17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlfaRomeo).
Odchádzajúci šéf značky Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato potvrdil uvedenie úplne nového veľkého modelu v roku 2027. Rozptýlil pritom pochybnosti o pohonnom ústrojenstve budúcich generácií modelov Giulia a Stelvio.
Teraz je to isté. Nová Alfa Romeo Stelvio sa predstaví budúci rok. Nebude to však plne elektrické vozidlo, ako sa pôvodne uvádzalo. A nie je na tom absolútne nič prekvapujúce, najmä pri súčasnom ochladení v téme elektromobility.
Druhá generácia modelu Stelvio dostane aj hybridné pohonné ústrojenstvo. Jeho použitie umožní veľká platforma STLA, ktorá sa vyznačuje mimoriadnou flexibilitou. Poskytuje nielen možnosť použitia spaľovacích a elektrických motorov, ale aj rôznych elektrických architektúr.
K dispozícii budú 400- aj 800-voltové varianty. Druhý z nich poskytuje ultrarýchle nabíjanie. Okrem toho STLA Large umožňuje použitie predného, zadného alebo 4×4 pohonu.
Nová Alfa Romeo Giulia a Stelvio: flexibilná výroba
V roku 2026 sa k novej Alfe Romeo Stelvio pripojí nová generácia Giulie (elektrická alebo hybridná). Podľa Imparata si oba modely „zachovajú jazdnú dynamiku“ známu z ich predchodcov. Namiesto toho budú poskytovať výrazne lepšie výkony ako doteraz.
„Ich úroveň je vďaka STLA Large veľmi, veľmi pôsobivá,“ tvrdí Imparato. Zaujímavosťou je, že nové inkarnácie modelov Stelvio a Giulia sa už ukázali vybraným zákazníkom v Nemecku a Taliansku. Odchádzajúci šéf Alfy Romeo priznal, že ich reakcie boli veľmi nadšené.
Imparato tvrdí, že použitie veľkej multienergetickej platformy STLA umožní obrovskú flexibilitu pri výrobe. Hovorí dokonca o tom, že by mohla byť stopercentne elektrická alebo by sa mohla úplne zmeniť na hybridnú.
Rovnakú platformu má využívať aj úplne nový model Alfa Romeo. Bude umiestnený nad modelmi Stelvio a Giulia a bude sa snažiť konkurovať modelom ako BMW iX a Porsche Cayenne. Imparato potvrdil, že s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o veľké SUV segmentu E, ale o tom, či to tak bude na 100 %, rozhodne už jeho nástupca Santo Ficili.
„Ten sa bude môcť nad týmto návrhom segmentu E zamyslieť v najbližších mesiacoch,“ – Imparato povedal na prebiehajúcom parížskom autosalóne. Nová veľká Alfa Romeo by mala byť kľúčovým modelom pre expanziu značky na americký trh.
Alfa Romeo sa stala ziskovou
Alfa Romeo prešla pod vedením Jeana-Philippa Imparata premenou. Z dlhoročne nerentabilného výrobcu sa konečne stala ziskovým. „Zo stamiliónových strát sme sa dostali do stamiliónových ziskov,“ – hovorí odchádzajúci šéf talianskej značky.
Dopracoval sa k tomu okrem iného vďaka vysokým maržiam na každom predanom aute a vďaka výrobe áut priamo pre kupujúceho. To znamená bez vytvárania zbytočných zásob.
Ako uviedol britský magazín Autocar, Carlos Tavares – šéf koncernu Stellantis – predtým priznal, že na začiatku, keď bol koncern založený, „bola Alfa v hlbokom mínuse“. Dokonca dodal, že „bola na predaj, ale situáciu sme zvrátili“.
Štyri modelové rady
V súčasnosti sú v ponuke značky Alfa Romeo štyri modely. Tento rok k nim pribudol model Junior, ktorý sa mal pôvodne volať Milano. Je k dispozícii v hybridnom a elektrickom variante a jeho cena sa začína na 30 100.
Vyššie v ponuke je model Tonale, ktorý práve prešiel jemným faceliftom kabíny. Najlacnejší variant tohto vozidla s výkonom 130 k stojí 40000€. Zaujímavé je, že rovnakú sumu zaplatíte aj za hybridný a naftový variant.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Alfa Romeo 2025: Všetky pripravované nové modely
Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News.