný (2791 mm oproti 2677 mm), čo sľubuje väčší priestor v kabíne. Klasická silueta SUV s vysoko položenou, takmer plochou kapotou a vedrovitým tvarom karosérie tiež naznačuje, že Volkswagen pri navrhovaní tohto modelu kládol dôraz na priestor a priestrannosť – v sedemmiestnej verzii má batožinový priestor objem 850 l a v päťmiestnej až 885. Keď v sedemmiestnej verzii cestuje plný počet pasažierov, zmestí sa tam ešte 345 l batožiny – toľko ako do mestského hatchbacku.

Tayron sa bude predávať aj ako sedemmiestny.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Tento model by si mali všimnúť aj tí, pre ktorých je počet sedadiel dôležitejší ako objem batožinového priestoru. Tayron sa bude predávať aj ako sedemmiestny, hoci správne by sme mali povedať 5+2 miestny. Dĺžka karosérie naznačuje, že do kabíny sa sedem dospelých osôb zmestí len ťažko. Takisto obsadenie miesta v treťom rade si bude vyžadovať dosť balansovania. Vzadu môžu sedieť malí tínedžeri, ktorí už nemusia sedieť v detských sedačkách a ktorí sa dokážu vtesnať za sedadlá druhého radu. Práve z týchto dôvodov Japonci pri navrhovaní nového Mitsubishi Outlander, ktorý bude s Tayronom súperiť o zákazníkov v Európe, upustili od siedmich sedadiel.

Verzie výbavy VW Tayron

Z batožinového priestoru sa presuniete do kabíny – v druhom rade sedíte kráľovsky. Dostatok priestoru nad hlavou, dostatok okolo kolien, dostatok pre nohy – tak by to malo byť v rodinnom SUV. Navyše tu máme ešte šikovné prvky, ako je stredová lakťová opierka s priestorom na nápoje a stojan na smartfón/tablet.

Aj za volantom môže byť luxusný. Volkswagen ponúka sedadlá čalúnené kožou alebo ekologickým materiálom ArtVelours s možnosťou masáže a dokonca aj ventilácie. To je samozrejme k dispozícii aj vo vyšších výbavových variantoch, ako je napríklad verzia Elegance. V interiéri je verzia Elegance vybavená vložkami z pravého dreva v kokpite, hrubšími oknami s lepšou zvukovou izoláciou, elektricky zdvíhaným vekom batožinového priestoru a parkovacím asistentom Park Assist Pro, ktorý automaticky vráti vozidlo do parkovacej polohy. K dispozícii je aj základná verzia Life, ktorej presná špecifikácia bude známa po oznámení cenníkov.

Volkswagen ponúka sedadlá čalúnené kožou alebo ekologickým materiálom.
Foto: youtube.com/@YouCarTV

Aké motory môže mať Volkswagen Tayron

Ponuka pohonných jednotiek je na dnešnú dobu prekvapivo široká. Tayron sa bude predávať až v siedmich variantoch. Základom ponuky je verzia 1,5 eTSI s pohonom predných kolies, výkonom 150 k a mild-hybridným systémom.

Úplne nový Volkswagen Tayron 2025.

Volkswagen ponúka aj dva plug-in hybridné varianty: s výkonom 204 alebo 272 koní, tiež s pohonom predných kolies. Podľa prvých oznámení by tieto plug-in hybridy mali na elektrický pohon (19,7 kWh batéria) prejsť viac ako 100 km. V kombinácii s benzínovým agregátom by mali medzi návštevami čerpacej stanice prejsť až 850 km. Podľa špecifikácií sú batérie pripravené na nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW alebo striedavým prúdom s výkonom 11 kW.

Ďalšie na zozname sú dve verzie poháňané motorom 2.0 TSI. Benzínový agregát môže mať výkon 204 alebo 265 koní a vždy bude kombinovaný s pohonom všetkých štyroch kolies. Zoznam uzatvárajú naftové verzie. Tayron môže byť poháňaný motorom 2.0 TDI s výkonom 150 k poháňajúcim predné kolesá alebo jeho variantom s výkonom 193 k s pohonom 4MOTION. Výrobca sa chváli, že dvojlitrové agregáty umožnia ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony.

Tayron nie je možné objednať s manuálnou prevodovkou. V každej verzii je motor spojený so sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Koľko stojí Volkswagen Tayron?

Slovenské ceny zatiaľ neoznámili. Prvé vozidlá sa na trhu objavia začiatkom jari a cenníky budú zverejnené v priebehu nasledujúcich troch/štyroch týždňov.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Nissan je pripravený dobyť viac ako 60 trhov s novým modelom Magnite. Toto nízkonákladové kompaktné SUV je ideálne do mesta

Tu je nový francúzsky kráľ SUV segmentu C. Výkon viac ako 200 koní a dlhý zoznam výhod.

Veľké, pohodlné a luxusné SUV od spoločnosti Renault. Ceny začínajú už od 12 500 eur


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov