Pravidlá, Tipy, Zaujímavosti,

Máte bolesti chrbta a kolien? Skontrolujte tieto nastavenia vo svojom aute

13.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MikesCarInfo). Správne nastavenie sedadla vodiča je rozhodujúce z hľadiska bezpečnosti jazdy a zabránenia zraneniam, či dokonca záchrany života počas nehody. Štúdie napríklad ukazujú, že príliš...

13.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MikesCarInfo).

Správne nastavenie sedadla vodiča je rozhodujúce z hľadiska bezpečnosti jazdy a zabránenia zraneniam, či dokonca záchrany života počas nehody. Štúdie napríklad ukazujú, že príliš predsunutá poloha vodiča vedie k vážnejším zraneniam hlavy, krku a hrudníka počas núdzového brzdenia. Nevhodná výška sedadla, vzdialenosť od pedálov alebo nedostatočné nastavenie operadla však môžu tiež spôsobiť nadmerné zaťaženie chrbtice, kolien alebo krku.

Máte bolesti chrbta a kolien? Skontrolujte tieto nastavenia vo svojom aute.
Foto: youtube.com/@MikesCarInfo

Krok 1 – výška sedadla

Pri nastavení sedadla a volantu na jazdu je potrebné najprv nastaviť výšku sedadla. Uistite sa, že máte dobrý výhľad na okolie vozidla a na prístrojovú dosku. Ak je podmienka dobrého výhľadu splnená pri rôznych nastaveniach výšky sedadla, vyberte si nastavenie čo najnižšie – tak vznikne priestor medzi vašou hlavou a strechou vozidla, čo znižuje riziko poranenia hlavy a krku v prípade nehody s prevrátením vozidla.

Krok 2 – vzdialenosť od pedálov

Druhým krokom je nastavenie vzdialenosti sedadla od pedálov. Malo by sa to urobiť tak, aby aj po úplnom zošliapnutí spojky zostala ľavá noha mierne pokrčená v kolene (vo vozidle s automatickou prevodovkou sa brzda stláča pravou nohou namiesto spojky ako ovládacieho prvku).

Krok 3 – operadlo sedadla

Ďalším krokom je nastavenie operadla sedadla. Malo by byť umiestnené čo najvertikálnejšie. Tým sa zabezpečí optimálne fungovanie bezpečnostných pásov.

Krok 4 – opierka hlavy

Ďalším krokom je správne umiestnenie opierky hlavy. Opierka hlavy chráni krčné stavce pri náraze, keď nás prudko hodí dozadu. Správne umiestnená opierka hlavy by mala byť niekoľko centimetrov od zátylku, pričom vrchná časť opierky hlavy by mala byť na úrovni temena hlavy.

Operadlo sedadla by sme mali nastaviť čo najviac vzpriamene.
Foto: youtube.com/@Carscom

Krok 5 – volant

Poloha volantu má umožniť pohodlné sledovanie ukazovateľov na prístrojovej doske, ako aj ovládanie pedálov. Okrem toho volant umiestňujeme dostatočne blízko, aby sme mohli zápästie každej ruky pohodlne preložiť cez hornú časť volantu bez toho, aby sme sa vyklonili zo sedadla, a aby sme ho mohli počas jazdy držať ohnutými rukami. Medzi stredom volantu a našou hrudnou kosťou by malo byť aspoň 25 – 30 cm voľného priestoru. Tým sa zabezpečí dostatok priestoru na to, aby sa v prípade nehody mohol aktivovať airbag.

Krok 6 – zrkadlá a pás

Ďalej nastavíme zrkadlá a zapneme bezpečnostný pás. Pás nesmie byť prekrútený a mal by čo najtesnejšie priliehať k telu. Spodný pás polož na panvové kosti (nie na brucho) a horné upevnenie nastav tak, aby pás prechádzal cez hrudnú kosť a stred kľúčnej kosti. Dbaj na to, aby pás nedráždil krk a neskĺzol z ramena.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Fajčenie počas šoférovania povolené?

Koľko oleja by malo auto spotrebovať? Ako zistiť, či má váš motor problém

Vaša bezpečnosť je prvoradá. Skontrolujte ho minimálne mesačne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Prečo automobilky investujú miliardy do polovodičových batérií? Zistite, čo prinesú vám!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@beyonddiscoveryofficial). V poslednej dobe výrobcovia automobilov čoraz častejšie prechádzajú na polovodičové batérie pre svoje elektromobily. Pozrime sa na to, z…

Nové hybridné SUV je dokonalým plánom B pre Toyotu Yaris Cross. Nízka spotreba paliva a pôsobivý zoznam výbavy

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@crospotter13). Stellantis pokračuje vo svojej novej stratégii. Pridaním hybridného modelu do modelového radu Citroën má skvelú alternatívu k špičkovému SUV…

Značka minulosti, hviezda budúcnosti: Objavte revolučný návrat Ebro S700!

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@talleresspg5237). Španielsky automobilový priemysel tento rok zažil prekvapivý návrat jednej zo svojich legendárnych značiek, na ktorú už mnohí zabudli: Ebro.…

Európa na pokraji ďalšej krízy: Čo znamená nedostatok polovodičov pre európsky automobilový priemysel?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@wsj). Problémom ostáva slabá nezávislosť Európskej únie v oblasti výroby polovodičov, čo môže viesť k prerušeniam dodávok a vážnym následkom…

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov