Elektro, Novinky, Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Renault 4 sa znovu narodil ako subkompaktný crossover

15.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PromotorRomania). Francúzsky výrobca oficiálne predstavil nový Renault 4 na autosalóne v Paríži, ale my sme mali možnosť zúčastniť sa na podrobnej prezentácii týždeň pred tým,...

15.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PromotorRomania).

Francúzsky výrobca oficiálne predstavil nový Renault 4 na autosalóne v Paríži, ale my sme mali možnosť zúčastniť sa na podrobnej prezentácii týždeň pred tým, ako sa vozidlo ukázalo širokej verejnosti. Máme všetky podrobnosti o najnovšom elektrickom crossoveri výrobcu Hexagon.

Renault 4 sa znovu narodil ako subkompaktný crossover.
Foto: youtube.com/@PromotorRomania

Automobiloví nadšenci si určite pamätajú Renault 4, ktorý sa vyrábal v rokoch 1961 až 1992 a patril k najvýznamnejším modelom značky Renault. V priebehu rokov bolo vyrobených viac ako 8 miliónov exemplárov v rôznych konfiguráciách a v roku 2024 sa Renault 4 znovu narodí.

Elektrický Renault predstavil na parížskom autosalóne v roku 2022 model 4 E-Tech spolu s konceptom 4EVER Trophy. Tento nový model vychádza z pôvodného Renaultu 4, no transformuje sa na moderný a všestranný kompaktný automobil. Renault tvrdí, že na prilákanie nových zákazníkov zvolil „emocionálny“ prístup, ktorý je zrejmý tak v modeli 5, ako aj v novom modeli 4.

Dizajn je inšpirovaný klasickým modelom Renault 4L

Nový Renault 4, postavený na rovnakej platforme ako Renault 5, spája klasické dizajnové motívy s prvkami špecifickými pre SUV. So svetlou výškou o 18,1 cm vyššou ako Captur si nová 4 zachováva detaily, ktoré definovali vzhľad jej predchodcu.

Prednej časti dominuje 145 cm široký panel, ktorý zahŕňa svetelné zoskupenia, mriežku chladiča pripomínajúcu tradičnú mriežku automobilu a osvetlené logo Renault. Obrysová LED dióda ho úplne obklopuje, takže hneď spoznáte, o aké auto ide. Vo dne aj v noci.

Nový Renault 4 meria 4,14 m na dĺžku, 1,80 m na šírku, 1,57 m na výšku a má predĺžený rázvor v porovnaní s modelom 5, ktorý meria 2,62 m. Hoci auto má jasné línie crossoveru, okamžite spoznáte, že dizajnéri sa inšpirovali starou štvorkou: lichobežníkové zadné okno, vertikálne zadné svetlá a pásy na dverách priamo odkazujú na klasický model.

Veľká časť interiéru je spoločná s Renaultom 5

To však neznamená, že 4 nemá svoje vlastné vychytávky. Aj keď sa interiér na prvý pohľad zdá byť rovnaký, pri bližšom skúmaní nájdeme niekoľko drobných rozdielov. Napríklad, materiál použitý na čalúnenie dverí je iný. Renault 4 má však ambíciu byť rodinným automobilom, preto ponúka viac priestoru pre cestujúcich vzadu a univerzálne úložné riešenia pre batožinu.

Znovuzrodenie legendy – Nový Renault 4 má oficiálnu premiéru.

Napríklad batožinový priestor nového modelu má objem 420 litrov a pod falošnou podlahou, ktorú možno zdvihnúť na dve samostatné polovice, sa nachádza vyberateľná odkladacia schránka. Ten má úchyty a možno ho použiť na prepravu a ukladanie rôznych predmetov. Okrem toho má sedadlo spolujazdca mechanizmus, ktorý umožňuje jeho sklopenie, takže sa zväčší batožinový priestor a môžeme naložiť dlhé predmety, napríklad surfovacie dosky.

Renault 4 je štandardne vybavený 7-palcovým (10,1-palcovým vo vyšších výbavách) a 10-palcovým stredovým displejom so systémom Android Automotive. K dispozícii je dlhý zoznam aplikácií, ktoré si možno stiahnuť z obchodu Play, vrátane Waze alebo Spotify, ktoré uľahčia interakciu s vozidlom. Štandardnou navigačnou službou sú aj Mapy Google, keďže ide o operačný systém Android.

A tí, ktorí chcú zabudnúť na technológie a viac sa spojiť s prírodou, budú môcť vozidlo vybaviť sťahovacou látkovou strechou. Zatiaľ je len čierna, ale predstavitelia spoločnosti tvrdia, že budú uvažovať aj o iných farbách a prevedeniach.

Dojazd až 400 kilometrov

Nový Renault 4 stojí na rovnakej platforme AmpR Small ako Renault 5. Je o niečo väčší, no zdieľa s ním mnoho spoločných komponentov.

Renault 4 je štandardne vybavený 7-palcovým (10,1-palcovým vo vyšších výbavách) a 10-palcovým stredovým displejom so systémom Android Automotive.
Foto: youtube.com/@PromotorRomania

Renault 4 bude k dispozícii v dvoch verziách, pričom obe budú čisto elektrické. Prvá využíva 40 kWh batériu a elektromotor s výkonom 120 k a 225 Nm. Renault uvádza, že na jedno nabitie bude schopný prejsť viac ako 300 kilometrov.

Druhá verzia využíva 52 kWh batériu a výkonnejší motor s výkonom 150 k a 245 Nm s dojazdom podľa WLTP až 400 km. Obe verzie majú nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW a možnosť napájania elektronických zariadení prostredníctvom funkcie Vehicle to Load (V2L). Batéria s kapacitou 40 kWh má maximálnu rýchlosť nabíjania jednosmerným prúdom 80 kW, zatiaľ čo batériu s kapacitou 52 kWh možno nabíjať maximálnym výkonom.

Zatiaľ nepoznáme cenu nového Renaultu 4, ale uvidíme ho na stánku výrobcu na parížskom autosalóne budúci rok. Rovnako tam bude možné vidieť aj ďalšie nové modely, napríklad koncept Embleme, ako aj ďalšie čerstvé novinky skupiny, napríklad Dacia Bigster.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Predpremiéra modelu Fiat Panda fastback

Mobilizujte Duo: Renault Twizy sa znovuzrodil

Budúci Renault Twingo bude mať štartovaciu cenu pod 20 000 eur


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Objasnené: Ako bude fungovať nové chladiace zariadenie pre jazdcov F1

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Michael Potts F1). Exkluzívny pohľad na fungovanie nového chladiaceho zariadenia, ktoré FIA schválila na rok 2025. Prototyp FIA pre nové…

Robot zvyšujúci pevnosť konštrukcie sa presadil v mokrom betóne

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@아이티원-d4k). Keď si väčšina z nás predstaví čerstvo vyliaty betón, predstaví si materiál, ktorý by sa mal nechať vyschnúť čo…

Šokujúca pravda: Mikrovozidlá sú na cestách nebezpečnejšie než si myslíte!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CESVIMAP). Mikrovozidlá neabsolvujú tradičné nárazové testy, keďže ich typové schválenie to nevyžaduje. Napriek tomu, výsledky ukazujú, že kolízia s deformovateľnou…

Európske tradície zlomené: Prečo nový Mercedes CLA prichádza s čínskym motorom?

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoInnovationZone). Najnovšia generácia modelu Mercedes CLA prichádza s revolučným hybridným systémom, ktorý kombinuje spaľovací a elektrický pohon. Čo však vzbudzuje…

Hit v úspore nákladov: Prečo Dacia Sandero (nielen) v Nemecku valcuje konkurenciu!

22.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DeepEnergy26). Dacia Sandero s plynovou inštaláciou je v súčasnosti najlacnejším novým vozidlom v Nemecku. Prejdenie 1 km týmto vozidlom stojí…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov