17.10.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AlfaRomeo).
Odchádzajúci šéf značky Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato potvrdil uvedenie úplne nového veľkého modelu v roku 2027. Rozptýlil pritom pochybnosti o pohonnom ústrojenstve budúcich generácií modelov Giulia a Stelvio.

Foto: youtube.com/@AlfaRomeo
Teraz je to isté. Nová Alfa Romeo Stelvio sa predstaví budúci rok. Nebude to však plne elektrické vozidlo, ako sa pôvodne uvádzalo. A nie je na tom absolútne nič prekvapujúce, najmä pri súčasnom ochladení v téme elektromobility.
Druhá generácia modelu Stelvio dostane aj hybridné pohonné ústrojenstvo. Jeho použitie umožní veľká platforma STLA, ktorá sa vyznačuje mimoriadnou flexibilitou. Poskytuje nielen možnosť použitia spaľovacích a elektrických motorov, ale aj rôznych elektrických architektúr.
K dispozícii budú 400- aj 800-voltové varianty. Druhý z nich poskytuje ultrarýchle nabíjanie. Okrem toho STLA Large umožňuje použitie predného, zadného alebo 4×4 pohonu.
Nová Alfa Romeo Giulia a Stelvio: flexibilná výroba
V roku 2026 sa k novej Alfe Romeo Stelvio pripojí nová generácia Giulie (elektrická alebo hybridná). Podľa Imparata si oba modely „zachovajú jazdnú dynamiku“ známu z ich predchodcov. Namiesto toho budú poskytovať výrazne lepšie výkony ako doteraz.
„Ich úroveň je vďaka STLA Large veľmi, veľmi pôsobivá,“ tvrdí Imparato. Zaujímavosťou je, že nové inkarnácie modelov Stelvio a Giulia sa už ukázali vybraným zákazníkom v Nemecku a Taliansku. Odchádzajúci šéf Alfy Romeo priznal, že ich reakcie boli veľmi nadšené.
Imparato tvrdí, že použitie veľkej multienergetickej platformy STLA umožní obrovskú flexibilitu pri výrobe. Hovorí dokonca o tom, že by mohla byť stopercentne elektrická alebo by sa mohla úplne zmeniť na hybridnú.
Rovnakú platformu má využívať aj úplne nový model Alfa Romeo. Bude umiestnený nad modelmi Stelvio a Giulia a bude sa snažiť konkurovať modelom ako BMW iX a Porsche Cayenne. Imparato potvrdil, že s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o veľké SUV segmentu E, ale o tom, či to tak bude na 100 %, rozhodne už jeho nástupca Santo Ficili.
„Ten sa bude môcť nad týmto návrhom segmentu E zamyslieť v najbližších mesiacoch,“ – Imparato povedal na prebiehajúcom parížskom autosalóne. Nová veľká Alfa Romeo by mala byť kľúčovým modelom pre expanziu značky na americký trh.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Alfa Romeo sa stala ziskovou
Alfa Romeo prešla pod vedením Jeana-Philippa Imparata premenou. Z dlhoročne nerentabilného výrobcu sa konečne stala ziskovým. „Zo stamiliónových strát sme sa dostali do stamiliónových ziskov,“ – hovorí odchádzajúci šéf talianskej značky.
Dopracoval sa k tomu okrem iného vďaka vysokým maržiam na každom predanom aute a vďaka výrobe áut priamo pre kupujúceho. To znamená bez vytvárania zbytočných zásob.
Ako uviedol britský magazín Autocar, Carlos Tavares – šéf koncernu Stellantis – predtým priznal, že na začiatku, keď bol koncern založený, „bola Alfa v hlbokom mínuse“. Dokonca dodal, že „bola na predaj, ale situáciu sme zvrátili“.
Štyri modelové rady
V súčasnosti sú v ponuke značky Alfa Romeo štyri modely. Tento rok k nim pribudol model Junior, ktorý sa mal pôvodne volať Milano. Je k dispozícii v hybridnom a elektrickom variante a jeho cena sa začína na 30 100.
Vyššie v ponuke je model Tonale, ktorý práve prešiel jemným faceliftom kabíny. Najlacnejší variant tohto vozidla s výkonom 130 k stojí 40000€. Zaujímavé je, že rovnakú sumu zaplatíte aj za hybridný a naftový variant.
Redakcia Auto trendy.
Súvisiace články:
Alfa Romeo 2025: Všetky pripravované nové modely
Nová Alfa Romeo Stelvio príde na trh budúci rok. Má zaujať štýlom a technológiami
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.