14.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VisionEffecttvTR).
Je tu nový supercar s plochou šesťkou, ale nie je to Porsche Ak máte pocit, že na trhu nie je dostatok ultra drahých superaut, máme pre vás dobrú správu. Po minuloročnom divokom speedsteri Half11.
Inšpirovanom pretekmi IndyCar
Kalifornská spoločnosť Oilstainlab vracia s modelom 2026 HF-11, ktorý je váš za kniežacku sumu 16400 00 milióna EUR. Čo je to? Stroj s motorom uprostred a pohonom zadných kolies, ktorý váži menej ako Mazda Miata, ale má viac ako tri a pol krát väčší výkon.
Spoločnosť Oilstainlab, ktorú založili automobiloví dizajnéri Nikita a Iliya Bridanovci, konštruuje ľahké kupé s plochým šesťvalcovým motorom. Človek by bol v pokušení povedať, že ide o pohonnú jednotku pochádzajúcu od Porsche, ale bratia dvojičky pre Car and Driver uviedli, že motor s prirodzeným nasávaním nemá pôvod v Zuffenhausene. 4,5-litrový agregát pumpuje 650 koní a točí až do kričiacich 12 000 otáčok za minútu. Akoby to nebolo dosť vzrušujúce, k dispozícii je šesťstupňová manuálna alebo sedemstupňová sekvenčná prevodovka.
Aby sa udržala hmotnosť na úrovni 2 000 kg, HF-11 kombinuje monokok z uhlíkových vlákien s celokarbónovou karosériou a kovanými kolesami s centrálnym zámkom. Uvažuje sa o ručne tepanej hliníkovej karosérii, ale len ak Oilstainlab nájde vhodného človeka na ručnú prácu. Plánuje sa aj variant len na okruhy s 18-palcovými kolesami na oboch nápravách a pneumatikami Michelin Pilot Sport Legends. Model určený na ulicu bude mať 19-palcové predné a 20-palcové zadné zliatiny s gumami Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Ide o plnohodnotný superautomobil
Okrem šesťvalcového motora vyvíja Oilstainlab model HF-11 aj pre plne elektrický pohon. Ten má ponúknuť výkon 860 koní, ale bude stáť o 500 000 dolárov viac ako benzínový model, 2,35 milióna dolárov. Elektrický variant bude podľa očakávania ťažší, pričom Top Gear tvrdí, že spoločnosť plánuje dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť 2 101 kg. Aj tak sa však zdá, že zníženie hmotnosti o približne 100 kg je primerané, najmä po montáži objemnej 80 kWh batérie.
Hoci ide o plnohodnotný superautomobil, HF-11 bude mať na palube množstvo vychytávok vrátane klimatizácie, digitálneho spätného zrkadla, elektrických a vyhrievaných zrkadiel spolu s cúvacou kamerou. Sedadlá sú posuvné, zatiaľ čo pedále a volant sú nastaviteľné. Každé z 25 vozidiel plánovaných do výroby sa bude dodávať v balení s dvojicou prilieb vo dverách. Aj s nasadenou prilbou sa dovnútra zmestia vysokí majitelia merajúci 180 cm.
Odpruženie pushrod s nastaviteľnými tlmičmi Öhlins
V technickom liste sa uvádza odpruženie pushrod s nastaviteľnými tlmičmi Öhlins a rozloženie hmotnosti v pomere 45:55. Vpredu sú šesťpiestikové strmene s 394 mm kotúčmi a vzadu štvorpiestikové strmene s 390 mm kotúčmi. Medzi ďalšie pozoruhodné prvky patrí diferenciál s obmedzeným preklzom a tie efektné motýlie dvere.
Ak vás zaujímajú rozmery, HF-11 je dlhý 170 palcov, široký 80 palcov a vysoký 44 palcov, pričom rázvor náprav je 106,8 palca. Oilstainlab odhaduje podľa EPA spotrebu paliva na 14 míľ na galón v meste a 26 mpg na diaľnici. Palivová nádrž bude dostatočne veľká na 94 litrov.
Po oficiálnom odhalení je ďalším krokom uvedenie funkčného prototypu na jar budúceho roka a nakoniec spustenie obmedzenej výroby. Nájsť 25 kupcov v už aj tak mimoriadne preplnenom segmente však nebude jednoduché, keďže Oilstainlab nemá meno zavedených hráčov.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Alfa Romeo predstavila špeciálnu edíciu SuperSport pre Giulia a Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo 33 Stradale: Staré a nové v porovnaní
Ikona sa vracia k životu. Lancia sa reaktivuje vo veľkom štýle
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.